[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dierfysio

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:23

Begrijp ik goed dat je wanneer je lang bent (1.83m) en geen maatje 36 hebt (42 in mijn geval), je waarschijnlijk beter uit komt met de Ghost Firenze dan met de Roma? Hoe zit dat dan precies?
Ik zou de steun van dijwrongen wel heel graag hebben vanwege soms gekke acties van paardlief. ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:50

Dat heb je goed begrepen! Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
Het is ook mogelijk om zowel de firenze als de roma zitting te testen in 1.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:13

Wubwub schreef:
Er zijn intussen best wat mensen met een ghost in vetleer (bruin), waaronder ik. Ik heb intussen al 3 vetleren zadels versleten :') (nee niet versleten hoor, maar gewoon een groot fan haha)

Ik heb zelf donkerbruine beugelriemen er bij, bij mijn vorige bruine vetlederen seat was het een perfecte match. Mijn nieuwe seat is net wat lichter, maar niet storend.
Wat ook een mooie combi is zijn de endurance fenders van barefoot, en waarschijnlijk de lederen beugelriemen dan ook, gezien het dezelfde kleur is als de fenders bij mijn weten.

Bedankt voor de tip
Fenders komen er niet aan, bruine beugelriemen wil ik wel graag.
Moet sowieso nog bij barefoot bestellen voor singel.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:44

Tis wel geen zadel, maar hoe zijn de ervaringen met barefoot physio hoofdstel met kaptoom neusdeel?
Blijft die fijn liggen tijden het werken ?

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:12

Zou er iemand de site kunenn geven waar je dekjes kan kopen met inlages speciaal voor boomloosjes? Ik weet dat die hier ergens ter sprake kwamen maar weet niet meer juist waar.
Ik zoek wat meer kleur voor onder mijn barrydale... De kifra pads zijn me te duur dus graag iets goedkoper graag. Alvast bedankt! :-):-)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:21

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:29

Die had ik al eens doorgekregen, bedankt! :-) Maar ergens neig ik naar een ander dekje. Nog niet zó heel lang geleden kwamen hier kleurrijke dekjes voorbij. Leken een beetje op de QHP pad (?), dacht ik toch.
De Kifra is me te duur vind ik. Volgens mij ook te kort voor een barrydale.
Wel bedankt voor ee info Maartje! :-)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:34

Witwi schreef:
Die had ik al eens doorgekregen, bedankt! :-) Maar ergens neig ik naar een ander dekje. Nog niet zó heel lang geleden kwamen hier kleurrijke dekjes voorbij. Leken een beetje op de QHP pad (?), dacht ik toch.
De Kifra is me te duur vind ik. Volgens mij ook te kort voor een barrydale.
Wel bedankt voor ee info Maartje! :-)

Bedoel je deze? http://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-29 ... t-inlages/

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:37

Yes, dat is 'm! :-)
Een aanrader denk je?
Bedankt he :-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:57

De HKM pads zijn fijne pads hoor, wel is de duurzaamheid vaak wat minder dan bij de duurdere pads, door de dunnere materialen die gebruikt zijn voor bvb. de inlage-vakken. Maargoed dat kan je incalculeren en de prijs en kleurtjes zijn leuk :j

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:05

Bedankt voorde uitleg Pmarena :-)
De prijs moet hem natuurlijk ergens zitten he. Ik wil vooral eens kunnen afwisselen van kleurtje. Want ik heb wel voldoende gewone dekjes maar niet voor boomloosjes. Had gehoord dat zo een half-pad ook niet echt aan te raden is dus vandaar dat ik deze pads wel eens wil proberen. Zolang ze goed zijn voor de rug ben ik content. De inlages zullen dan wat vaker vervangen moeten worden. :-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:07

Nou het is meer de inlage-vakken die op een gegeven moment willen scheuren op de naden, dat heb ik zelf wel gezien en ook van meerdere mensen gehoord. Maar wellicht worden ze tegenwoordig steviger gemaakt :)

Fenne van Becidor zal daar vast wel wat info over kunnen geven :j

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:35

Waar moet ik qua levertijd rekening mee houden stel dat ik een Ghost zou willen bestellen? Bruin vetleer of vetleer met nubuck zitting, model Quevis of Firenze (gok ik)?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:49

Ik heb een Firenze in bruin vetleer met nubuck zitting, wrongen en pommel op voorraad. Dus levertijd is niet zo lang ;)
Quevis niet op voorraad

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:58

Ook nog een Roma piccolo welke nubuck was, maar heb ik ingevet, dus nu bruin vetleer is gaat in de verkoop. Met pad. Bij interesse mailen :)

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:12

Mag ik eens vragen hoe de barefoot notting Hill zit? Zit dat een beetje tussen de Cherokee en cheyenne in? Of is het compleet anders?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:17

wyoming schreef:
Mag ik eens vragen hoe de barefoot notting Hill zit? Zit dat een beetje tussen de Cherokee en cheyenne in? Of is het compleet anders?

De Notting Hill zit heerlijk! Ik heb voorheen altijd cheyennes gehad maar de NH bied net dat beetje extra wat ik bij de Cheyenne miste. De achterste singelstoot is verplaatsbaar en het leer van de NH is boterzacht. Hij is goed vergelijkbaar met de Cherokee!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:48

Buitenzinnig schreef:
Ik heb een Firenze in bruin vetleer met nubuck zitting, wrongen en pommel op voorraad. Dus levertijd is niet zo lang ;)
Quevis niet op voorraad

Oeh, klinkt heel heel goed!! Lilianne komt dinsdagmiddag. Is die firenze er dan nog, mocht ik 'm willen kopen?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:09

Kitty_ schreef:
wyoming schreef:

De Notting Hill zit heerlijk! Ik heb voorheen altijd cheyennes gehad maar de NH bied net dat beetje extra wat ik bij de Cheyenne miste. De achterste singelstoot is verplaatsbaar en het leer van de NH is boterzacht. Hij is goed vergelijkbaar met de Cherokee!

Vond hem ook heerlijk zitten, en wat steviger dan Cherokee en Cheyenne (ws door dikkere VPS). Leer is idd van fijna kwaliteit. Eind van de maand ws mijn eigen NH :) Even financien op orde krijgen ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 00:06

dierfysio schreef:
Buitenzinnig schreef:
Quevis niet op voorraad

Oeh, klinkt heel heel goed!! Lilianne komt dinsdagmiddag. Is die firenze er dan nog, mocht ik 'm willen kopen?

Als ik in de toekomst kon kijken had ik alles op voorraad besteld wat iedereen wil haha.
Maar denk het wel hoor, alleen kan ik niks garanderen/vasthouden.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:07

Gister heeft mijn stalgenoot op mijn zadel gezeten, en die was verbaasd.. Het zat nog best lekker! De dijwrongen voelde ze alleen wel.. Ik heb dus de Roma piccolo, zij heeft lange benen maar maatje 36. Klopt het dat je dan echt op een ander zadel (Firenze) uitkomt?

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:15

Marocje schreef:
Gister heeft mijn stalgenoot op mijn zadel gezeten, en die was verbaasd.. Het zat nog best lekker! De dijwrongen voelde ze alleen wel.. Ik heb dus de Roma piccolo, zij heeft lange benen maar maatje 36. Klopt het dat je dan echt op een ander zadel (Firenze) uitkomt?

Hoe lang zijn lange benen :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:49

Marocje schreef:

Deze zou wel geschikter zijn dan denk ik ja!
Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens ;)

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:55

Marocje schreef:

Nee dat hoeft niet ;)
Ik heb ook maatje 38 en lange benen.
Piccolo zat goed maar drukte de wrong erg. (Ondanks dat ik altijd lange beugels heb)
In de standaard zat dit gewoon lekkerder. :j
Dus piccolo kan dan wel, maar daar zou ik misschien na een half uur niet meer op kunnen zitten.

Als iemand op zoek is naar banaan singel, t beugelriemen of zadel zie onderschrift :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:59

Precies. Het is heel persoonlijk wat je prettig vind. Maakt het ook extra lastig, maar gelukkig is Teteltee er die je weg wijs kan maken, en ik wil ook wel langs komen hoor (maar teteltee heeft vaak combiritjes)