[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:53

Ja zo'n beetje wel. De M sloot perfect aan,bij de L zag het eruit zoals bovenstaande foto en de XXL die erin zat,bleek teveel te schuiven. En mijn haflinger is echt breed en heeft bijna geen schoft. Dinsdag weer rijden,ben benieuwd. Nu nog een andere singel.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:56

Mhhh dat is gek.. Verwissel je je M en je L dan niet?

M is nog smaller dan L en als die perfect aansloot dan zou de L nog breder moeten zijn

Gek zeg!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:58

Geen idee, er stond wel M op de fork. Ik heb alle maten forken bij het zadel toen gekregen.Het is geen fork met een kleurtje,maar eentje met leer overtrokken.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:00

zou ze toch eens naast elkaar houden! Kan me bijna niet voorstellen dat de M goed ligt en dan de L weer te smal?

M is voor een brede, schoftloze haflinger denk ik aan de kleine kant maar ieder paard heeft een andere bouw natuurlijk!

Ben heel benieuwd naar de foto's !

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:02

Ja dat verbaasde mij ook. Maar het kan best zijn dat de buiging van de fork anders valt.
Het zadel lag ineens ook veel beter op haar rug.

Iemand misschien enig idee welke maat de witte fork is?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:04

Maakt het veel uit welke maat de pommel is? Als hij het beste pastte, en bovendien het zadel er goed mee ligt :)

Maar ik snap dat je wel zoiets hebt van, huh?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:08

Hier een soort gelijk geval. De brede tinkermerrie van mijn moeder heeft ook een maat M, terwijl mijn tinkermerrie een maat XXL heeft en niet eens veel breder lijkt. Toch is het duidelijk te zien als je de pommels er los, zonder zadel, op legt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:29

draaakje schreef:
Hier een soort gelijk geval. De brede tinkermerrie van mijn moeder heeft ook een maat M, terwijl mijn tinkermerrie een maat XXL heeft en niet eens veel breder lijkt. Toch is het duidelijk te zien als je de pommels er los, zonder zadel, op legt.

Zie je dan is het zo gek nog niet.
Kennelijk is elk paard rond op een andere manier. En valt daar bijna niks uit op te maken.:)

Ben achteraf zeer blij dat ik al die forken heb bewaard. En ze blijven ook maar allemaal voor de zekerheid.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:41

Mijn Belg is behoorlijk tonnetje rond. Dusdanig rond dat het lijkt alsof ik mijn beugels te kort heb, maar ik heb die knik in m'n knieen nodig om mijn benen netjes om zijn ronde lijf heen te sluiten. Toch heeft hij een redelijke schoft en past pommel M perfect.

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:46

Mag ik even wat aan jullie voorleggen?
Ik ben aan het tubben over de riemen en beugels aan mijn nieuwe (tweedehands) cheyenne Drytex in het bruin.
Ik vindt de T beugelriemen er fijn uit zien en wil graag veiligheidsbeugels of flexibele.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat deze er van alle merken zijn, en Barefoot dan vrij aan de prijs is.
Ik heb nu gekeken naar Harry Horse beugelriemen met hoesjes via Agradi. Heeft iemand ervaringen met deze of eventueel andere? Of zijn die van Barefoot hun prijs meer dan waard?

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:07

Ik heb gewone leren beugelriemen, gesp beneden bij de beugel met een hoesje eromheen. Daarnaast Bow Balance beugels van Sprenger. Volgens mij zijn dat geen officiële veiligheidsbeugels, al kunnen ze behoorlijk dubbelvouwen...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:46

En de zoektocht gaat weer door.. Helaas past de Hidalgo Venice II van buitenzinnig niet op mijn pony, voor mijzelf wel! En moest ik er weer afscheid van nemen..

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:56

Mayflower_ schreef:
En de zoektocht gaat weer door.. Helaas past de Hidalgo Venice II van buitenzinnig niet op mijn pony, voor mijzelf wel! En moest ik er weer afscheid van nemen..

Wat was het probleem van niet passen?

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:00

Akke_sSpring schreef:
Ik heb gewone leren beugelriemen, gesp beneden bij de beugel met een hoesje eromheen. Daarnaast Bow Balance beugels van Sprenger. Volgens mij zijn dat geen officiële veiligheidsbeugels, al kunnen ze behoorlijk dubbelvouwen...

Tnx, en heb je dan wel echt softlederen riemen?
Die beugels zien er heel comfortabel uit!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:01

jomaro schreef:
Mayflower_ schreef:

Wat was het probleem van niet passen?

Mijn merrie reageerde vrij heftig op het zadel met rijden. Zelfs met een grandeurpad met inlages. Heb er 4x mee gereden maar het was steeds verzet, ook na het verschuiven/verstellen van de panelen.
Met mijn oude boomzadel was er niks aan de hand, liep ze ontspannen.
Er was gewoon iets wat haar niet lekker zat, voor de rest is er absoluut niks mis met het zadel. :)

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:08

mirijam schreef:
Akke_sSpring schreef:

Tnx, en heb je dan wel echt softlederen riemen?
Die beugels zien er heel comfortabel uit!

Volgens mij heb ik gewoon heel basic leren beugelriemen. Ooit gekocht toen ik mijn paard ging inrijden vermoedelijk van Epplejeck huismerk. Ik kocht toen een Wintec bij EJ en kreeg er beugelriemen en standaard beugels bij. Die beugelriemen zullen dus vast niet heel duur zijn geweest ;)

De Sprenger beugels zijn heel comfortabel, ze hebben een breder oppervlakte waardoor je meer steun ervaart onder je voet. Volgens mij zit er een ketting onder het rubber deel zodat de beugel heel sterk maar wel buigzaam is. De eerste keren dat ik er mee reed voelde het alsof mijn voeten mee veerden (alsof ik letterlijk op wolken liep). Ik lees ook wel dat mensen met knieklachten er veel baat bij hebben vanwege de vering die er in zit.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:26

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:31

Een maat 2, deze is te klein ...

En niet ik, hoor ;)

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:32

Ja, volgens mij dierfysio maar ik meen dat zij een maat 2 wilde en dit is een 1...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:33

Dierfysio was dat toch die een nootbruine zocht? Toen ik vorige week de Barefoot Lexington testzadel kwam halen vertelde die vrouw van Equixantos Barefoot dat ze misschien haar nootbruine London maat 2 wilde verkopen. :) Misschien daar even contact mee zoeken?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:10

Ik zoek hem niet hoor :D Kwam hem tegen op de Markt, vandaar..

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:17

Even een vraagje over de ligging van mijn Startrekk Western/Endurance Shorty.
Volgens mij ligt hij zo goed, als dat zo is ga ik een FRA Supersingel kopen van dezelfde lengte als de singel die ik nu gebruik (simpele neopreen, eigenlijk als test gekocht).

Zadel ligt achter de schouder, pad ligt er een klein stukje tegen aan, maar als ik hem nog verder naar achter leg zit ik voor mijn gevoel bijna op zijn kont.
Beugels zitten trouwens op deze foto op het voorste ophangpunt (zijn er twee achter elkaar), maar ik denk dat ik ze toch weer op het achterste punt doe.....

Wat vinden jullie ervan?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:39

Ik vind dat er echt heel, heel erg leuk uitzien +:)+

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:42

Netjes zeg!
Heel leuk ook samen met dat hoofdstel.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:42

Mooi kleurtje ook :j