[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:14

Jaaa mijn nieuwe pad is vandaag binnen! Hij ligt echt super onder mijn bij elkaar geraapte ghost :D

Afbeelding

Hij is geheel op maat gemaakt door JC dekjes. Echt super service, hij ligt precies zoals gehoopt *\o/*

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:19

Runa schreef:
Jaaa mijn nieuwe pad is vandaag binnen! Hij ligt echt super onder mijn bij elkaar geraapte ghost :D

[ [url=m/r2xsPC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is geheel op maat gemaakt door JC dekjes. Echt super service, hij ligt precies zoals gehoopt *\o/*

Cool! Heb toevallig ook JV gemaild gister, ben erg benieuwd maar dit beloofd wat goeds :) heb jij ook overlegd wat betreft de inlagevakken, moeten die niet precies pas zijn voor je inlages (ivm geschuif in het vak) of hoe deed jij/zij dat?

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:38

Volgens mij gebruikt ze zelf standaard inlagevakken, maar omdat ik graag de inlages uit de kifra-pad wilde gebruiken, heb ik uit schuim een inlage in die vorm uitgeknipt en opgestuurd zodat ze een voorbeeld ha voor de vorm.

Ik ben er in ieder geval wel achter dat bij haar veel mogelijk is als je iets anders wil :)

Kwetal

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:40

Een Burberry pad - LOL - maar hij past prima +:)+

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:50

Leuk weer een JVdekjes dekje.. Haar service is echt top!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:59

Ik ben geen bling-type :P maar vind hem toch wel erg gaaf hoor +:)+

Geinig die Burberry-pad. Ik vind het geheel wel heel erg massaal / hoog / ver naar voren liggen zeg...moet er nog het 1 en ander ingereden worden? En ligt het schaap niet achterstevoren ofzo :P

Ziet er wel lekker zacht uit :j

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:30

pmarena schreef:
Geinig die Burberry-pad. Ik vind het geheel wel heel erg massaal / hoog / ver naar voren liggen zeg...moet er nog het 1 en ander ingereden worden? En ligt het schaap niet achterstevoren ofzo :P

Ziet er wel lekker zacht uit :j

Ik denk dat dat grotendeels komt doordat de pony groot oogt maar eigenlijk best klein is (1.40). Het zadeltje is gewoon een piccolo modelletje en bepaald niet groot. Ik vond in ieder geval de Arizona altijd nog veel massaler en hoger ogen :)

Als je goed kijkt, zie je ook dat de kussens keurig achter het schouderblad liggen, dus 'wel heel erg ver naar voren' vind ik wel een beetje overdreven :o

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 23:34

Het ver naar voren liggen lijkt misschien zo doordat het dekje wat hoger ligt. Of lijkt te liggen doordat het rondloopt.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 05:24

Kwetal schreef:
Hadden jullie deze al voorbij zien komen??? *D

[ [url=m/kYkXvq.jpg]Afbeelding[/url] ]

voor als je dacht dat het niet gekker kon...... :+

Uhmm.. nee, niet mijn smaak.. hihihi.. Bij vele dingen moet ik altijd even denken hoe het op Kiwi zou staan, dit zou dus een vlag op een modder schuit zijn.. :=

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:05

Runa schreef:

[ [url=m/r2xsPC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:08

Wat voor Ghost heb jij Runa?

Die bling Ghost USA zag ik ook voorbij komen :D mij te veel bling maar wel heel gaaf dat ze zo individueel gemaakt kunnen worden!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:12

Die Bling-bling Ghost USA is ook niet mijn ding :P Zo'n stoer model dan weer gaan betuttelen met glitter.. nah..

Mooi die bij elkaar geraapte Ghost! :D Leuke pad ook.

Vandaag is éindelijk mijn 'Sattelgitter' toegekomen van Silverado. De postbode had een HUGE pakket voor me, dacht haast dat het men zadel al was _O- (maar dat kon uiteraard nog niet) Gelukkig woog het niet al te veel. Van de Sattelgitter ben ik erg tevreden. Ik heb een tweedehandse, maar die ziet er echt nog heel erg degelijk uit. Enkel één rib is wat korter dan de andere (afgebroken?). De sjablonen zijn gedrukt op een grote poster. Is redelijk dik papier, maar in de praktijk nog altijd te slap. Werkte alleszins voor geen meter hier :+ Ik denk dat ik maar op zoek ga gaan naar wat karton en het daarop ga kleven zodat het wel gewoon bruikbaar is. Anders beetje money waste, helaas.

De Sattelgitter aanpassen bleek ook geen eitje te zijn. Heb gelukkig een dooooood braaf paard die er allemaal wel mee kan leven. Gelukkig maar, want ik denk echt dat ik ruim een half uur heb staan prutsen. Want dat ijzer is nog knap lastig om netjes te buigen.

Nu de foto's doorgestuurd (je krijgt een blad met een handleiding - in het Duits.. - hoe je foto's moet maken etc. ), en hopelijk goedgekeurd zodat ik het terug kan opsturen en mijn zadeltje mooi op maat gemaakt kan worden.

Heb gezien dat deze manier van werken wel vaker toegepast wordt bij boom(loze) (western) zadels.
Afbeelding

Twijfel alleen of ik hem wel voldoende naar voren heb gelegd :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:22

Het gaat prima zo :) . Wat nu vooral belangrijk is dat je een gekleurd tapeje of elastiekje doet aan beide zijden waar de singel moet komen. Anders ga je de visgraat passend maken aan het zadel ;)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:26

Jep, ga ik nog doen. Kon helaas niet meteen tape vinden. En paardlief had er wel genoeg van :+ Mocht geen hooi want ze moest der hoofd omhoog houden.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:34

Bedankt voor de complimentjes allemaal :) Ik heb vandaag ook nog even heerlijk gereden met de pad, heerlijk ding!
Leo schreef:
Wat voor Ghost heb jij Runa?

Ik heb een Ghost Florac piccolo met een merkloos westernbontje erover :) Voor de sier heb ik er nog een knop van Barefoot op geplakt, maar die doet dus eigenlijk verder niks.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:17

Wow, burberry ruit dekje <3 <3 <3

Vandaag eindelijk kunnen rijden met de Wellington. Pfff, heel fris paard dat erg kijkerig was en voelde allemaal nog heel onwennig omdat het zadel zo nieuw is, hadden door de vrieskou ook al 1,5 week niet gereden. Eerst beetje lopen aanklooien met hoe strak we nou moesten aansingelen, paard was er niet echt mee eens en veelste druk met andere dingen in de omgeving. Eerste kwartier was niet echt fijn, moest erg wennen. Had de Wellington maat 1 getest bij Lilianne en daar reed ik toch makkelijker mee weg, maar daar was de zitting toch iets te krap bij vandaar toch een maat 2 besteld had, m'n Barrydale is ook maat 2. Omdat het zadel nieuw is is het leer ontzettend glad ondanks leren zitvlak in m'n rijbroek. Had het al wel flink ingevet maar het leer moet gewoon nog helemaal in vorm trekken en wat zachter worden. De zitting is super, zeker een stuk smaller en stroever, alleen de ligging van de wrong is redelijk naar voren. Voordeel hiervan is dat je goed voorin je zadel (middelste is diepste punt dus) kan zitten en je been mooi vlak tegen je paard komt te liggen. Wordt dus niet in een opgesloten houding gedwongen. Ga nog even met de bijgeleverde losse wrongen (in 2 diktes) uitproberen volgende keer omdat ik wel graag veel steun wil ivm lange stelten die snel wiebelen. Na half uur ging het al een stuk beter ondanks het gladde leer, paard liep er verder ook gewoon goed onder en geen rare dingen opgemerkt. Was ook al een beetje ingezakt en minder hoekig, de zitting heeft nu echt een dieper middelpunt, op m'n foto's hiervoor was het erg recht. Voorlopig dus maar veel vetten en mee rijden, hoop dat het snel ingereden is 8-) . Maar moet toch zeggen dat het heel anders zit dan m'n Barrydale en meer lijkt op een dressuur(-boom)zadel.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:29

Ik heb net bij JV een limegroen met witte stipjes boomloos dekje 'besteld'. Zeg maar de kleur die reflectie artikelen ook hebben, neongroen achtig :). Deze wil ik voor de buitenritten onder mijn Ghost gaan gebruiken, ipv een reflectie deken (veel te warm!). Ik ga vast ooit buitenritten maken, neem ik aan :7 . Ik draag met wandelen altijd zo'n groen hesje en zijn hoefschoenen zijn ook limegroen, en dat doen we met rijden dan natuurlijk ook aan. Ik houd van setjes :+

Ben zo benieuwd!!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:43

Kom ik weer aan sorry

Iemand ervaring met de trekker master dressuurzadel?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:52

Woepsie :oo Foto's als het er is, alsjeblieft....

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:56

SecretLIN schreef:
Kom ik weer aan sorry

De Master is vervangen door de niewe lijn. De flexible inspiration is de dressuur variant, bascule de spring versie en er is nog een ijslander versie waar ik de naam even niet van weet.

Ik heb de Flexible inspiration en kan er alleen maar positief over zijn! Specifieke vragen?

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:57

Kwetal schreef:

Uiteraard :Y)
Ik kan wel knappere dekjes bedenken inderdaad maar wilde gewoon iets practisch hebben en effen vind ik dan weer zo stom :+

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 00:10

Daphneeeej schreef:
SecretLIN schreef:
Kom ik weer aan sorry

De Master is vervangen door de niewe lijn. De flexible inspiration is de dressuur variant, bascule de spring versie en er is nog een ijslander versie waar ik de naam even niet van weet.

Ik heb de Flexible inspiration en kan er alleen maar positief over zijn! Specifieke vragen?

Pb

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 01:04

woepsie90 schreef:
Kwetal schreef:

Ik kan wel knappere dekjes bedenken inderdaad maar wilde gewoon iets practisch hebben en effen vind ik dan weer zo stom :+

Effen kan ook spannend zijn, hangt van de kleur af, maar aangezien ruiters in Engeland nogal eens op iemand's bumper eindigen, snap ik je keuze helemaal :+

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 01:54

Citaat:

Citaat:
Effen kan ook spannend zijn, hangt van de kleur af, maar aangezien ruiters in Engeland nogal eens op iemand's bumper eindigen, snap ik je keuze helemaal :+

Nou. Het is hier echt levensgevaarlijk op de weg. Voornamelijk door al die bochten tussen de heuvels door en de wegen die niet met slootjes maar met heggen en stenen muurtjes (met daaroverheen modder en gras) afgezet zijn en je dus totaal geen overzicht heb in een bocht... op afgelegen rustige weggetjes staan hier standaard verkeersborden met 'onbegrensde snelheid', zo van 'bepaal het zelf maar, deze weg wordt amper gebruikt dus waarom regels...'

Reflectie materiaal is niet hip hier maar gewoon verplicht. Maar een limegroene uitrijdeken, nee bedankt. Harvey is vaak warm genoeg van zichzelf en wordt niet geschoren. Dus dan maar een boomloos limegroen dekje! Heb ook nog een band voor om mijn cap, limegroene peesjes en een bandje voor om z'n staart... :#

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 02:18

Ik ben heel benieuwd Woepsie :) Volgens mij is Harvey ook wel eentje waar zoiets gewoon leuk op staat :D