Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:29

Weet iemand hoeveel het kost om je zadel te laten nakijken/opvullen? Ik heb mijn ab al weer een tijdje en mag eigenlijk wel weer even nagekeken worden. Ik ben vergeten hoeveel het de vorige keer was :')

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:37

randyLOVER schreef:
Weet iemand hoeveel het kost om je zadel te laten nakijken/opvullen? Ik heb mijn ab al weer een tijdje en mag eigenlijk wel weer even nagekeken worden. Ik ben vergeten hoeveel het de vorige keer was :')

Bij mij was het opvullen tussen de 40 en 60 euro. Kwam uiteindelijk op 75,00 met voorrijkosten. (Drenthe)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 06:50

Bij mij werd er laatst het volgende doorgegeven:
Opvullen 40-60 euro
Voorrijkosten 40 euro

En Arno heeft een mobiele pinapparaat kwam ik achter, dat vind ik echt top!

randyLOVER

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 06:59

Oh dat valt dan opzich wel mee! Bedankt. En idd ideaal als je gewoon kan pinnen!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:56

Damelza schreef:
Mijn zadel komt 15 oktober :D Paard is alleen echt dik op het moment, dus zal maar even flink aan het werk moeten om wat kilo's te verliezen. Kan van het weekend een springzadel ophalen dus dan kan hij hopelijk onder het zadel ook weer aan de bak

Helaas paste hij het springzadel niet. Nu heeft hij nog steeds een flinke buik. Dus ik zat te kijken of ik mijn afspraak kon verzetten naar volgende maand omdat hij vanaf dit weekend weer op stal gaat (inplaats van 27/7 weidegang naar uitloopstal). En zo kan ik hem op dieet zetten. Nou zit Arno zijn agenda al helemaal vol in oktober en begin november. Zal ik de afspraak van de 15e gewoon door laten gaan of toch maar naar volgende maand verplaatsen? Toen het zadel werd aangemeten was hij namelijk een stuk slanker, en ik ben bang dat hij te veel gaat veranderen en daardoor het zadel later niet meer past. maar ik wil ook wel graag weer rijden, ik kan nu wel longeren maar dat begint me eigenlijk wel mijn neus uit te komen..

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:03

Ben geen kenner, maar denk dat een paard wel veel moet afvallen wil dat niet op te lossen zijn met bijvullen (of juist minder vullen) van het zadel. Gaat toch meer om spieren, schoft, vorm en lengte van de teug? (En tuurlijk, als er echt vijftig kilo af gaan wordt het een ander verhaal.)

Dus ik zou je afspraak laten staan.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:16

ja er moet nu wel behoorlijk wat af :o

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:42

Voor wie interesse heeft: ik verkoop mijn AB zadel, type SB, 17,5 inch

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:50

Horseware wat is de kamer breedte

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:13

Whisperke schreef:
Horseware wat is de kamer breedte

Medium wide

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:17

Kan iemand mij vertellen of AB zadels ook geschikt zijn voor paarden met korte rug en of ze passend te krijgen zijn zodat ik allebei mn paarden ermee kan rijden?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:28

ivy_power89 schreef:
Kan iemand mij vertellen of AB zadels ook geschikt zijn voor paarden met korte rug en of ze passend te krijgen zijn zodat ik allebei mn paarden ermee kan rijden?

Als het echt een korte rug betreft wil je het liefst franse kussens. Die heeft Arno niet.
Een zadel kan enkel op allebei je paarden tegelijk passen als hun ruggen behoorlijk gelijk zijn.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:32

Mijn huidige zadel ligt ook op beide paarden, en qua pasvorm zijn ze nagenoeg het zelfde (barokke types), echter is mijn barock pinto maar 1.60 met een korte rug en heeft het vrouwtje een 18 inch nodig vanwege haar dikke achterwerk :(
Op mijn arabofries zou een arno zeker weten prima passen, moeilijk moeilijk moeilijk

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:35

ivy_power89 schreef:
Mijn huidige zadel ligt ook op beide paarden, en qua pasvorm zijn ze nagenoeg het zelfde (barokke types), echter is mijn barock pinto maar 1.60 met een korte rug en heeft het vrouwtje een 18 inch nodig vanwege haar dikke achterwerk :(
Op mijn arabofries zou een arno zeker weten prima passen, moeilijk moeilijk moeilijk

Ninon Schutte een optie? Die heeft ook zadels met franse kussens. Dat had één van mijn paarden ook nodig, die paste ook geen AB.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:30

Zadel lag mooi, en zag er goed uit! Biesje was alleen de verkeerde kleur :( en ik heb gelijk de grond mogen kussen met een rodeo knol :')

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 01:13

Damelza schreef:
Zadel lag mooi, en zag er goed uit! Biesje was alleen de verkeerde kleur :( en ik heb gelijk de grond mogen kussen met een rodeo knol :')

Oh wat jammer wat voor kleur heb je gekregen? Wat gaat hij eraan doen?
Dat is dan minder fijn haha niks aan overgehouden ?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:43

Deze kleur: http://www.mijnalbum.nl/Foto-XEKK4HBE.jpg, maar wilde deze: http://i55.tinypic.com/nmazys.jpg. Had creme gezegd, maar echt creme heeft hij helaas niet. Had ook de laarzen laten zien waar het bij moet passen. Maar het wordt aangepast en krijg dan een belletje als het zadel klaar is. Denk kan er wel genoegen mee nemen want vond het ook wel mooi, maar vond wat ik wilde toch mooier :D

Viel precies op mijn onderrug. Dus loop nu een beetje als een oude vrouw, maar dat gaat wel weer over

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:52

@damelza mooie zadel !
Sneu dat je eraf ben gevallen

Nu vroeg ik me af , hebben jullie de beugelriemen boven of onder je zweetblad ?
ikzelf heb liever onder maar mijn zweetblad gaat dan naar boren toe ? Dus heb ze maar bovenop gedaan

Iemand die ook zo ervaring ermee heeft ?

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:18

Ik heb ze ook liever eronder, maar doe ze erboven. Weet niet eens meer wie me ooit daarover geadviseerd heeft, maar meen me te herinneren dat dat voor je zadel beter is. Je krijgt natuurlijk wel wat gebruikssporen op het zweetblad, maar goed, het is een gebruiksvoorwerp...

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:32

Als je je beugelriemen eronder hebt heeft je zweetblad de kans om vrij te gaan bewegen, naar voren naar achter en zelfs omhoog. Als je je beugelriemen erover hebt houden die ze stabiel.
Je krijgt er wel wat gebruikerssporen van maar als je je zadel goed onderhoud is dat minimaal.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:34

Ik heb ze er eerst onder gehad, maar met name met een flinke galop gingen de zweetbaden naar voren. Zal ongetwijfeld met mijn beenligging te maken hebben maar daarom heb ik ze er toen overheen gedaan.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:05

@ damelza Ik het wel mooi hoor, maar fijn dat hij er wat aan gaat doen!
Oh bah niet lekker gelukkig niks ernstigs

DaniiM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:22

Staat achteraan op je bestelformulier. Beugelriemen niet onder je zweetblad doen of de garantie telt niet aangezien de zweetbladen dan naar voren schuiven.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:37

daniim dat wist ik niet heb het nog aan hem zelf ook gevraagd

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:46

Vind beugelriemen onder het zweetblad ook helemaal niet fijn rijden, dan voelt het net of het zweetblad in de weg zit. En idd, dat naar voren schuiven ervan :n

Jammer dat het biesje verkeerd was, maar wel fijn dat dat helemaal goed komt! Staat wel chic :j

Nou, hier is testzadel nummer 2 afgeleverd :) De conclusie is dat er van mijn paard geen kloot klopt :') Dat ze onder mijn eigenlijk wat te krappe, bijna op de schoft en dan ook nog eens achterover liggende, te kleine kussens en veel te smal tussenkanaal hebbende VZH-barreltje top loopt en onder de super passende Anky absoluut niet wenst te lopen kon hij met zijn hoofd niet bij- ik ook niet, dat scheelt :D Dat paard van mij is echt raar. Maar goed, waar madame overduidelijk blij van wordt moet er maar gewoon op, klaar.

Enfin, Anky weer mee (ik kon daar ook echt niet op zitten, dus behalve dat het erg balen was van de moeite niet heel hard getreurd) en we hebben nu een Passier dressuurzadel om te testen.
In eerste instantie draalde ze wat, maar na een pas of 10 liep ze er gewoon onder weg. Zadel ligt goed dus maar gaan kijken hoe het gaat de komende dagen. Ik hoop dat Miep hier blij van wordt en er blij mee blijft, want ik ben er iig érg mee in mijn schik. Dat zadel zit verdomd lekker <3 Nou ja, met een dag of 3 zullen we het wel weten :)