Dat vroeg ik me dus ook steeds af.. Ik heb zelf een competition, maar daar toch wel bitloos mee gereden in de bak. Teugels aan de ringetjes aan de zijkanten gemaakt. Als sidepull dus.
Vroeg me echt af waarom dat niet 'kon'.
Nu ben ik er achter.
Ik liep vorige week tegen een partij NEP-micklems aan. De Multi versie, dus met de riempjes voor bitloos rijden erbij, ook het bandje op het kopstuk is aanwezig. Ringetje op de neus, bijna niet van echt te onderscheiden. De mevrouw had er een briefje bij hangen, dat deze toch anders waren en misschien minder geschikt waren om bitloos mee te rijden omdat:
De ringetjes waar kaak en kinriempjes aan bevestigd worden, aan het hoofdstel vast zitten met een LEREN bandje. Bij de ECHTE micklem Multi bridles zitten deze ringetjes met NYLON vast!
Dat wist ik dus ook niet, bij mijn Micklem Competition zitten ze inderdaad ook met een leren bandje vast! Bij de MULTI dus met een Nylon bandje!
Nylon is sterker dan leer.
Daarom dus
Maarja. als je het leer goed onderhoudt.. van een keertje bitloos gaan ze heus niet meteen stuk. lijkt mij

Maar ik rij toch alleen bitloos in de bak (heel af en toe) dus no worries.
De partij Neppers ben ik inmiddels allemaal kwijt, mocht iemand zich dat afvragen.

Ik had ze hier gepost vorige week, maar mijn bericht was verwijderd door een mod (logisch, een advertentie hoort op de bokt-markt)
Maar aangezien het storm liep op mijn advertentie op facebook, heb ik ze hier niet eens op de markt gezet.. sorry!