[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

siskeh

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:10

Volgens mij zou je bijvoorbeeld heavy Duty inlages kunnen gebruiken, maar persoonlijk vind ik het meer een veredeld barebackpad, en zo zou je hem dan imo ogen ook moeten gebruiken. Leuk voor wat basic-werk.
Maar wanneer hij strak over de schoft trekt is het sowieso niet geschikt.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:24

Vandaag de ghost nog een keer getest, wou het nog een kans geven.

Maar ik vond ze er onderweg steeds meer gespannen onder raken, en wel even veel draf en galop zodat ze flink ging zweten. Maar die zweetafdruk wordt ik eigenlijk niet zo blij van.

Heb foto's gemaakt, benieuwd wat jullie hier ervan vinden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:39

siskeh schreef:
Volgens mij zou je bijvoorbeeld heavy Duty inlages kunnen gebruiken, maar persoonlijk vind ik het meer een veredeld barebackpad, en zo zou je hem dan imo ogen ook moeten gebruiken. Leuk voor wat basic-werk.
Maar wanneer hij strak over de schoft trekt is het sowieso niet geschikt.

Veredelde bareback pad is inderdaad precies wat ik bedoelde. Dus zou hem dan zonder beugels moeten gebruiken eigenlijk?
Ik heb de neiging een flink stevig pad met vaste inlages eronder te doen, zoals burioni fleece, die lijkt me redelijk stijf zeg maar en geeft wat weerstand tegen mijn gewicht?

Verder rij ik heel basic, alleen buitenritjes van 30 minuten max op moment, hooguit twee keer per week. En 99% van de tijd stap en draf, amper galop.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:45

Mandy kun je nog een keer rijden en heb je dan de mogelijkheid een andere singel te gebruiken?
De ghost ligt nu te ver naar voren, dus sowieso zit je nu niet op de juiste plek. Misschien maakt dat nog wat uit in de reactie van je paard. Ghost op de goede plek leggen, naar achteren, en dan een singel die de boel niet naar voren trekt.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:55

Hannanas schreef:
Mandy kun je nog een keer rijden en heb je dan de mogelijkheid een andere singel te gebruiken?
De ghost ligt nu te ver naar voren, dus sowieso zit je nu niet op de juiste plek. Misschien maakt dat nog wat uit in de reactie van je paard. Ghost op de goede plek leggen, naar achteren, en dan een singel die de boel niet naar voren trekt.

Misschien is ie dan toch te lang? Verder naar achteren gaat niet echt. Dan ligt ie bijna op d'r kont, en schuift die vanzelf weer naar voren.

Ik ga het wel nog proberen en dan maak ik ff weer foto's

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 15:00

Mandy_89 schreef:
Hannanas schreef:

Misschien is ie dan toch te lang? Verder naar achteren gaat niet echt. Dan ligt ie bijna op d'r kont, en schuift die vanzelf weer naar voren.

Ik ga het wel nog proberen en dan maak ik ff weer foto's

Vraag de dealer even om wigjes onder de voorkant - misschien zit jij dan beter uitgebalanceerd en is je paard blijer....
Met de zweetplek is niks mis....

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 15:12

Hmm ok. Ik vond de zweetplek nogal heftig, zulke droge plekken.
Ik ben een gelijkmatige zweetplek gewend zonder droge plekken. En de ruggengraat natuurlijk wel gewoon droog

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 15:17

Die droge plekken zijn niet van druk - hele kleine droge plekken vaak wel.....

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 14:46

Hahaha, toch ook veel voorstanders van de bruine :)
Eerst maar eens de 11e kijken of ik hem in het echt ook mooi vind en fijn vind zitten.

woepsie90 schreef:
Ik zou zwart grijs doen, gebaseerd op deze foto’s :j maar op de andere foto’s van haar is ze meer oranje bruiner van kleur dus dan is het bruine zadel ook wel mooi! Maar effen zwart kan ook, dat is misschien wat rustiger en makkelijker met dekjes te combineren....
I don’t know haha :7 :+ !

Hmmm... combineren met dekjes... dat is ook wel weer een goede... :)

Ik hou jullie uiteraard op de hoogte!

MutsAapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:53

Bedankt voor de reacties! Ik ga de boel eens opzoeken :)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:10

Wij hobbelen ondertussen nog lekker rond met ons proefzadel. Een blijvertje denk ik :j

Afbeelding

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:13

Vraagje aan de Ghostgebruikers. Is het echt noodzakelijk om een pad met inlages te gebruiken? Zijn de kussens niet voldoende als drukverdeling? Ik heb maar heel dunne moosgummi's in mijn Grandeur, of dat nou zoveel verschil maakt?

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:13

Afgelopen weekend met de paarden wezen zwemmen. De oude stal-cheyenne mee, want niemand wilde echt zonder zadel het water in en met onze dure nieuwe zadels zagen we ook niet zitten. Mijn jonkie kan ook nog wel eens maffe bewegingen maken, dus zonder zadel lig ik er dan ook naast. We zijn toch maar tot het besluit gekomen dat er nog twee oude zadeltjes bij moeten komen. Voor zoiets zou zo'n oude trekker ideaal zijn. Het is geen ellenlange buitenrit, maar kort stukje stappen naar het water en dan lekker poedelen.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:40

Narcissa schreef:
Vraagje aan de Ghostgebruikers. Is het echt noodzakelijk om een pad met inlages te gebruiken? Zijn de kussens niet voldoende als drukverdeling? Ik heb maar heel dunne moosgummi's in mijn Grandeur, of dat nou zoveel verschil maakt?

Ik heb me laten vertellen dat als je onder een bepaald gewicht zit (65 kg uit mijn hoofd) dat het zonder pad kan. Zelf gebruik ik liever wel altijd een pad met inlages. :o

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:41

Het hangt van de hele combinatie af.... zonder pad zou ik sowieso niet doen, maar Ghost kan verschillende inlagen leveren voor de pad.... Het heeft echt niet heel veel met gewicht te maken.... sommige paarden hebben slechte bespiering, sommige ruiters hobbelen wat aan.... ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 15:03

Inderdaad.
Mijn trekpaard is breed met goede bespiering, een vetlaagje, en ik rij vrij oké, weeg maar 60 kilo, rij nooit langer dan een uur en niet veel verlichte zit of springen.
Dat kan prima met een gewoon antislipdekje
Op mijn oud trekpaard zou ik nooit zonder pad met inlages rijden, nochtans zelfde zadel, zelfde ruiter, en nog minder intensief (enkel nog stap buitenritjes met nu en dan een drafje), maar die is met ouder worden mager geworden en heeft geen bespiering mee, daar moet écht wel een hoop vulling onder...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:43

Op Facebook komt nu een zwarte Barrydale maat 2 voorbij.
Met VPS. Het zadel is nog geen jaar oud en altijd goed onderhouden.
Gaat weg inclusief Barefoot half pad met inlages, 2x pommel maat M en S, beugels, beugelriemen, singel, zadelrek en zadelhoes.
Vraagprijs €800 euro.

Wat vinden jullie van deze prijs?
Ik weet wat de nieuwprijs van het zadel is, maar ik heb geen idee wat de rest allemaal kost.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:23

Ik zou eerst testen, anders heb je 800 euro uitgegeven en als het niet bevat, moet je het maar zien te verkopen.....

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:38

Dat ga ik sowieso 11 augustus. Maar als dat zadel me bevalt, kan ik altijd contact met haar opnemen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:12

Wat zijn jullie ervaringen met equitex pads en Ghost?

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:11

tjaakje schreef:
Afgelopen weekend met de paarden wezen zwemmen. De oude stal-cheyenne mee, want niemand wilde echt zonder zadel het water in en met onze dure nieuwe zadels zagen we ook niet zitten. Mijn jonkie kan ook nog wel eens maffe bewegingen maken, dus zonder zadel lig ik er dan ook naast. We zijn toch maar tot het besluit gekomen dat er nog twee oude zadeltjes bij moeten komen. Voor zoiets zou zo'n oude trekker ideaal zijn. Het is geen ellenlange buitenrit, maar kort stukje stappen naar het water en dan lekker poedelen.

Die oude Trekker is nu te koop, maar ik woon niet in Nederland :Y) pm maar als je meer wilt weten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:31

Mijn eigen zadel komt begin volgende week binnen *\o/* en ik mag al een laagje inlages uit de pad weglaten. Zelf vind ik de zweetafdruk er ook goed uitzien (160 is nog best hoog om zo'n foto van de rug te maken) Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:26

Overigens is het nog steeds niet gelukt om nog een pad met inlages te vinden in een leuke kleur.. Kifrahorse wist er ook geen. Beetje jammer :(. Ik wil eigenlijk niet twee dezelfde pads kopen maar daar ontkom ik misschien niet aan.. Barefoot cheyenne pad bevalt verder wel goed daar niet van

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:41

Sintara schreef:
Overigens is het nog steeds niet gelukt om nog een pad met inlages te vinden in een leuke kleur.. Kifrahorse wist er ook geen. Beetje jammer :(. Ik wil eigenlijk niet twee dezelfde pads kopen maar daar ontkom ik misschien niet aan.. Barefoot cheyenne pad bevalt verder wel goed daar niet van

Past een "gewoon zadelvormig" dekje van Kifra er niet onder?
Anders zou ik naar grandeur kijken, maar dat is wel een pittige prijs.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:12

Volgens kifra niet nee..