[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:44

Probeer de Ghost anders nog en keertje? Je kunt ook ene testzadel aanvragen bij BuitenZinnig. :)*

Veel buiten komen is belangrijk, maar buiten rijden zou ik ook missen - het zijn daar allemaal smalle dijkjes...

Ik meende een Haflinger + meisje met krullerig haar te herkennen, maar wie weet hebben we er daar nog veel meer van hier :+

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:52

Jeetje, wat een dag, ik krijg zojuist ook de paarse seatsaver binnen! Hij is passend voor de Barefoot, maar tekort voor de normale maat Ghost. Hard aan de slag om de seatsaver ook passend te krijgen voor de Ghost :D Afbeelding

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:47

Kwetal schreef:
Probeer de Ghost anders nog en keertje? Je kunt ook ene testzadel aanvragen bij BuitenZinnig. :)*

Veel buiten komen is belangrijk, maar buiten rijden zou ik ook missen - het zijn daar allemaal smalle dijkjes...

Ik meende een Haflinger + meisje met krullerig haar te herkennen, maar wie weet hebben we er daar nog veel meer van hier :+

En welk model ghost zou je adviseren? Wat is het 'normale' model? En waar sta jij eigenlijk met je paarden? Moet toegeven dat ik niet weet wat er inmiddels op lansbergen rondhobbelt :o

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 17:39

Dat is heel individueel, welk model - je koos voor een Barrydale - dus je kunt voor een Roma of Firenze kiezen, waarbij met name de Firenze beter geschikt zou zijn als je lang bent en wat stevige bovenbenen hebt. Op de Roma moet je toch met recht afhangende benen zitten. De andere modellen zijn zoals wat je hier boven zag met de schattige seat saver in lila :D Die hebben hele korte zweetbladen.

Op dit moment heb ik even geen paarden hier, lang verhaal en niet boomloos ;) Maar wanneer ze komen is het wel aan de recreatie, niet ergens in een polder zonder uitrij- of uitloop mogelijkheden.

Ik kom ook nooit meer op Lansbergen, dus ik zou het evenmin weten :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 20:11

Kitty_ schreef:
Jeetje, wat een dag, ik krijg zojuist ook de paarse seatsaver binnen! Hij is passend voor de Barefoot, maar tekort voor de normale maat Ghost. Hard aan de slag om de seatsaver ook passend te krijgen voor de Ghost :D [ [url=m/nrurnd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zou hij wel passen op n piccolo? :o

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 20:26

Ghost is nu bezig met het maken van een seat saver...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:32

Geryon schreef:
Ik ga de barefoot dressage met vaste kussens van boktmarkt overnemen. Ben enorm benieuwd! Foto's zullen uiteraard geplaats worden (volgende week). :P

Die gaat je bevallen . Ben ik zeker van .
Zadel ziet er super goed uit .
Zij is erg zuinig op haar spullen

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:36

Kwetal schreef:
Ghost is nu bezig met het maken van een seat saver...

Jaaaaa! *\o/*

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:41

Zinzi_jewel schreef:
Geryon schreef:
Ik ga de barefoot dressage met vaste kussens van boktmarkt overnemen. Ben enorm benieuwd! Foto's zullen uiteraard geplaats worden (volgende week). :P

Die gaat je bevallen . Ben ik zeker van .
Zadel ziet er super goed uit .
Zij is erg zuinig op haar spullen

Ik hoop het! Zadels liggen altijd erg achterover op hem, dus ik hoop dat een dekje met inlage aan de achterkant voldoet en het zitten niet minder fijn maakt. :)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:49

Net weer heerlijk gereden nadat paardje een maandje vakantie had!Afbeelding
Afbeeldingik heb nu de fra supersingel eraan. Voelde het zadel nu niet schuiven met opstappen. Doordat het nog zo'n torentje is voor ik erop zit voelde ik het steeds schuiven met opstappen. Tot nu toe tevreden.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:30

Weer een vraag over de Ghost: kan je de beugels ook onder er zweetblad dragen! Ik had dit nl altijd, maar nu lijkt het niet te passen? Dan voel ik een hele bobbel bij mijn been omdat daar de singelophanging zit? Of zal die ook nog platter worden?

Nu heb ik de beugels dus over het zweetblad hangen, maar ben dan wel bang voor beschadigingen..

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:35

Je kunt de beugelophanging ook onderaan bij je beugel plaatsen. Dan heb je geen last van bobbels :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:49

Ja, gesp bij de beugel en niet onder het blad - dan heb je ook geen bobbels - er wordt ook gewerkt aan een hoesje, waarmee je dan de losse flap van je beugelriem kunt wegsteken...

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:14

Afbeelding
Nee, die heb ik al onderaan hangen.. Maar de beugelriem zit dan pal op de lussen Vd singelstoten?
Laatst bijgewerkt door Marocje op 07-08-15 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:15

Atent schreef:
Net weer heerlijk gereden nadat paardje een maandje vakantie had![ [url=m/1dLQro.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wCL89H.jpg]Afbeelding[/url] ]ik heb nu de fra supersingel eraan. Voelde het zadel nu niet schuiven met opstappen. Doordat het nog zo'n torentje is voor ik erop zit voelde ik het steeds schuiven met opstappen. Tot nu toe tevreden.

Het is zo een ander zadel helemaal in het zwart, prachtig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:17

Kwetal, jujjj fijn nieuws!!! :D

Ik heb trouwens de gesp gewoon bovenaan bij de ghost, al een hele poos, zeer regelmatig rijden (lange ritten) en heb geen last van bobbels of wat dan ook.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:21

Maar heb jij hem onder het zweetblad wubwub?

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:27

Marocje schreef:
Maar heb jij hem onder het zweetblad wubwub?

Ik kan m'n beugelriemen er niet overheen doen, heb er geen gat in laten maken. Heb m'n beugelriem nog verkeerd om (sluiting boven). Maar ik voel helemaal niks tegen m'n been. Of in de weg zitten bij de singel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:27

Ik heb de gesp onder het zweetblad, de riem er over door de 'snee' in het zweetblad.

Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:57

Heb je daar kast van Marocje? Anders verschuif je de V een beetje, dat het net ergens anders loopt...

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 08:38

Afbeelding

Ik heb mijn beugels onder het zweet blad. Wel met de gesp naar beneden, omdat ik bang ben dat het anders druk heeft. Ik heb geen last dat de riem ergens achter blijft hangen ofzo :-)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 09:53

Ja, dat bedoel ik Jenny, dat wil ik dus ook, maar dan zit ie over de singelophanging. Ben bang dat ik het zweetblad dan alsnog ga beschadigen als er zo'n bobbel zit? Ga vanavond eens kijken..

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:25

Hij zit toch altijd over de singelophanging??? Dat zit allemaal min of meer op dezelfde locatie... lijkt me geen probleem. Of het moet bij jou heel raar zitten? Marocje?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 10:51

Ik ga straks wel wat foto's maken. Misschien is het ook nog wel te stug hoor, dat kan. Maar de twee lussen die bij de singelophanging zitten, heb ik zo geen last van. Maar als ik daar dan ook nog een beugelriem overheen hang, dan zie je dat door het zweetblad drukken.. Dat gaat neem ik aan echt een wrijving veroorzaken?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:54

Ik heb gisteravond een fantastische wildspot rit van 2 uur over de Hoge Veluwe gemaakt met de Ghost Quevis. Hij zit heerlijk +:)+

Ondanks dat ik eerder de Quilty en Firenze heb getest waar ik niet helemaal lekker in zat is dat bij dit zadel dus anders :)
Grappige constatering: Ik haalde de beugelriemen van mijn Barefoot af en heb ze op de Ghost 3 gaatjes korter moeten doen!

Ik heb gelijk ook de nieuwe inlagen die nu bij de Kifra-pads geleverd worden kunnen testen, super fijn.
Ik zal binnenkort even foto's maken van het geheel :o :D