[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:02

pmarena schreef:
Ik heb hem gewoon op voorraad liggen, alleen de voorraadberichten op de website kloppen niet :o

In dat geval ga ik hem meteen bestellen! En hopen dat we er snel mee kunnen rijden :D

Cynthia82

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:11

11 augustus komt Freehorse boomloze zadels passen en ze neemt een Barefoot Barrydale mee! :D

Ik hoop zo dat hij net zo lekker zit als dat ik hem mooi vindt <3

Zouden jullie voor zwart of de twee kleuren bruin gaan bij Fiore?
Afbeelding
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:12

Zwart grijs <3

Hopelijk zit er wat voor jullie tussen

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:14

jokari schreef:
eh bah uudje... Ik duim dat ze snel beter is.

ik ben grote fan van Ghost, maar die langharige schaapjes... echt niet. :') Gelukkig mogen smaken verschillen. :D

Gelukkig wel he ha ha.
Maar je kan ook wat kortere vachten kiezen hoor. Heb hiervoor heel even een mandriana gehad( die was om meteen weer door te verkopen) en heb daar 1 keer mee gereden en die had ook een wat kortere vacht. Ik kon uit meerdere vachten kiezen.
Deze had een wat kortere vacht.
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:23

Cemlys schreef:
Zwart grijs <3

Hopelijk zit er wat voor jullie tussen

Ik heb wel een bruin hoofdstel :o

Afbeelding

Afbeelding

(niet dat je het heel goed ziet, maar ok :+)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:01

Afbeelding
Afbeelding

Deze is van mijn dochter

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:21

Prachtig die lange vachten op het zadel! <3

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:45

paddraigh schreef:
[ [url=m/kDvo22.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/w63Cgw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze is van mijn dochter

Die is ook al zo mooi! Heb volgens mij wel eens een foto gezien van mandriana op jullie tinker, samen met je dochter.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 07:31

uudje schreef:
paddraigh schreef:
[ [url=m/kDvo22.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/w63Cgw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze is van mijn dochter

Die is ook al zo mooi! Heb volgens mij wel eens een foto gezien van mandriana op jullie tinker, samen met je dochter.

Dat kan maar zo! Mijn dochter is er erg blij mee. Ik neem hem ook wel is mee op buitenrit

MutsAapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:01

Ik kom me ook eens melden in dit topic. Nadat mijn zadel is gestolen, heb ik een andere nodig. Ik ben alleen al jaren overal een beetje uit, dus ik heb geen idee hoe het aanbod er tegenwoordig uitziet. Maar het lijkt erop dat het de afgelopen 6 jaren flink veranderd en verbeterd is en ik wat uren kwijt ga zijn aan vanalles opzoeken.

Wat ik zoek hoeft maar simpel te zijn, zoveel rij ik niet. Een paar keer per jaar misschien. Het liefst zou ik een BBP of Fellsattel rijden, maar dat is iets voor als we wat verder zijn. Ik ben namelijk mijn pony nog aan het inrijden, al sinds ruim anderhalf jaar. Ik ben niet zo actief _O-

Ik ga eens in dieper in het topic duiken om het e.e.a. aan informatie te zoeken.
Maar één vraag waarvan ik het antwoord met de zoekmachine sowieso al niet echt kon vinden: Zijn er ook zadels zonder dierlijke producten? Anders dan de drytex van Barefoot, die ken ik namelijk wel. En welke zadelpasser(s) zijn aan te raden rond Zuid-Limburg/Aachen. Zonder direct een flinke klap geld kwijt te zijn aan voorrijkosten.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:55

MutsAapje schreef:
Ik kom me ook eens melden in dit topic. Nadat mijn zadel is gestolen, heb ik een andere nodig. Ik ben alleen al jaren overal een beetje uit, dus ik heb geen idee hoe het aanbod er tegenwoordig uitziet. Maar het lijkt erop dat het de afgelopen 6 jaren flink veranderd en verbeterd is en ik wat uren kwijt ga zijn aan vanalles opzoeken.

Wat ik zoek hoeft maar simpel te zijn, zoveel rij ik niet. Een paar keer per jaar misschien. Het liefst zou ik een BBP of Fellsattel rijden, maar dat is iets voor als we wat verder zijn. Ik ben namelijk mijn pony nog aan het inrijden, al sinds ruim anderhalf jaar. Ik ben niet zo actief _O-

Ik ga eens in dieper in het topic duiken om het e.e.a. aan informatie te zoeken.
Maar één vraag waarvan ik het antwoord met de zoekmachine sowieso al niet echt kon vinden: Zijn er ook zadels zonder dierlijke producten? Anders dan de drytex van Barefoot, die ken ik namelijk wel. En welke zadelpasser(s) zijn aan te raden rond Zuid-Limburg/Aachen. Zonder direct een flinke klap geld kwijt te zijn aan voorrijkosten.

Barefoot drytex inderdaad, en Ghost Kun je ook volledig 'dierloos' laten maken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:33

Ik ben zelf meer van bruin op zich, maar geloof toch dat ik hier zwart beter bij vind passen. Op zo'n valkje vind ik vanwege de zwarte manen een zwart zadel toch wel mooier denk ik..... of inderdaad zwart-grijs vanwege het grijze snuitje en dat dat toch iets zachter oogt :)

Maarja bruin zal vast ook mooi staan hoor, daar niet van :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:43

MutsAapje schreef:

Wat vervelend dat je zadel is gestolen!
De Barefoot en Ghost kunnen sowieso zonder dierlijke producten gemaakt worden, en Edix ook.

Je zou Paula van Freehorsepasservice kunnen berichten, zij zit in Valkenswaard.
Of, als je evt. alleen Ghost zou willen passen kun je nog in overleg met Ingrid van beterboomloos gaan

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:48

MutsAapje schreef:

Freehorse zit daar in de buurt....
En inderdaad heeft Ghost ook volledige vega zadels en luxe BBP's zonder dierlijke producten
Van andere merken weet ik het eigenlijk niet .... inderdaad alleen Barefoot, dacht ik? :?
Hidalgo, Startrekk en Trekker zeker niet......

Irene793

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:53

Ik heb toen ook naar Heather Moffett gekeken. Of had die een leren boom?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 15:59

Ok, één stem voor de zwarte en de zwart/grijze.
Geen bruin dus :)

Ik zal tijdens het passen eens kijken wat ik ervan vind en een foto hier plaatsen. Ik ga er even vanuit dat zij een zwarte heeft.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:02

Irene793 schreef:
Ik heb toen ook naar Heather Moffett gekeken. Of had die een leren boom?

Heather moffet is altijd deels leer nu volgensmij.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:30

Cynthia82 schreef:
Ok, één stem voor de zwarte en de zwart/grijze.
Geen bruin dus :)

Ik zal tijdens het passen eens kijken wat ik ervan vind en een foto hier plaatsen. Ik ga er even vanuit dat zij een zwarte heeft.

Ik stem ook voor de zwart/grijze! :j

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 19:05

Hmmm... dus dan ook mijn bruine Micklem inruilen voor een zwarte zeker?

Goede foto gevonden

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 19:18

Mij lijkt die bruine juist wel mooi cynthia. Lekker doen wat jij wil ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 19:41

Ik vind dat hele donkerbruin juist mooier staan bij hem dan echt zwart.

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 19:51

ik zou ook voor bruin gaan, vind zwart altijd zo saai :#

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:42

DubbelDun schreef:
Ik vind dat hele donkerbruin juist mooier staan bij hem dan echt zwart.

Ik ook 8-)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:16

Cynthia82 schreef:
11 augustus komt Freehorse boomloze zadels passen en ze neemt een Barefoot Barrydale mee! :D

Ik hoop zo dat hij net zo lekker zit als dat ik hem mooi vindt <3

Zouden jullie voor zwart of de twee kleuren bruin gaan bij Fiore?
[ [url=m/M6kcid.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/h0Tc5n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou zwart grijs doen, gebaseerd op deze foto’s :j maar op de andere foto’s van haar is ze meer oranje bruiner van kleur dus dan is het bruine zadel ook wel mooi! Maar effen zwart kan ook, dat is misschien wat rustiger en makkelijker met dekjes te combineren....
I don’t know haha :7 :+ !

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:34

Eindelijk de oude Trekker even erop kunnen leggen en ligt heel niet gek op eerste gezicht! Maar de pommel is denk ik wel iets te wijd en te laag op de schoft daardoor. Toen mijn dochter erop ging zat alles redelijk strak op zijn schoft iig.

Verder is het natuurlijk een slap zadeltje, kan hem zo dubbelvouwen. Geen vps of kussens zoals tegenwoordig etc... Ik heb een Grandeur pad met 3D mesh inlages erin. Misschien kan dit veranderen naar iets stevigers al helpen?

Zouden jullie dit soort zadels nog gebruiken om mee te rijden of zijn deze eigenlijk gewoon te ‘slecht’ en rijp voor de prullenbak?

Ik ben 170cm en 53kg, paardlief is 167cm volbloed

Afbeelding
Afbeelding