[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:08

Nessa schreef:
@TinkerTreas: ik wil liefst uiteraard beginnen met een zadel wat goed past. Dus 2e hands kopen betekend dat ik wellicht rijd met een zadel die niet goed ligt. Lastig.
Dit is ook een 4-jarige, opzich goed doorgereden (zelf nog even testen). Ik bekijk het maar even als de koop door zou gaan. Krijg er geen zadel bij helaas.

Dat is helemaal niet "helaas" want de kans dat het zadel wat je er bij krijgt, ook daadwerkelijk past.... :n en het is pas een vierjarige, dus wees blij dat er nog geen zadel bij hoort - voor het mooie zou je pas moeten beginnen wanneer hij 5 is. :o :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:17

Ik stond gisteren bij de Maflinger met mijn Quilty maar zonder stijgbeugels. := (had die aan iemand uitgeleend en was vergeten ze terug aan mijn zadel te bevestigen) Tja... dan maar rijden zonder beugels zeker ?
En hoewel ze niet gebokt heeft, heeft ze wel een lichtelijk hysterische galopspurtsessie gehouden, die ik zonder probleem heb kunnen uitzitten dankzij de dijblokken, ik zat gewoon zo stevig in dat zadel dat ik geen schrik had op ons trauma-beestje. *\o/*

Kwetal

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:26

Fijn te horen Jokari (dat je bent blijven zitten, hysterische galop-spurten is dan weer jammer #) )

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:31

mwah het begint mee te vallen. Als je bedenkt dat ik tot voor 3 weken nog niet eens los van de longe durfde, en dan gisteren maar ineens zonder beugels ging rijden... Ze bokt niet, dat is veel waard, en hoewel ze er vanonder durft te spurten, neemt ze je wel heel goed mee in haar bewegingen dus ze is eigenlijk best goed uit te zitten.
maar die spurtsessies doet ze buiten ook, dat is dus de reden dat ik er niet mee buiten durf/mag/kan/wil. Want dan is de rem nl ook compleet weg. :roll:

De galopspurt was trouwens aan mijn te aanwezige beenhulpen te wijten, ik wou haar rond mijn binnenbeen plooien om haar een korte wending te vragen, maar legde mijn been te veel aan, en daar panikeert ze voorlopig nog steeds op.

Maar de ghost heeft wel weer eens bewezen wat voor een zalig zadeltje het is ! :j

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:39

Kwetal: heb je gelijk in.
Ik laat gewoon passen en zie wel verder. Wellicht gaat de koop niet eens door. Moet nog rijden en laten keuren :P

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:07

ArmaWhis schreef:
[ [url=m/TA52m0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij met onze Ghost niet op mijn kop letten haha we gingen de heuvel op maar zadel lijkt hier wel gaaf!!

Wow, gave foto! +:)+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:48

jokari schreef:
mwah het begint mee te vallen. Als je bedenkt dat ik tot voor 3 weken nog niet eens los van de longe durfde, en dan gisteren maar ineens zonder beugels ging rijden... Ze bokt niet, dat is veel waard, en hoewel ze er vanonder durft te spurten, neemt ze je wel heel goed mee in haar bewegingen dus ze is eigenlijk best goed uit te zitten.
maar die spurtsessies doet ze buiten ook, dat is dus de reden dat ik er niet mee buiten durf/mag/kan/wil. Want dan is de rem nl ook compleet weg. :roll:

De galopspurt was trouwens aan mijn te aanwezige beenhulpen te wijten, ik wou haar rond mijn binnenbeen plooien om haar een korte wending te vragen, maar legde mijn been te veel aan, en daar panikeert ze voorlopig nog steeds op.

Maar de ghost heeft wel weer eens bewezen wat voor een zalig zadeltje het is ! :j

Wegspurten is ook een haflingerkwaaltje hoor. Hier op stal doen ze het allebei. :+

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:48

Haha, die wat ik rijd doen het ook allebei!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:56

Heb je de ghosts ook in verschillende maten? :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:06

Bonjoy schreef:
Heb je de ghosts ook in verschillende maten? :)

Ja, standaard en piccolo (t/m maat 38 en als je niet overdreven lang bent)

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:51

Nou dames, dit gaat hem worden *\o/* zat erg goed. Dido was niet op haar best, wilde alleen maar stilstaan en geaaid worden.
Toch tijdens het rijden, niet scheef gaan liggen. Veel gevoel tijdens het rijden.
Afbeelding

Skippy bal paard:
Afbeelding

Ik paste ook in de piccolo maar vond de standaard toch even fijner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:01

Staat erg mooi! Fijn dat jullie je zadel gevonden hebben :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:35

Zier er mooi uit Pluche :j en dat valt best mee met een skippybal :+

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:01

Wat een gaaf paard pluche_pluus !!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:04

Te lui om de zoek functie te gebruiken }>
Heeft iemand al een gevet leer ghost in zijn bezit? En toevallig een bruine?
Hoe zit dat met beugelriemen (zal buiten zinnig nog even contacten hoor ;) ) passen die erbij?

Helaas mijn bruin lederen singel & T beugelriemen passen niet -O-
Iemand nog op zoek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:12

Er zijn intussen best wat mensen met een ghost in vetleer (bruin), waaronder ik. Ik heb intussen al 3 vetleren zadels versleten :') (nee niet versleten hoor, maar gewoon een groot fan haha)

Ik heb zelf donkerbruine beugelriemen er bij, bij mijn vorige bruine vetlederen seat was het een perfecte match. Mijn nieuwe seat is net wat lichter, maar niet storend.
Wat ook een mooie combi is zijn de endurance fenders van barefoot, en waarschijnlijk de lederen beugelriemen dan ook, gezien het dezelfde kleur is als de fenders bij mijn weten.

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:14

Ik ☺️

Bruin vetleer Roma

Beugelriemen van BZ onder het zweetblad

Zwarte singelstoten, beugelriemen en singel. Onderkant van het zadel is ook zwart. Staat heel netjes hoor :j

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:42

Voor zover ik weet heeft BuitenZinnig een bruine Roma in vetleer in voorraad. Inderdaad past niet iedere beugelriem door de ring. Zoals Royal memory al zei: de onderkant van een bruin zadel is zwart, dus zwarte riemen misstaan niet

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:24

Ik had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar... mijn nootbruine zgan Barefoot London maat 2 mag misschien verhuizen.
Nog niet zeker, maar ik dacht: ik pols even of iemand daar mogelijk interesse in zou hebben hier. Hij komt compleet met wrongen, bijpassende beugelriemen met hoekjes en een zgan bruine pad. En het is een uniek zadel, zijn er maar een paar van gemaakt (ik zocht er zelf bijna twee jaar naar), dus hij gaat bepaald niet voor een appel en een ei weg.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 06:26

Ik heb daar interesse in! Als hij daadwerkelijk weg gaat, wil je mij dan een berichtje sturen?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 08:57

Ik heb nu m'n Cherokee te koop staan. Barrydale bevalt heel goed.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:14

Hier is buitenzinnig al, *komt net uit voorraadkamer geschuiveld*
Ik heb een bruin vetleren roma in Normale maat op voorraad (2x stuks trouwens, maar aan 1 heb je wel genoeg denk ik ;) ) met normale pad erbij, zonder wol of inkeping

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 09:47

Voor de liefhebber, er staat ook sinds een kwartiertje een lichtbruine Cheyenne op de Bokt Markt, de Almond is dat toch?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:48

ManonGrr schreef:
Ik heb daar interesse in! Als hij daadwerkelijk weg gaat, wil je mij dan een berichtje sturen?

Dat is goed. Ik kreeg al een pm van iemand anders die ook interesse had en mijn prijs wilde weten. Mocht je serieus geinteresseerd zijn, stuur je me dan ook even een pm?
Ik moet zelf natuurlijk weer wat anders dan, en denk aan een Ghost. Heb al contact met Lilianne voor een pasconsult. De BF zit me te breed, lijkt. Mijn bekken zegt na een minuut of vijf al "ho". :(

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:56

Zwart vetleren Quilty piccolo zonder pad te koop, hooguit 5 weken gebruikt. Gelieve geen pb's, alleen mail bij interesse :)