voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:04

@Pmarena: Ik ben aan het zoeken op die HipSaver, maar kom hem alleen tegen in Engeland, zijn die dingen ook in NL ergens te krijgen?

En in het algemeen, zijn er hier mensen die rijden met een HipSaver? Wat is jullie ervaring?

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:21

wel jammer dat je niet naar BE wilt verzenden
wij wonen mss in belgië maar de hulp en degelijke info over Barefoot moeten we wel telkens in NL halen
Hierdoor weigeren wij dus ook van in BE nieuwe Barefoot spullen te kopen.
Gelukkig hebben we Nickyskeet hiervoor gevonden *\o/*

wel jammer voor de aanbiedingen, had zo al een paar keer dingen willen aanschaffen _-:(

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:33

pmarena schreef:
amouroke schreef:
@ pmarena: Ik wilde net bestellen bij je (woon in België), maar als ik me wil inschrijven zie ik dat je niet naar België verzendt? T.t.z. ik kan België niet aanvinken om in te stellen als afleveradres??

Klopt, ik mag als importeur niet naar het land van een andere importeur verzenden, het is wel netjes om elke importeur zijn eigen regio te gunnen :)

Met Natas van Barefoot België heb ik wel de afspraak dat we niet moeilijk gaan doen over gebruikte zadels e.d. waarvan er maar 1 is zeg maar, maar gewone verkoop van nieuwe spullen zouden we niet doen naar elkaars land...echt het versturen van nieuwe spullen over de grens.

Mijn wederverkopers mogen wel leveren aan iemand vanuit het buitenland op eigen initiatief een bestelling bij ze plaatst, maar ook niet actief adverteren buiten hun eigen regio, dat is gewoon niet netjes :)

Hoe kun je eigenlijk wederverkoper worden? :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:34

Keandra: Ik WIL wel naar België verzenden, maar dan krijg ik ruzie met de law-department van Barefoot dus dat is niet verstandig :P

Maar...Natas van Barefoot België kan Belgische klanten toch prima helpen, daar kun je prima terecht voor info en hulp krijgen toch? :)

Blijheid: zover ik weet heeft niemand ze in Nederland inderdaad, ik heb er vorig jaar uit Engeland gehaald voor mijn weidegenootje met wat moeilijke heupen, maar die heeft hem er onlangs vanaf gehaald omdat de zit van het zadel dan dieper is, ik weet eigenlijk niet of ze hem nog wil gaan gebruiken :)

Groetjes Bianca.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:36

Wederverkoper worden: iedere wederverkoper krijgt op zich een ruime regio dus er zijn nauwelijks nog plekken waar we iemand zoeken :)

Zo af en toe mailen mensen dat ze interesse hebben om wederverkoper te worden maar dan moet ik ze veelal teleurstellen :o

Zie onderaan:

http://barefoot-saddle.nl.server693-han ... verkopers/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:37

@Pmarena: bedankt voor de info. Opzich spreekt het me wel aan namelijk, wat smaller zitten en een ondiepere zit :j
*gaat verder met inlezen*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:44

Daarom is dit wel een optie :j

Of de FRA schaap seatsaver maar die is wel wat dunner, heb ik er ook een aantal van liggen en die passen alleen op de kortere seatsavers zoals van de maat 1 Engelse modellen. De Hipsaver leg je er meer bovenop dus is meer allround bruikbaar.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:00

Ik heb de hipsaver van Heather Moffet getest op een Barefoot London maar ik merkte geen verschil, ik vond het met hipsaver vervelender rijden (kan ook komen doordat de hipsaver niet optimaal bij het zadel paste). Ik zat alleen maar hoger boven mijn paard maar ik had niet het gevoel dat ik minder breed zat. Voor mijn bekken/heup problemen was het in ieder geval niet de oplossing.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:27

Natas.... Waar ben je!! :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:31

Natas vindt het toch niet echt leuk....sorry Natas en amouroke Y;(

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:32

oke, jammer maar begrijpbaar :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:36

Ja, ik heb ook wel een paar keer gebaald als Natas wat zadels opruimde voor een kleine prijs en Nederlanders dan daar naartoe gingen, dat geeft toch een wat typisch gevoel ;)

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:40

Mensen geven liever minder centjes uit voor hetzelfde he. Heb haar op facebook, ze biedt de stella aan ook met accessoire: ofwel beugelriemen + beugels of een singel. Dat is ook wel fijn :). Standaard maat die wordt bijgeleverd bij de zadels, welke is dat? Heb nu een westernsingel, maar die zal niet dezelfde maat hebben als diegene die ik nodig heb voor de Stella neem ik aan?

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:43

Nachtlampje schreef:
connie64 schreef:
boomloos past zich sneller aan

K denk dat je dat eerder kunt verwoorden als boomloos vormt zich beter naar de rug, in welke positie ook.

Hier ben ik het zeker niet mee eens. Wij dachten ook dat ons boomloze zadel goed op de rug lag van mijn verzorgfjord, nadat ik en de eigenaar hadden besloten om de dressuurkant op te gaan, wilde we een nieuw zadel kopen.
Zadelmaker erbij gehaald en het boomloze zadel had gezorgd voor een zwelling op zijn rug en we kregen het advies een paar weken niet te belasten!
Ik vind een boomloos zadel niet lekker zitten en je houding is 9 van de 10 keer ook bagger. (Maakt niet heel veel uit als je alleen maar buitenrijd) En bij ons verschoof het zadel soms wel. Al met al heb ik er gene goede ervaringen mee haha.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:43

amouroke schreef:
Mensen geven liever minder centjes uit voor hetzelfde he. Heb haar op facebook, ze biedt de stella aan ook met accessoire: ofwel beugelriemen + beugels of een singel. Dat is ook wel fijn :). Standaard maat die wordt bijgeleverd bij de zadels, welke is dat? Heb nu een westernsingel, maar die zal niet dezelfde maat hebben als diegene die ik nodig heb voor de Stella neem ik aan?

Er is geen standaard maat...? Ligt natuurlijk helemaal aan de omvang van paardlief :)

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:46

Ja, maar ik zou denken dat er bijvoorbeeld bij 55 cm, dat die bij veel paarden te kort is, en 70 cm bij veel paarden net te lang. In die zin bedoelde ik standaard :). Zal buik van paardlief dan maar eens gaan opmeten eerst..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:47

xxPaige schreef:
Hier ben ik het zeker niet mee eens. Wij dachten ook dat ons boomloze zadel goed op de rug lag van mijn verzorgfjord, nadat ik en de eigenaar hadden besloten om de dressuurkant op te gaan, wilde we een nieuw zadel kopen.
Zadelmaker erbij gehaald en het boomloze zadel had gezorgd voor een zwelling op zijn rug en we kregen het advies een paar weken niet te belasten!
Ik vind een boomloos zadel niet lekker zitten en je houding is 9 van de 10 keer ook bagger. (Maakt niet heel veel uit als je alleen maar buitenrijd) En bij ons verschoof het zadel soms wel. Al met al heb ik er gene goede ervaringen mee haha.

Zonde zeg dat je zo'n vervelende ervaring met een boomloosje hebt gehad :(:)

Wat was het er voor 1 en waarom kwam die zwelling er?

Gebruikte je het zadel wel op de goede manier? :) Want het is natuurlijk absoluut niet normaal dat er zwellingen ontstaan.

Ook neem ik aan dat je vast niet alle verschillende soorten en types boomloze zadels geprobeerd hebt, dus om nu te zeggen dat je "boomloos" niet lekker vindt zitten is wellicht ook een beetje groot gezegd, het zadel dat je hebt geprobeerd kan prima niet lekker hebben gezeten maar daarom is nog niet meteen elk boomloos zadel vervelend toch :)

Je hebt vast ook wel eens op een boomzadel gezeten dat voor geen meter zat :P

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:49

Amouroke: Mijn fjord heeft op het moment voor zijn dressuurzadel een singel van 50 cm en als hij nog slanker ga worden moet ik toch weer naar een singel van 45 cm. Heb aan beide kanten al op het 2de gaatje van boven zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:58

pmarena schreef:
Ja, ik heb ook wel een paar keer gebaald als Natas wat zadels opruimde voor een kleine prijs en Nederlanders dan daar naartoe gingen, dat geeft toch een wat typisch gevoel ;)

dat was toch juist waar het om ging,dat jullie niet aan elkaars regio leveren?
dan doet zij dat toch ook niet....of....?

wel begrijpelijk op zich..

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:16

Ik denk dat ze bedoelt dat nederlanders dan naar belgie kwamen gereden en het persoonlijk kwamen ophalen. dat lees ik er toch uit :)

bedankt Marcella voor je reactie!

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:49

Nu de Stella in het achterhoofd zit moet er natuurlijk een pad bij. Ik vind de standaard zwart of bruine zo saai en heb wat zitten googlen. Ik vond op een site grandeurdekjes voor boomloos in verschillende kleuren, met hetzelfde model als voor de Stella bedoelt is. Alleen noemen ze die hier bedoelt voor de Startrekk. Ik herinner me dat Startrek werkt met kussens en dus geen inlages nodig heeft in het dekje, wilt dit zeggen dat deze dekjes toch niet geschikt zijn voor onder de Barefoot? het gaat om deze pad: http://webshop.equimaro.nl/index.php/boomloos-4/accessoires/grandeur-pad-startrekk-model-standaard.html. Zo kan je hem helemaal 'tunen' naar je eigen smaak met of zonder bont enzoverder. Maar als je dan het model van het zadel moet inklikken staat er enkel Startrekk. Passen deze pads dan wel onder de barefoot? Moet ik dan toch kijken naar dit dekje: http://webshop.equimaro.nl/index.php/boomloos-4/accessoires/grandeur-pad-boomloos-model-standaard.html? Daar kan ik wel de Stella uitkiezen (al staat daar 63/48 achter, ik neem aan dat dat de maten zijn van het dekje?)...

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:59

pmarena schreef:
Nachtlampje schreef:
Een vraagje; ik heb als pads voor onder mijn cheyenne nog pads zonder aan de bovenkant zo'n antislipstukje. Wat is hier het nadeel van, behalve schuifmogelijkheden? Zorgt de antislipdinges ook nog voor extra drukverdeling oid?

Het geeft ook wel een minimaal stukje schokdemping en ruggengraatvrijheid inderdaad, maar dat is echt miniem hoor :)

Niet de moeite waard om daarvoor een nieuwe pad te kopen dus :P Oke, dankjewel!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:36

Amouroke: Natasja kan ook alles van Grandeur leveren volgens mij :j

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:49

Die pads in die link hierboven zien er wel leuk uit zeg :j

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:50

pmarena schreef:
Amouroke: Natasja kan ook alles van Grandeur leveren volgens mij :j

Oh? Ook al die leuke kleurtjes dan?? Super. Ga ik haar even vragen in mail straks dan.