voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:51

Voor mij is de breedte niet echt een probleem hoor, ik ben gewoon nieuwsgierig hoe nientje78 het ervaart :)
Ik heb al eerder eens een cheyenne getest, en dat vond ik niet heel breed zitten. Scheelt wel als je al gewend bent aan rijden met barebackpad of zonder zadel :)
Een ondiepere zit vind ik dan wel weer interessant, ik zit zelf het liefst zo vrij mogelijk, jammer dat je er dan gelijk weer wrongetjes bij cadeau krijgt :+

edit: Oh, die kunnen er ook af lees ik nu, maar wel een suede zitvlak, dat vind ik ook niks :+
Kieskeurig he :o
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-06-12 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:58

Ik meld me ook weer even in dit topic, de vorige keer had ik de Missoula Nut getest, was geen succes, en ik heb nu de Arizona Nut testzadel binnen dus ben benieuwd hoe deze bevalt :) Vind 'm iig erg mooi :D

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:34

De lexington zit idd wat smaller :j
Op de london/cherokee zaten wij ontzettend breed en dat hebben we nu met de stella dus minder.
We zitten nu net als in onze oude cheyenne eigenlijk :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:54

Blijheid schreef:
Voor mij is de breedte niet echt een probleem hoor, ik ben gewoon nieuwsgierig hoe nientje78 het ervaart :)
Ik heb al eerder eens een cheyenne getest, en dat vond ik niet heel breed zitten. Scheelt wel als je al gewend bent aan rijden met barebackpad of zonder zadel :)
Een ondiepere zit vind ik dan wel weer interessant, ik zit zelf het liefst zo vrij mogelijk, jammer dat je er dan gelijk weer wrongetjes bij cadeau krijgt :+

edit: Oh, die kunnen er ook af lees ik nu, maar wel een suede zitvlak, dat vind ik ook niks :+

Ik heb het over een HipSaver hè, dat is een smal dingetje van Heather Moffet dat bovenop je normale zitting gaat :)
Dat heeft niks met de wrong-seatsaver te maken :P De wrong-seatsaver maakt de zit ook niet minder diep want je gebruikt deze in plaats van de originele seat, niet er bovenop, dus deze voegt alleen wrongetjes en suède toe voor meer steun :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:25

Blijheid schreef:

Een ghost! :)

Als ik dat zo lees, zo vrij mogelijk etc..
Klinkt als Ghost

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:35

Die heeft ze ook al getest Akshay ;)

Hidalgo zou nog kunnen...dan een Spanjaard met een platte zitting en zonder wrongen.... :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:30

pmarena schreef:
Blijheid schreef:

Ik heb het over een HipSaver hè, dat is een smal dingetje van Heather Moffet dat bovenop je normale zitting gaat :)
Dat heeft niks met de wrong-seatsaver te maken :P De wrong-seatsaver maakt de zit ook niet minder diep want je gebruikt deze in plaats van de originele seat, niet er bovenop, dus deze voegt alleen wrongetjes en suède toe voor meer steun :)

Oh, sorry :o
Daar heb ik nog niet eerder van gehoord, eens opzoeken :j

@Akshay: De Ghost heb ik geprobeerd inderdaad. Zit heeeeeerlijk, maar is helaas veel te lang voor op mijn pony, schuift naar achteren bij grote bewegingen en schuift ook bij opstappen vanaf de grond.

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:33

pmarena schreef:
Als je het geen ramp vindt dat je nèt wat minder paard-gevoel hebt, dan zijn de Heavy Duty inlages degenen die de meeste bescherming bieden

Het jammere is alleen dat ik ze nog steeds amper binnen krijg en ze telkens al verkocht zijn voordat ik weer een stapeltje ontvang.....hopelijk komt de productie nu eindelijk eens op gang

Heb ik dan genoeg aan alleen de heavy duty inlage of moet/kan er ook nog een zachte onder?
Alvast weer bedankt :)
Laatst bijgewerkt door Tjelley op 19-06-12 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:34

Wordt wel een beetje veel dan hoor.

Zou het eerst eens proberen zonder :)

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:37

Oke dan doe ik dat. Hopelijk is het de oplossing voor ons en kunnen we weer onbezorgde ritjes maken :)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:35

Laraax schreef:
Ik meld me ook weer even in dit topic, de vorige keer had ik de Missoula Nut getest, was geen succes, en ik heb nu de Arizona Nut testzadel binnen dus ben benieuwd hoe deze bevalt :) Vind 'm iig erg mooi :D

geef je hier een verslag?
ik vond de missoula ook niet fijn maar heb altijd een arizona gehad en overweeg nu voor mijn eigenpaard de arizona nut.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:58

Een vraagje; ik heb als pads voor onder mijn cheyenne nog pads zonder aan de bovenkant zo'n antislipstukje. Wat is hier het nadeel van, behalve schuifmogelijkheden? Zorgt de antislipdinges ook nog voor extra drukverdeling oid?

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:19

@ pmarena: Ik wilde net bestellen bij je (woon in België), maar als ik me wil inschrijven zie ik dat je niet naar België verzendt? T.t.z. ik kan België niet aanvinken om in te stellen als afleveradres??

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:26

mariska32 schreef:
ik vond de missoula ook niet fijn maar heb altijd een arizona gehad en overweeg nu voor mijn eigenpaard de arizona nut.

Gisteren voor t eerst gereden ermee en wat een verschil met de missoula zeg !
Vond m iig achteraf een stuk mooier staan en na het rijden helemaal geen verschuivingen oid(van haartjes)
Heb er nog niet mee gegalopeerd, maar in stap ging het zeker lekker, zat gewoon fijner, in draf nog wat onwennig af en toe maarja, ben dressuurzadel gewend dus het word altijd even wennen welk zadel ik ook zal kopen uiteindelijk. Vond het zadel (maat1, maat 2 is geen optie omdat deze dan te lang zou zijn denk ik) af en toe wel wat krap aan de voorkant als in, ik val wat naar voren met lichtrijden en knal dan af en toe tegen de pommel/fork aan maar met wat meer controle(rechter op rijden) ging dat best prima. Ik ga van de week weer lekker veel rijden, heb m twee weken en moet ook nog even kijken wanneer mijn moeder/vriendin filmpje kan maken zodat ikzelf ook kan zien hoe hij ligt tijdens het rijden.

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8445_o.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:31

dit is de nut dus..?
prachtig zadel vind ik dat...

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:33

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:36

Nachtlampje schreef:
Een vraagje; ik heb als pads voor onder mijn cheyenne nog pads zonder aan de bovenkant zo'n antislipstukje. Wat is hier het nadeel van, behalve schuifmogelijkheden? Zorgt de antislipdinges ook nog voor extra drukverdeling oid?

Het geeft ook wel een minimaal stukje schokdemping en ruggengraatvrijheid inderdaad, maar dat is echt miniem hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:37

Laraax, ik vind de arizona mooier(nut).
heb zelf een gewone arizona gehad,zat zálig maar schoof wat,helaas..(en iets lang)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:38

Ja ik ook hoor :j Vond alleen de tooling zo mooi bij de Missoula..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:38

amouroke schreef:
@ pmarena: Ik wilde net bestellen bij je (woon in België), maar als ik me wil inschrijven zie ik dat je niet naar België verzendt? T.t.z. ik kan België niet aanvinken om in te stellen als afleveradres??

Klopt, ik mag als importeur niet naar het land van een andere importeur verzenden, het is wel netjes om elke importeur zijn eigen regio te gunnen :)

Met Natas van Barefoot België heb ik wel de afspraak dat we niet moeilijk gaan doen over gebruikte zadels e.d. waarvan er maar 1 is zeg maar, maar gewone verkoop van nieuwe spullen zouden we niet doen naar elkaars land...echt het versturen van nieuwe spullen over de grens.

Mijn wederverkopers mogen wel leveren aan iemand vanuit het buitenland op eigen initiatief een bestelling bij ze plaatst, maar ook niet actief adverteren buiten hun eigen regio, dat is gewoon niet netjes :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:40

Laraax schreef:
mariska32 schreef:

Gisteren voor t eerst gereden ermee en wat een verschil met de missoula zeg !
Vond m iig achteraf een stuk mooier staan en na het rijden helemaal geen verschuivingen oid(van haartjes)
Heb er nog niet mee gegalopeerd, maar in stap ging het zeker lekker, zat gewoon fijner, in draf nog wat onwennig af en toe maarja, ben dressuurzadel gewend dus het word altijd even wennen welk zadel ik ook zal kopen uiteindelijk. Vond het zadel (maat1, maat 2 is geen optie omdat deze dan te lang zou zijn denk ik) af en toe wel wat krap aan de voorkant als in, ik val wat naar voren met lichtrijden en knal dan af en toe tegen de pommel/fork aan maar met wat meer controle(rechter op rijden) ging dat best prima. Ik ga van de week weer lekker veel rijden, heb m twee weken en moet ook nog even kijken wanneer mijn moeder/vriendin filmpje kan maken zodat ikzelf ook kan zien hoe hij ligt tijdens het rijden.

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8445_o.jpg

Staat mooi die Arizona Nut :j

Als je bij goed zitten geen problemen hebt dan is het op zich niet verkeerd dat je gecorrigeerd wordt :P

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:41

Ja klopt :j
Komt ook een beetje doordat ik wat pech heb gehad met mn instructrice en dus al tijd geen les heb gehad(nou kom ik zelf al een heel eind qua dingen aanleren e.d.) en dus niet iemand die mij kan wijzen als ik verkeerd zit. Word even goed oefenen dus :=

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:44

Begrijp ik... maar jij doet de aanbieding van de Stella in combinatie met de pad, die doen ze hier in België niet :(

pmarena schreef:
amouroke schreef:

Klopt, ik mag als importeur niet naar het land van een andere importeur verzenden, het is wel netjes om elke importeur zijn eigen regio te gunnen :)

Met Natas van Barefoot België heb ik wel de afspraak dat we niet moeilijk gaan doen over gebruikte zadels e.d. waarvan er maar 1 is zeg maar, maar gewone verkoop van nieuwe spullen zouden we niet doen naar elkaars land...echt het versturen van nieuwe spullen over de grens.

Mijn wederverkopers mogen wel leveren aan iemand vanuit het buitenland op eigen initiatief een bestelling bij ze plaatst, maar ook niet actief adverteren buiten hun eigen regio, dat is gewoon niet netjes :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:49

Als je die echt graag wilt kan ik wel even aan Natas vragen of ze dat okee vindt voor een keertje...? :)

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:53

Als je dat zou willen... :o