Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

en denk ik dat ik met toen te druk heb gemaakt om iets wat niet te gek was.aikon schreef:Ik hoorde van een vriendin dat er met boomloos soms erg strak aangesingeld word en dat dit dit soort zwellingen geven. Dit zou onderhuids erg veel druk geven en een kneuzing tot gevolg hebben en waardoor de zwelling als reactie ontstaat.
Hoe denken jullie hier over? Heeft ze een punt of niet?

Maritje1991 schreef:Ik heb een beetje een gekke vraag misschien, maar ik zit te denken om zo'n hidalgo zadel aan te schaffen voor mijn pony. Zodat ik wat meer steun heb dan bij een barefoot.
Maar kun je in een spaans zadel ook lichtrijden?

) in verlichte zit gedaan met veel druk op de beugels, en toch zag de afdruk van het zadel op de rug er nog keurig uit. Ook geen dikke plekken of harde plekken oid, gewoon helemaal mooi zacht en de ruggegraat mooi vrij

, ben eens benieuwd zeg!

Ook leuker zonder dat suffe paardenkopje 

En uiteindelijk zijn ze een vracht geld lichter, veel illusies armer, en weten ze het ook niet meer en kopen uit pure nood dan maar even een Barefoot voor die paar ritjes die ze nog maar willen maken af en toe omdat ze er allemaal zo beu van zijn.
... allemaal hartstikke leuk en lief hoor, maar ZOOOOO zonde dat ze al die tijd aan het tobben zijn geweest 

So far so good dus allemaal 
. Zou voor m'n portemonnee beter zijn, maar dat wilde ik echt niet. Daarom ook maar voor de volledig zwarte gegaan