Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 15:34

Die nieuwe modellen vind ik echt heel mooi, jammer dat die er een jaar geleden nog niet waren, want om nu al weer een nieuwe te kopen.. Lijkt me geen goed plan aangezien ik niet om kom in het geld en nog geen rijke sjeik aan de haak geslagen heb :+
Ik ben wel van plan om een nieuwe frontriem er bij te kopen, nu heb ik een hele mooie wave frontriem gezien van 45cm, zou dat wel goed passen bij een full hoofdstel? Het is een frontriem met een gedeeld kopstuk, zakt dat niet af?
Hij is wel heel mooi, dus ik hoop dat het kan :o

Macoemba be like:
Afbeelding

Ze kan er ook nog redelijk normaal uit zien:
Afbeelding

Jaime_

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 15:45

Lijkt me ietwat aan de lange kant, welke maat hoofdstel heb je nu? Als je nu de standard horse hebt is je huidige frontriem 39 cm. En die zit echt niets te krap zo van de foto, als je dan een langere frontriem neemt komen de bakstukken te ver naar achter te liggen op de wang, die worden nu door de frontriem goed op de plek gehouden. Daarnaast gaat dan in bijvoorbeeld galop je frontriem 'klapperen', erg vervelend voor je paard. Ik had ook een supermooie gekocht maar die was helaas ook iets te lang ;(

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 15:56

Heb je hem wel goed om tyrcarol?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 15:59

Ja zij heeft m juist goed.

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:01

Jaime, dankje! Wel jammer! Ik kon de maten nergens vinden en ben nu niet bij de stal. Ik heb gewoon standard horse inderdaad. Dan zal ik verder zoeken ;(
Ik wil wel echt 1 die goed past!

Oeps perongeluk twee keer gepost, bokt werkt niet echt mee :')

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:22

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:29

en waarom zijn ze er nou niet in een lichtere kleur bruin... :+

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:30

Juist nouvel. Ik baal er zo van dat de tobacco er niet meer is. Ik heb alles in die kleur ....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:40

Ik heb een grote drie jarige die dit jaar beleerd gaat worden, het lijkt me een goed idee om met een hoofdstel te beginnen waar zo goed over na is gedacht. Twijfel nog erg tussen een met ring om ook mee te longeren of een waar ook mee gestart kan worden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:36

Ik vond juist die ring ideaal voor het beleren!

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:14

Ik vind de nieuwe hoofdstellen erg mooi.
Weet iemand of de frontriem maten ook groter zijn geworden?
Ik heb voor een van mijn paarden nu een full met andere frontriem omdat deze te klein is, heb namelijk echt 42cm nodig!
Ik vind het nieuwe type met die stiksel zo mooi, maar schiet er niets mee op wanneer de frontriemen niet ruimer zijn geworden. :-)

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:22

Het is vast weleens gevraagd. Maar wat is het verschil tussen de Multi en Competition (afgezien van de ring). Waarom kan je met de Competition niet bitloos rijden? Het hoofdstel is hetzelfde gevormd en bij de Multi moet je ook 'onderleggers' gebruiken. Zit nu al een tijdje erop te googlen, maar kom er niet echt op uit.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:24

Een andere frontriem dr om is toch zo gepiept? :)

Bij de multi zitten de bitloze accesoires erbij en bij de competition niet dacht ik

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:26

Maar dan is het toch ook wel raar dat de Multi 'goedkoper' is dan de Competition?

Ik heb de Multi binnen! Zal morgen even foto's maken! :D

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:26

FelineNanet schreef:
Het is vast weleens gevraagd. Maar wat is het verschil tussen de Multi en Competition (afgezien van de ring). Waarom kan je met de Competition niet bitloos rijden? Het hoofdstel is hetzelfde gevormd en bij de Multi moet je ook 'onderleggers' gebruiken. Zit nu al een tijdje erop te googlen, maar kom er niet echt op uit.

De leerkwaliteit van de Multi is veel steviger dan die van de Competion.
Er zit een bandje op het kopsstuk voor de bitloze accesoires, die zitten niet bij de Competion.
En de gespen, ringetjes zijn goudkleurig ipv zilverkleurig.

Verder zat bij mijn Multi geen teugels en bij de Competion wel en de Multi had bitclips en de Competion niet. Maar hiervan heb ik begrepen dat dat wel eens kan verschillen.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:42

Ik dacht inderdaad al dat het aan het leer lag. Bandje was me nog niet opgevallen.

Heeft er iemand ervaring met dit bitclips? Ik heb bitclips en de gewone leren bithouders (maar rijd zelf bitloos). Wat is het grote verschil ertussen?

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:46

Je moet sowiezo met leren bit riempjes rijden, bitclips is een optie.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 22:17

Nee hoor je kunt ook de bitclips ipv de lederen riempjes gebruiken.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 22:29

Die bitclips zijn niet als alternatief voor de riempjes bedoeld, je moet echt met riempjes rijden en bitclips daar eventueel bij.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 22:48

Mijn pony vond de bitclips echt verschrikkelijk. Liep echt te klooien met haár hoofd. Zonder clips was er niets aan de hand

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 00:12

FelineNanet schreef:

Dat vroeg ik me dus ook steeds af.. Ik heb zelf een competition, maar daar toch wel bitloos mee gereden in de bak. Teugels aan de ringetjes aan de zijkanten gemaakt. Als sidepull dus.
Vroeg me echt af waarom dat niet 'kon'.
Nu ben ik er achter.

Ik liep vorige week tegen een partij NEP-micklems aan. De Multi versie, dus met de riempjes voor bitloos rijden erbij, ook het bandje op het kopstuk is aanwezig. Ringetje op de neus, bijna niet van echt te onderscheiden. De mevrouw had er een briefje bij hangen, dat deze toch anders waren en misschien minder geschikt waren om bitloos mee te rijden omdat:
De ringetjes waar kaak en kinriempjes aan bevestigd worden, aan het hoofdstel vast zitten met een LEREN bandje. Bij de ECHTE micklem Multi bridles zitten deze ringetjes met NYLON vast!
Dat wist ik dus ook niet, bij mijn Micklem Competition zitten ze inderdaad ook met een leren bandje vast! Bij de MULTI dus met een Nylon bandje!
Nylon is sterker dan leer.
Daarom dus ;)
Maarja. als je het leer goed onderhoudt.. van een keertje bitloos gaan ze heus niet meteen stuk. lijkt mij ;) Maar ik rij toch alleen bitloos in de bak (heel af en toe) dus no worries.

De partij Neppers ben ik inmiddels allemaal kwijt, mocht iemand zich dat afvragen. ;)
Ik had ze hier gepost vorige week, maar mijn bericht was verwijderd door een mod (logisch, een advertentie hoort op de bokt-markt)
Maar aangezien het storm liep op mijn advertentie op facebook, heb ik ze hier niet eens op de markt gezet.. sorry! :D

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:34

Ik heb ook een nep-multi-Micklem waarmee ik bitloos rijd. Maar mijn instructrice zei ook al dat de nepperds minder stevig zijn dan de echte. Daarom wil ik als ik ga buitenrijden ook een echte of een andere vorm van bitloos.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:57

Zorgt minder stevig er ook gelijk voor dat de werking anders is, of enkel dat hij sneller uit elkaar valt :+

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:24

Dabo schreef:
Dat vroeg ik me dus ook steeds af.. Ik heb zelf een competition, maar daar toch wel bitloos mee gereden in de bak. Teugels aan de ringetjes aan de zijkanten gemaakt. Als sidepull dus.
Vroeg me echt af waarom dat niet 'kon'.
Nu ben ik er achter.

Ik liep vorige week tegen een partij NEP-micklems aan. De Multi versie, dus met de riempjes voor bitloos rijden erbij, ook het bandje op het kopstuk is aanwezig. Ringetje op de neus, bijna niet van echt te onderscheiden. De mevrouw had er een briefje bij hangen, dat deze toch anders waren en misschien minder geschikt waren om bitloos mee te rijden omdat:
De ringetjes waar kaak en kinriempjes aan bevestigd worden, aan het hoofdstel vast zitten met een LEREN bandje. Bij de ECHTE micklem Multi bridles zitten deze ringetjes met NYLON vast!
Dat wist ik dus ook niet, bij mijn Micklem Competition zitten ze inderdaad ook met een leren bandje vast! Bij de MULTI dus met een Nylon bandje!
Nylon is sterker dan leer.
Daarom dus ;)
Maarja. als je het leer goed onderhoudt.. van een keertje bitloos gaan ze heus niet meteen stuk. lijkt mij ;) Maar ik rij toch alleen bitloos in de bak (heel af en toe) dus no worries.

De partij Neppers ben ik inmiddels allemaal kwijt, mocht iemand zich dat afvragen. ;)
Ik had ze hier gepost vorige week, maar mijn bericht was verwijderd door een mod (logisch, een advertentie hoort op de bokt-markt)
Maar aangezien het storm liep op mijn advertentie op facebook, heb ik ze hier niet eens op de markt gezet.. sorry! :D

Ik lees al een tijdje mee en heb zelf onlangs de multi voor mijn ruintje gekocht, om hem bitloos te rijden.
Mijn multi heeft echter ook leren bandjes ipv nylon. En ik weet zeker dat het een echte is :) bij epplejeck gekocht.

Meer mensen die een multi met leren bandjes hebben? Maak me nu toch wel een beetje zorgen, hoop niet dat het leer veel zwakker is..

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:40

Bij mijn 2 multi's zijn ze van nylon. Het verbindingsstukje van de neusriem naar het ringetje waar de teugels aanzitten.
Afbeelding
Afbeelding