Ervaringen met LeMieux #2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 23:25

Ik heb een beetje een rem gezet op dekjes kopen...
Ik heb in suede de peacock, frensh roze en de donker paars ( naam even kwijt). Maar van deze drie dan wel zowel voor spring zadel als voor dressuur zadel... Dat zijn er dus zes.
En recent heb ik daar voor spring zadel een carbon mesh bij gekocht. In de kleur mulberry...
Eigenlijk knaagt het nu om die ook nog voor dressuur zadel te bestellen, maar ik wacht nog even.

Ik ben ook wel benieuwd naar de andere nieuwe kleuren die er aan gaan komen.

veerxsjimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:41

ViveChopin07 schreef:
Ik ga al mijn lemieux dekjes wegdoen omdat mijn collectie te groot wordt en ik de dekjes eigenlijk niet echt meer gebruik. Mocht er iemand interesse hebben dan kun je pb sturen. Alles is maat full dressuur, weinig gebruikt en nog in goede staat.
[ [url=m/XqzQAv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je de champagne nog?

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:14

Ik ben in dubio, welke kleur zou goed op mijn schimmel staan? Ik heb havana bruin springtuig.

Afbeelding

Ik ben zelf wel erg gecharmeerd van groen tinten. Zit eraan te denken om een sage springdekje te kopen, maar misschien hebben jullie nog goede suggestie? Liefst met foto :D

Organa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:18

lotte_2 schreef:
Ik ben in dubio, welke kleur zou goed op mijn schimmel staan? Ik heb havana bruin springtuig.

[ [url=m/0h1y8C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben zelf wel erg gecharmeerd van groen tinten. Zit eraan te denken om een sage springdekje te kopen, maar misschien hebben jullie nog goede suggestie? Liefst met foto :D

Ik denk dat sage en musk allebei heel gaaf staan!

ViveChopin07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:11

veerxsjimm schreef:
Heb je de champagne nog?

De dekjes zijn inmiddels allemaal verkocht

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 19:08

Die nieuwe gele zal wel mooi staan. :j Verder staat turquoise ook altijd prachtig op een schimmel vind ik. Inderdaad de groen/blauw tinten.

Ik word nog eens een Lemieux fangirl trouwens. :+ Heb net de Prosorb 3 vaks onderlegger met bont besteld met een hele hoop korting. Zo benieuwd of het wat is. Iemand ervaringen?

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 19:10

Geel is ook wel heel tof! Echt anders dan anders.

Moeilijk!

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 19:31

Celebi schreef:
Die nieuwe gele zal wel mooi staan. :j Verder staat turquoise ook altijd prachtig op een schimmel vind ik. Inderdaad de groen/blauw tinten.

Ik word nog eens een Lemieux fangirl trouwens. :+ Heb net de Prosorb 3 vaks onderlegger met bont besteld met een hele hoop korting. Zo benieuwd of het wat is. Iemand ervaringen?

Wij hebben de prosorb. Ben er super tevreden over en hij blijft ook na een tijd gebruiken erg mooi en zacht. Je kunt die opvulling er ook makkelijk in en uit doen.

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 20:30

Celebi schreef:

Ik heb die pad met 2 inlagen en zonder bont, ben er heel tevreden mee! Heb er een tijdje mee gereden onder mijn boomzadel toen dat niet top lag (op aanraden van de zadelmaker, het was ietwat te breed). Nu blijkt ie ook perfect onder mijn bestelde ghost mandriana te passen, dus daar ben ik heel blij mee!
(Oke, voor de piccolo die ik gepast heb, was mijn maatje M pad net te kort voor het mooie, maar het kon wel zonder gevaar op drukplekken. maar ik heb een bambino in bestelling, dus dan zou het normaalgesproken perfect moeten gaan)

Weet er iemand wanneer de andere nieuwe kleuren bekend gemaakt worden? Die gele is mooi, maar ik ben bang dat m'n witte paard dan helemaal geel zal lijken :=
Ik hoop op een bordeauxrode of een hele donkere paarse, of anders een roestrode!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 08:38

Celebi schreef:

Was die ergens in sale (en nog steeds misschien)? Ik zoek die nog zonder bont :)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:16

Voor mij ook even geen nieuwe dekjes. Net 4 mnd hersteld van een peesblessure en nu precies dezelfde blessure aan haar andere been.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:49

Granoek schreef:
Celebi schreef:

Was die ergens in sale (en nog steeds misschien)? Ik zoek die nog zonder bont :)

Bij divoza met 25% korting, heb hem net besteld voor 56 euro

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 23:04

Oh verdorie niet meer in voorraad :(

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 00:31

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 00:48

Ik mag van mezelf ook geen dekjes meer kopen,
al twee gekocht deze maand.. en toch blijft het kriebelen.. :')

Inmiddels echt Lemieux fan; Laarzentas met capvak - poetskoffer - al mijn dekjes - vliegenmasker - peeskappen - hooitas - wedstrijdbroek.. en nu vergeet ik vast wel iets..

Hun spullen zijn gewoon echt handig/praktisch, gaan lang mee en ik vind de dekjes mooi maar ook hufterproof. Ja helemaal fan! <3 <3 <3

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 07:23

Heeft iemand de Mesh dekjes? Is het echt zo dat het beter vocht afvoert en dus je paard nauwelijks nat is onder het zadel?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 07:32

Ik heb een carbon mesh onder mijn spring zadel liggen.
Paard zweet snel en veel. Onder dit dekje zweet ze ook nog steeds, maar wel minder. Het loopt niet meer in van die plakkerige zweet sporen langs haar flank na een stevige training.

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:36

Ik heb een normaal mesh dekje en een carbon mesh dekje. Heb ook het idee dat ze mijn paard koeler en droger houden.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:57

Hier ook een carbon mesh dekje en een paard wat veel zweet. Ik merk wel degelijk verschil, hij zweet nog steeds flink, maar minder erg dan met zijn loire of suede dekjes.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:57

En hoe komen de dekjes er zelf uit? Ik kan mijn normale suedes soms wel uitwringen na 1 keer gebruik en was ze dan ook zeer regelmatig. Als dat dekje meer zweet opneemt, is ie dan ook extra nat? Maw, moet je vaker wassen? Of zit t m juist in het feit dat t paard minder zweet omdat ie zo luchtig is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:32

xSCWx schreef:
Heeft iemand de Mesh dekjes? Is het echt zo dat het beter vocht afvoert en dus je paard nauwelijks nat is onder het zadel?

Volgensmij kun je dan veel beter de cooling pad nemen. Die is daar speciaal voor gemaakt.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:35

beegee schreef:
En hoe komen de dekjes er zelf uit? Ik kan mijn normale suedes soms wel uitwringen na 1 keer gebruik en was ze dan ook zeer regelmatig. Als dat dekje meer zweet opneemt, is ie dan ook extra nat? Maw, moet je vaker wassen? Of zit t m juist in het feit dat t paard minder zweet omdat ie zo luchtig is?

Die komt bijna droog uit de strijd.
Aan de kant van paard is hij vochtig, vacht van paard is ook wel zweterig.
Als je met je hand langs de paard zijde van dekje gaat, heb je wel zweet aan je hand. Maar hij is niet uit te wringen, de kant van het zadel is totaal niet vochtig. Ik was hem veel minder vaak dan mijn suede dekjes, die soms na 1 pittige training of lange bosrit al in de was gaan.

Aangezien ik mijn paard niet scheer en geen dekens op leg maakt ze in de winter iets meer vacht aan. Het kan zomaar zijn dat ik dus ook voor onder mijn dressuur zadel een carbon mesh aan ga schaffen om haar in de winter ook minder in het zweet te rijden bij die dikkere vacht.

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:44

Ze drogen ook wel veel sneller dan de gewone suede dekjes.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:50

AlphaDaemon schreef:
Ze drogen ook wel veel sneller dan de gewone suede dekjes.

Dat ook nog inderdaad.

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:55

Afbeelding