Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:34

Ja ik heb de competition ik vergiste me idd

Mando vind ik er niet fijn op lopen. Nu is dat toch wel n druif met veranderingen maar ik merk dat hij t niet prettig vind.
Andere zullen het wel fijn vinden maar hij niet
Nou dan houdt t op
Heb t een paar keer geprobeerd maar op een gewoon goedkoop hoofdstelletje loopt ie veel fijner

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:59

Duidelijk :)

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 09:52

Hier nog steeds een erg tevreden gebruiker :) . Vind het hoofdstel ook erg mooi staan .
Enigste wat ik erg jammer vind is dat het leer onder het ringetje waarmee ik longeer erg lelijk wordt, zit al behoorlijk wat beschadigingen op :( hebben jullie dat ook? Misschien is de musketonhaak vd longeerlijn wel te groot ?
Hoe zal ik dit nog een beetje weg kunnen werken, iemand ervaring?
Foto krijg ik niet rechtop :o

Afbeelding

Len_ny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:07

Ja, precies hetzelfde probleem heb ik ook. En bij mij wrijft de musketonhaak ook ietsjes over de stiksels, waardoor die best dun worden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:30

Bij mij ook, en bij een hele heftige actie is het leer zelfs gescheurd en was het ringetje eruit... :+

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:40

Bij mij is dat ook helaas het geval, zonde maar je doet er weinig aan denk ik

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:00

Hmm jammer dat jullie er ook last van hebben. . Vind het zonde want je blik valt er meteen op.

SodeletuutJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:08

Ik heb er geen last van, maar ik gebruik voor longeren ook een lijn met een klein clipje. Misschien voor jullie ook handig om zo eentje aan te schaffen?

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 00:05

Biscuitje schreef:
Hoi jongens, ik kom even binnenvallen!

Ik heb voor mij Haflinger ong. een jaar geleden een Micklem Multi gehad, uiteindelijk verkocht omdat hij niet mooi zat. Ben weer gaan rijden met mijn normale hoofdstel.
Nu is dat hoofdstel aan vervanging toe en heb ik mijn verjaardagskorting bij de Epplejeck binnen.. En ik voel mij toch wel erg aangetrokken tot de Micklem! :o

Het probleem met mijn vorige Micklem was dat het kinriempje erg dicht tegen de kin aan, maar als ik de bakstukken iets korter deed kon de keelriem niet meer vast.. Dit was een maat paard (full). Nu had ik volgensmij ergens gelezen over iemand die haar hoofdstel had opgestuurd naar Horseware om de keelriem langer te laten maken en ik zou hier graag iets meer informatie willen. Zijn er meer Haflinger eigenaars in dit topic? En hebben jullie Cob of Full?

Ik heb die van mij inderdaad opgestuurd. Als je er meer over wilt weten, kan je altijd een PB'tje sturen! Ik had een small horse/cob waarvan de kinriem te kort was.

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:57

Weet iemand of dit hoofdstel te vergelijken is met een lage neusriem?
(Zal vast al wel gevraagd zijn maar heb geen zin op 200 pagina's terug te lezen :P )

Ik zoek eigenlijk een vervanger voor de lage neusriem omdat ik deze niet zo mooi vind voor wedstrijden, maar hij is wel effectief bij jonge paarden omdat bij de lage neusriem het bit stabieler in de mond ligt.

Jasper95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:31

Mijn paard legde altijd haar tong over het bit. Ik heb veel verschillende bitten geprobeerd, maar toch bleef ze dit doen (is waarschijnlijk ontstaan toen ze bij de vorige eigenaren met bit gereden is terwijl ze nog wolfstanden had). Iemand adviseerde mij het Micklem hoofdstel te kopen. Mijn paard doet nu niet meer haar tong over het bit, heel bijzonder! Als ik er weer een ander bit in hang of een ander hoofdstel pak doet ze dit wel weer, maar met dit hoofdstel lijkt mijn probleem opgelost :) Ja, ik ben zeer tevreden over dit hoofdstel! Ik weet nog steeds niet wat precies het verschil maakt, misschien ligt hij voor haar beter. :)

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:20

Ik heb sinds deze week de multi. Kan iemand beoordelen of het hoofdstel goed zit? Heb het idee dat de neusriem wat hoger mag.
Afbeelding

Afbeelding

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:25

ja gaatje hoger mag wel, zodat het bakstuk/neusriem net onder het jukbeen doorloopt!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:27

@Esther_ Ik zou eens proberen of je het hoofdstel bij de bakstukken 1 gaatje korter kan doen.
De neusriem zit nu wat aan de lage kant.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:33

Heeft er iemand een competition maat cob zwart die weg mag?
De merrie die ik rijdt, reageerde eerst helemaal niet goed op de micklem. Na een tijdje toch weer geprobeerd en nou doet ze het er heel fijn op. Maar ik heb een full en die is eigenlijk te groot.

Mijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:39

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:29

Ik heb de originele frontriem nu toch eindelijk maar vervangen door een langere. Vond het toch al een saai geval, bovendien werd het kopstuk daarmee te strak achter haar oren gehouden, wat paardlief op de langere termijn niet fijn vond.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:58

Ik heb de frontriem gelijk vervangen, vond hem te strak zitten. Terwijl de rest van het hoofdstel wel past.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:18

De rest van het hoofdstel is wel ruimer geworden, maar de frontriem is veel dikker en rekt niet mee. Beetje jammer, maar er zijn tegenwoordig zoveel mooie frontriemen te koop en ik ben daar zelf ook wel creatief mee (zit nu ook een zelfgemaakte op), dus dat komt wel goed ;)

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:08

Ik vind de frontriemen ook saaaiiiii. Daarom bij zowel mijn zwarte als bruine iets flitsenders gezocht.
Afbeelding

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:11

Esther_ schreef:
Ik heb sinds deze week de multi. Kan iemand beoordelen of het hoofdstel goed zit? Heb het idee dat de neusriem wat hoger mag.

Het lijkt ook dat je de neusriem heel erg strak hebt zitten. Hij hoeft maar losjes aan te sluiten anders trek je het hele hoofdstel uit zijn model.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:14

Ik heb het ringetje van mijn Multi afgehaald zodat ik er ook mee mag starten op KNHS wedstrijden.
Alleen... Nu wil ik ook TREC doen en dan zou hij juist weer handig zijn.

Heeft iemand al eens geprobeerd om een afneembaar ringetje/harpsluitinkje o.i.d. te gebruiken?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:52

Je ringetje gewoon aftapen voor de wedstrijden . Vindt het een beetje flauw dat het ringetje niet mag .
Je mag tegenwoordig toch ook gewoon met hoge neusriem starten waar t sper riem lusje nog aan zit .
Vindt het ronduit stom om dan je hoofdstel te moeten slopen voor een nutteloos ringetje ...
Je paard gaat er heus niet beter of slechter van lopen ...

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:28

Ik heb mijn ringetje een paar jaar geleden al afgeknipt en weggegooid.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:06

Ik heb vrijdag het hoofdstel mogen uitproberen van mijn tandarts(vh paard).
Hij had haar net behandeld en aansluitend heb ik het hoofdstel incl Sprenger Sensogan enkelgebroken uitgeprobeerd.
Eerst met bitclips,maar dat vond ik niet fijn.
Daarna zonder fijn gereden.Heb eerst het bit maar aangeschaft(de aurigan versie er van) en ik hoop dat het in het bit zat.
Vind het hoofdstel namelijk niet bijster mooi,hoewel de nieuwe uitvoering met stiksel wel wat sjieker oogt.
Ze is erg gevoelig rond haar mond,het zou dus best kunnen dat dat met de zenuwen te maken heeft.
Anders zal ik in de buidel moeten,helaas.