Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:47

Ik heb ook eentje besteld gister!
Het zou 2,5 maand duren, dus dan heb ik hem eind november. De wachttijd van 5/6 maanden zou nu niet meer zo zijn werd verteld, dus ben benieuwd!
Zadel zat heeerlijk, reed er zo in weg. Heb een standaard type met diepste zit en wrongen, kan echt niet wachten tot hij er is! :D

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 10:33

Ja klopt ze lopen niet meer achter! Ja die zadels zitten echt heerlijk

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:53

Bij deze wordt ook mijn Arno Brandt zadel aangeboden: type SB, medium boom, 17.5 inch, kleur zwart. Ik ben ontzettend tevreden over het zadel, maar helaas moet mijn paard met vervroegd pensioen en heb ik voorlopig niet de wens om met een ander paard aan de slag te gaan. Hierdoor heb ik nog geen maand met het zadel gereden; het is dan ook spiksplinternieuw. De vraagprijs in overleg. Ik hoor het graag als er interesse is :)

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:24

Arno zou bij mijn 17 sep komen geloof ik alleen moest ik af zeggen. Want me paard liep niet rat. Dus kon niet rijden. Dus moet weer nieuw afspraak maken om me zadel na telaten kijken.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 03:38

Mijn Arno Brandt Monoflap dressuurzadel met extra zachte zit is door omstandigheden helaas te koop. 4 maanden gebruikt. 17,5 inch met medium boom (3), zadel heeft verkorte kussens waardoor het ook perfect past op de wat kortere paarden.

Afbeelding

oddyssey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:24

Ik ben nog opzoek naar een tweedehands Brandt zadel(of Hulsebos mag ook!).
Heeft iemand er een met soufflekussens, mediumwijde boom(of kleine wijd) en 17 of 17,5 inch?

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:54

Oddyssey, wat bedoel je precies met soufflekussens? Volgens mij voldoet mijn zadel namelijk aan je eisen :)

Edit: mijn zadel heeft ook een extra zachte zit.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 14:43

ik ben ook op zoek naar een tweedehands zadel max 17,5 inch en medium wijde boom.............

oddyssey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 15:57

@Dondeyne: soufllekussens zijn als het ware 'dubbele' kussens. Als je het vooraanzicht van het zadel hebt en dan naar de kussens kijkt, loopt er als het ware een soort naad midden door de kussen, waardoor het paard meer schoudervrijheid krijgt. Jouw zadel is mediumboom, of niet? Ik zoek mediumwijd

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:00

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 00:06

Mijn zadel is binnen! *\o/*

Vandaag alleen even een 'testrondje' gereden. Zat fijn, maar ik reed bagger. Kan slecht tegen rijden met publiek en als Arno dan zo aan de kant kritisch staat te kijken... Brrr. (Niet Arno - brrr hoor :Y) , maar brr-mijn rare zenuwen. Terwijl ik wel gerust voor 50 man een presentatie geef op m'n werk.)

Morgen les, met heule slechte weersvoorspellingen. Zit je dan met je gloednieuwe zadel op een stal met alleen een buitenbak in storm en regen... Over een jaar geef ik daar niets meer om, t is immers een gebruiksvoorwerp, maar ik vind t nu nog zo zonde!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 07:58

Ik zou met een nieuw zadel nog niet in de regen gaan rijden.
Daarvoor moet het leer eerst echt goed in het vet staan,anders krijg je vlekken.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 08:51

Daar zou ik ook mee uitkijken hoor! Idd, om regen te doorstaan zonder risico op vlekken moet het toch al aardig "vet" zijn... Heb er eerder nieuwe zadels door naar de verdoemenis zien gaan.

Herkenbaar, niet kunnen rijden met publiek :D En zeker niet met wennen bij een nieuw zadel. Wij gingen 180 km/u al wiebelend de bak door }:0

Ik ben inmiddels het eerste zadel aan het testen (tweedehands Anky), en ga dadelijk bellen dat het hem zeker niet wordt. Paard loopt er met de dag slechter onder (na dag 2 al kort, scheef, stakerig en wanneer staken niet werkt keihard rennen) en krijgt schuurplekken op haar rug, en mijn bovenbenen zijn blauw en rechts ligt open. Gisteren mijn oude veelzijdigheidszadeltje erop gelegd waarvan ik weet dat ze er fijn onder loopt, en niks meer aan de hand. 10 minuutjes losgewerkt en paard swingt als vanouds :+
Safe to say dat het de moeite niet is om de Anky nogmaals aan te passen := Helaas, is werkelijk een prachtzadel. Maar niet voor ons dus. Moet die arme Arno alweer terugkomen volgende week :(:)

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:43

Oei, jullie raden het dus echt af, rijden in de regen! (Áls het idd. regent vanavond.) Hmm.
Zal instructrice maar ff appen ter voorbereiding...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:10

Ik kan ook niet rijden als Arno kijkt :+ (ik bak er gewoon al niet veel van :D ) Hij ziet ook werkelijk alles, de mijne loopt rechtsachter een tikkie korter en dat zag hij ook gelijk.

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:12

Ja klopt, die van mij is scheef, rechterkant van het bekken zit lager dan links en dat ziet ie ook meteen.

Is trouwens ook de reden dat ik nooit wedstrijden rij/heb gereden, ik stress gewoon veel te veel van de extra ogen die dan op je gericht zijn!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:22

Ik ben blij dat hij bij de mijne niks gezegd heeft over hoe ze loopt, dan blokkeer ik werkelijk alles meteen :D Als deze ergens korter is oid dan is ze ook stuk, ze loopt normaal zuiver als een klokje nl.

Ik kreeg alleen de opmerking dat ik het gas goed open had staan :Y) Maar dat wist ik zelf ook al, de wind suisde nogal hard langs de oren en de grote wei leek te klein _O- Kiepte in dat zadel wat naar voren, en dat is het gaspedaaltje vol intrappen volgens paard.

Spessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:00

Ik begin jaloerser en jaloerser te worden van al jullie verhalen!!
Ik ben ook aan het denken over een nieuw zadel en een arno brandt staat langzaamaan met stip op 1.
Ik zie hier veel verhalen over de dressuurzadels, maar is er ook iemand die een veelzijdigheidszadel (springtype) heeft? Dan ben ik heel benieuwd naar de ervaring!
Alvast bedankt voor de reactie!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:41

Ja ik, super blij mee.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 09:36

Het is al eerder gevraagd, maar kan het niet meer vinden. Heeft Arno ook tweedehands zadels van andere merken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:52

Volgens mij wel, ik kan mijn Hulsebos bij hem inruilen namelijk als mijn AB zadel klaar is.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:57

Ok, oh top. Zal eens vragen wat hij nog heeft liggen. Ik heb al zoveel AB zadels gepast, ook zijn korte model, maar ze zijn veel te lang. Of hij moet een nieuw model boom ontwikkelen :D.

Spessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 11:18

IKbenEllen schreef:
Ja ik, super blij mee.

Hoe is hij qua zit?

Heb een stubben edelweiss DeLuxe. Sinds ik een eigen paard heb altijd mee gereden. Maar ben toch op zoek naar iets met een minder vlakke zit en iets zachter.... :o

Zou je misschien een foto kunnen posten? Ben heel benieuwd!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 12:45

Mmmm heb niet echt een duidelijke foto van mijn zadel. Is ook alweer een jaar of 6 oud en ik gebruik hem intensief, dus splinternieuw ziet ie er niet meer uit :D
Zit gewoon als een stoeltje, nooit pijn aan kont ofzo.
D'r zal laatste jaren ook nog wel een en ander verbeterd zijn, gel zitting kon toen bv niet (in ieder geval niet bij mijn weten)

Zaterdag ga ik hem poetsen, als ik het niet vergeet maak ik dan wel een foto

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:12

2005 schreef:
Het is al eerder gevraagd, maar kan het niet meer vinden. Heeft Arno ook tweedehands zadels van andere merken?

Ja, al wisselt het vast wat & hoeveel hij heeft. Ik heb iig mijn Prestige Top Dressage bij hem kunnen inleveren bij de aankoop van mijn nieuwe AB.