Hoe valt de maat? Mijn paard zit tss full en xfull in, heb nu een xfull hoofdstel van Kramer. Koop ik sws best gewoon de xfull ineens?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xSCWx schreef:Ik vind het hoofdstel goed op maat vallen. Als dit je x full hoofdstel is zou ik dat van Presteq ook aanhouden (of helemaal fijn; beide maten bestellen en 1 terug sturen).
Scum schreef:Op de site van Prestec staan ergens de maten
https://www.presteq.com/nl/fitting-the-faysport-bridle/
Misschien geb je daar iets aan? Mijn paard had bij zijn gewone hoofdstel Full maar bij de Prestec XF. En zelfs bij XF vind ik de front en keelriem niet heel ruim.
Juniores schreef:Fijn Michelle933!
Ik heb nu 2x met de micklem gereden en ik vind mijn paard ook stabieler in de aanleuning en minder rommelen met zijn mond.
Heeft er iemand al de micklem 2 in z'n handen gehad? Zit nu een beetje in dubio welke te bestellen de oude of de nieuwe versie. Al neig ik naar de nieuwe als ik zo lees o.a. betere leefkwaliteit, andere frontriem (die van de cob past mijn paard niet de rest van het hoofdstel wel).
Nicole schreef:Bij ons is sinds gister de Micklem 2.0 binnen gekomen! Vooral de Deluxe is een stuk mooier geworden en leer ook veel beter!
https://hypostore.nl/brands/micklem?pro ... _order=new
Urbiezira schreef:Hier overigens het resultaat! Paladin full neusriem + Schockemöhle Anatomic Select bakstukken en kopstuk. Frontriem lang geleden gekocht bij de EJ, weet niet welke dat is. Dat is enige wat ik nog zoek, een frontriem met iets meer ruimte aan de voorkant. Ligt me voor het fijne nu net wat te strak op het hoofd.
Paard reageerde er fijn op! Was zachter in de hand. Is hij van nature al, maar had het gevoel dat hij hier wat minder in kon gaan hangen wanneer hij het lastig vond. Ook geen geklooi gemerkt met z’n mond!
[ [url=m/4xNdYu.jpg]Afbeelding[/url] ]
lies schreef:Is er nog iemand die wil kijken of mijn hoofdstel goed zit (vorige pagina)?
Myca schreef:Ik denk dat dit hoofdstel voor jouw paard net even te groot is.
De frontriem staat van het voorhoofd af en de bakstukken lopen schuin naar achter omdat de neusriem ook erg groot is.
Hieronder een foto vd site om te vergelijken, dit hoofdstel zit beter.
[ [url=m/yOOx74.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik twijfel wel of de keelriem genoeg lengte heeft voor jouw paard als je hem een maatje kleiner zou proberen. Op zich een mooi hoofdstel, maar misschien niet geschikt voor jouw paard.
Drico schreef:Ik vind hem netjes zitten! Zou alleen grotere maat frontriem erop doen, die vind ik wel wat strak zitten (en waarschijnlijk trekt ie dus ook het kopstuk wat verder naar voren dan dat mooi is)
pluisje88 schreef:Drico schreef:Ik vind hem netjes zitten! Zou alleen grotere maat frontriem erop doen, die vind ik wel wat strak zitten (en waarschijnlijk trekt ie dus ook het kopstuk wat verder naar voren dan dat mooi is)
Daar ben ik het niet mee eens. De frontriem aanhechting zit op de verkeerde plek voor dit paard. Veel te hoog. Het geeft druk op de oren zowel door de frontriem als van achteren. Een langere frontriem gaat dit probleem niet oplossen.
Zou toch een maat groter hoofdstel proberen als je perse wilt vasthouden aan dit model.