Vandaag het hoofdstel wat aangepast op aanraden van jullie. De neusriem zit nu net boven de plek waar het zachte deel van de neus stopt. Kaak en neusriem zitten beide in het 1e gaatje, hoop dat het allemaal nog wat soepeler wordt. Klopt het zo?
Zit even te googlen en zie dat op veel foto's het bit tegen de neusriem aanligt. Hoe is dat bij jullie? Als ik mijn neusriem los heb hangt het bit gewoon netjes op hoogte, maar door de neusriem lijkt het iets opgetild te worden.....
Nouvel
Geplaatst: 08-03-15 23:09
staat gaaf die bruine en volgens mij zit 'ie zo goed hoor!
je krijgt denk met dit systeem wel snel dat de neusriem het bit ietsje mee omhoog neemt als je paard een wat kortere mondspleet heeft, zal een kwestie zijn van zo goed mogelijk afstemmen en kijken wat fijn zit voor je paard.
ik gebruik 'm eigenlijk alleen nog om te longeren en wat aan de hand te werken, maar omdat mijn paard een abces aan de zijkant van zijn hoofd heeft precies onder het bakstuk heb ik hier ook het bit maar weer eens in gehangen en door het model ligt de bult zowaar aardig vrij, met een bontje erbij ging het goed en konden we toch even wat doen!
Vraagje trouwens, past een normale frontriem op de multi??
Nouvel
Geplaatst: 08-03-15 23:33
Bij Paul Claessen, tuigmaker waar mijn mentuig vandaan komt. Ik heb een tuig en een handgemaakt leren halster in die kleur bruin (is een beetje roodbruin) en dat vond ik zo'n gave kleur dat ik hem heb gevraagd of hij mijn hoofdstel kon repareren en of hij dat met die kleur kon doen... ben er echt blij mee!
gewone frontriem past, alleen lusjes zijn wat wijd
Gisteren gestart met het hoofdstel. Eerst met bit, drama, meneer maakte er weer zijn eigen feestje van, 174 punten en WINST . Hij was dus niet de enige die een feestje aan het bouwen was haha. Tweede proef zonder bit en gelijk 10 punten meer . Ik wil zo graag in de M starten zonder bit en als het zo doorgaat zit ik daar dit jaar nog in . Probleem dus. Bit accepteert hij gewoon echt niet
Vriendin van me heeft een maat pony op een Welsh C van 1.40 met een fijn hoofdje, dat past prima
Nouvel
Geplaatst: 12-03-15 22:28
hier geen kleine pony ervaring helaas...
Onze D pony past de gewone paardenmaat van mijn paard net aan, ik zou voor hem evt wel een cob kunnen hebben ook denk...
Ik gebruik mijn multi op het moment ook weer met rijden en langeteugelen vanwege de plek aan de zijkant van zijn hoofd (waar bij mijn andere hoofdstel precies de neusriem zit) en hij doet het er nu eigenlijk wonderlijk goed op!
Ik zou er nu op zich wel mee willen blijven rijden, maar dan zou ik zo graag een wat lichtere bruine hebben zonder ring op de neus... Is die nog ergens te vinden?
Ik heb de nieuwe uitvoering met sierstiksels besteld. Lijkt wel wat donker,maar we gaan het zien. Wel maat cob genomen,misschien hebben ze wat aan de maatvoering gedaan.