[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 12:01

Kitty_ schreef:
Ik heb gisteravond een fantastische wildspot rit van 2 uur over de Hoge Veluwe gemaakt met de Ghost Quevis. Hij zit heerlijk +:)+

Ondanks dat ik eerder de Quilty en Firenze heb getest waar ik niet helemaal lekker in zat is dat bij dit zadel dus anders :)
Grappige constatering: Ik haalde de beugelriemen van mijn Barefoot af en heb ze op de Ghost 3 gaatjes korter moeten doen!

Ik heb gelijk ook de nieuwe inlagen die nu bij de Kifra-pads geleverd worden kunnen testen, super fijn.
Ik zal binnenkort even foto's maken van het geheel :o :D

Haha, grappig: ik heb dus ook mijn beugels van mijn dressuurzadel gehaald, en zelfs nog een gaatje korter gedaan: zaten ze nog veel te lang!

pmarena

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 12:02

Ik snap het verschil niet zo qua bulk onder je been of je beugelriem nu op of onder je zweetblad bevestigd, het blijft toch dezelfde hoeveelheid en dikte materiaal tussen je paard en je been :?

Of je nu diverse laagjes + V + beugelriem + zweetblad hebt, of diverse laagjes + V + zweetblad + beugelriem....

Waarom zou je meer knobbel voelen bij de eerste optie? Gaat het leer van het zweetblad dan extra omhoog staan ofzo? :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 12:25

Als ik hem gelijk bij de ophanging doe, dan komt er idd een bobbel bij het zweetblad. Nu heb ik daar zelf niet zo'n last van, maar die zal wel in het zweetblad gaan staan. Als ik hem eroverheen doe, slijt het zweetblad aan de bovenkant weer wat meer..

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 13:19

Ik ben benieuwd naar foto's daarvan, Marocje :j

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 13:51

Morgen een fotoshoot met mijn knapperd met ons mooie ghost en Kifra pad. Ik zal zodra ik er wat heb ontvangen hier wel wat plaatsen.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 17:01

Ik wilde eerst de bruine maar de effen zwarte is zoveel mooier! Ben er zo blij mee! Mijn been kon ik met de Cherokee niet lang houden. Met de Barrydale lukt dat dus wel. Nu nog kijken of ik iemand blij kan maken met m'n Cherokee!
Geryon schreef:
Atent schreef:
Net weer heerlijk gereden nadat paardje een maandje vakantie had![ [url=m/1dLQro.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wCL89H.jpg]Afbeelding[/url] ]ik heb nu de fra supersingel eraan. Voelde het zadel nu niet schuiven met opstappen. Doordat het nog zo'n torentje is voor ik erop zit voelde ik het steeds schuiven met opstappen. Tot nu toe tevreden.

Het is zo een ander zadel helemaal in het zwart, prachtig!!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:04

Ik ben vandaag toch weer aan de slag gegaan met de seatsaver. Op de Barefoot paste hij niet, de seatsaver is te lang. Nu heeft de Notting Hill wel een vrij kleine zit, maar mooi vond ik het niet:

Afbeelding
Afbeelding

Toen vervolgens maar besloten om de seatsaver bij te knippen zodat hij wel op de Ghost zou passen :D

(foto's zijn met mobiel gemaakt dus kwaliteit is niet denderend..)

Afbeelding

Hij moet nog wel wat aangepast worden voor het mooie om beter om het zadel te passen. Ik heb er een kort ritje mee gemaakt en hij blijft prima vastzitten.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:31

Wat grappig op die Ghost!

Ik heb nog wat foto's gemaakt van wat ik bedoelde. Heb vandaag trouwens weer even gereden, eerst in de wei en geprobeerd alleen te letten op wat ik voel. Maar dat was een beetje lastig, met een drukke voorwaartse pony die alle vrijheid had, en zich af en toe (bijna de hele tijd) afvroeg waar haar vriendinnetje nou was.. (in de bak aan het rijden dus)

Daarna nog een klein stukje naar buiten geweest, maar helaas geen foto gemaakt van de zadelafdruk. Die zag er nu wel veel beter uit al! Ik vermoed dus echt dat ik het zadel gister niet helemaal recht heb gelegd, en dat ik daarom ook echt niet recht kon zitten en me constant moest corrigeren? Nu heb ik hier nl wel heel goed op gelet met het opzadelen, en moest het pad eronder dus ook iets verschuiven zodat ze beide recht lagen..

Goed, de foto's

Afbeelding
Zo had ik hem dus. Had ook wat last van de overschot beugelriem, moest hem blijkbaar al twee gaten korter doen dan bij mijn dressuurzadel..

Afbeelding
Onder het zweetblad. Als ik de beugelriem hier hang, hangt ie dus over die singelophanging. Dan voel ik echt zo'n bobbel door het zweetblad drukken, kan mij voorstellen dat dit niet zo bevordelijk is voor het zadel?

Afbeelding
Zo hangt ie nu: heb de beugelriem terug door de gesp gehaald zodat ie in het midden uitkomt. Zo had ik er ook geen last van bij het rijden!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:51

Op die manier hoort het ook :j

Kitty, is om de cantle heen doen geen optie bij de Barefoot?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 22:30

pmarena schreef:
Op die manier hoort het ook :j

Kitty, is om de cantle heen doen geen optie bij de Barefoot?

Dat heb ik geprobeerd maar dat zat niet "lekker" :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 22:52

Ziet er goed uit hoor Kitty! Ook zo hip dat paarse haha :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:18

Marocje - je moet gewoon doen wat voor jou prettig is. Maar bij bijvoorbeeld de Quilty, hangt hij altijd onder het zweetblad en dat heeft geen problemen...

Leuk die seat saver op de Ghost - ziet er leuk uit :j

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 08:43

Marocje, mijn beugelriemen zijn denk ik dunner..

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:00

Marocje. Ik heb monoTbeugelriemen van Barefoot. Is dat geen optie? Die zijn heel dun.

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:24

Dat past niet, de beugelriemen zijn net te breed voor de Ghost.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:45

@marocje bedankt voor de foto's ik was ook al verkeerd bezig zoals de 1ste foto. Zijn jouw riemen ook met gewone gespen? Heb precies al spijt dat ik de T sluiting niet genomen heb als ik zo lees van de bobbels.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:52

Ja, heb gewone beugelriemen, zijn wel best dik trouwens.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:16

Maar voor t-riemen heb je toch een open oogje nodig ? Ik kan mijn t- riemen niet gebruiken bij mijn ghost, omdat het oogje aan het zadel dicht is en de beugelriem enkel een lusje heeft bovenaan, dat je bij standaardzadels over het open oogje kan schuiven.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:23

jokari schreef:
Maar voor t-riemen heb je toch een open oogje nodig ? Ik kan mijn t- riemen niet gebruiken bij mijn ghost, omdat het oogje aan het zadel dicht is en de beugelriem enkel een lusje heeft bovenaan, dat je bij standaardzadels over het open oogje kan schuiven.

Kan je die T riemen gewoon niet los maken zoals die met een gewone gesp dan? Snap het ni goed :o?

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:30

De T riemen, kunnen wel los. Ze zijn alleen te breed om door het oogje van de beugelophanging van Ghost te krijgen.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:34

Roosyes schreef:
De T riemen, kunnen wel los. Ze zijn alleen te breed om door het oogje van de beugelophanging van Ghost te krijgen.

Ok, ben mee nu :7

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:14

Ik gebruik de T beugelriemen van Barefoot. Was even puzzelen maar het past wel!

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:21

Bij deze show ik graag ook even mijn nieuwe zadel. Hier op een Grandeur pad, Spaans model...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De t beugelriemen van ghost kunnen aan een dichte beugelophanging. Die van bv Wintec niet....

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:26

Ah ik heb Wintec t- beugelriemen. Die kunnen idd niet open.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:27

Ghost heeft geen t beugelriemen :)
Staat mooi!