Ja misschien buiten als je een hete hebt, maar in de bak niet.
Als je je paard op zit en been hebt gereden gaat dat zo

Zelfs voor mij als bitrijdeer, die alleen trekt en plukt...want dat was de defenitie van bit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nadya schreef:Ik heb les in centered riding en ik heb het geluk dat ik een hele talentvolle paardenvrouw als instructrice heb. Ik kan het niet zo 1, 2, 3 op internet uitleggen, maar we doen altijd een sessie grondwerk en dan gaan we rijden. Juist doordat we op de grond al zo met lichaamstaal bezig zijn, snapt Sam het op zijn rug eigenlijk al heel snel.
Ben benieuwd hoe het jou vergaat met die nekring!!! Interessant, hou me op de hoogte.....
Joepju schreef:Jasmijn; er is in dit topic al veel aangekaart dat bitloos (vooral hackamore) zeker niet altijd vriendelijk is, vooral niet bij een verkeerde ruiter. Lijkt me ook vrij logisch, aangezien de druk bij een hackamore ook erg hoog kan oplopen bij verkeerd gebruik. Dus wat mij betreft hoef je de foto's niet te plaatsen hoor.
Wat ik me wel afvraag; gaan ze enigzins "diervriendelijk" om met de paarden in Costa Rica?
Joepju schreef:c_alsemgeest schreef:
Waarom niet? Zoals er al 100x is gezegd: om een goede mening te vormen moet je ook de nadelen en risico's van je keuze kennen.
Waarom altijd wel foto's van bit-martelingen... en als een persoon een keer hetzelfde heeft gezien bij bitloos, willen we het opeens niet meer zien?![]()
Ik voelde weer een oogkleppen opmerking opborrelen maar laat die ditmaal even achterwege ter bewaking van de goede orde
Er staat in haar stuk ook niets over een hack?misschien is dit het wel geweest... maar ze heeft het niet beschreven.
En dat wordt wel meteen aangenomen
Dus tsja... kom maar op met de foto's
Reageer je altijd zo vriendelijk alsemgeest? En ik oogkleppen op? Best wel bijdehand om dat gelijk te lopen roepen....heb je mij horen zeggen dat ik anti-bit ben? dacht het niet he alsem....
Dat jij hier zo fanatiek reageert, bewijst alleen maar weer dat jij ook weer zo'n figuur bent die gelijk in de verdediging schiet omdat je met een bit rijd...beetje triest. Wie had hier ook alweer oogkleppen op?![]()
En die foto's...die intereseren mij gewoon niet, omdat het vrij logisch is dat er genoeg prutsers zijn in de wereld die nog geeneens met een bitloze optoming kunnen rijden, en daardoor schade aan het paard toebrengen. Oud nieuws....
jasmijn78 schreef:Het is al eerder genoemd, maar ik vind het ook frappant dat kennelijk weinigen geintresseerd zijn naar foto's van misstanden met een bitloos hoofdstel. Je wordt doodgegooid met misstanden met een bit, maar zodra er foto's op komst zijn van misstanden met bitloos doen die er ineens niet toe want dan is het ineens logisch dat het in handen van een verkeerde ruiter schade aan kan richten. Als ik thuis ben zal ik ze even goed plaatsen hoor, voor degene onder ons die wel objectief proberen te blijven.
c_alsemgeest schreef:Waarom altijd wel foto's van bit-martelingen... en als een persoon een keer hetzelfde heeft gezien bij bitloos, willen we het opeens niet meer zien?![]()
Ik voelde weer een oogkleppen opmerking opborrelen maar laat die ditmaal even achterwege ter bewaking van de goede orde
MISTRAL94 schreef:Roosje1987 schreef:Dat is apart...Dus zelfs al zou het goed zijn voor je paard, zou je het uit principe niet doen? Goed hoor
Ik geloof niet dat het beter is...
Daar komt bij dat bitloos net zo goed nadelen aan kleven, vind jou redenatie een beetje vreemd overigens. Maar goed blijf vooral zwart wit denken zou ik zo zeggen, het zegt dan meer over jou dan over mij
MISTRAL94 schreef:al moet ik zeggen dat het hele bitloos me steeds meer tegen gaat staan door dat verheerlijken van bitloos en ik hierdoor die keus dus niet zal maken om over te stappen
Joepju schreef:c_alsemgeest schreef:Waarom altijd wel foto's van bit-martelingen... en als een persoon een keer hetzelfde heeft gezien bij bitloos, willen we het opeens niet meer zien?![]()
Lekker makkelijk om achteraf te zeggen dat die oogkleppen opmerking niet voor mij bedoeld was...
Als je mij quote, is het toch niet zo gek dat ik dit soort fijne opmerkingen persoonlijk opvat....
En ja; ik ben natuurlijk nog vreselijk nat achter de oren wat bokt betreft,en hoor nog zeker niet in het hokje; ervaren bokkers...heb je helemaal gelijk in....
![]()
En wat betreft die foto's....Heb ik gezegd dat ze niet geplaatst mogen worden ofzo?? Dacht het niet...plaatst die foto's maar hoor. Ik gaf alleen mijn persoonlijke mening dat ze mij weinig intereseren, maar als jasmijn ze wil plaatsen....no problem.![]()
Misschien ook iets beter lezen? Ik gaf alleen mijn mening...ik verbied niks hier....zou niet durven als groentje hier op bokt.
c_alsemgeest schreef:Mijn opborreling van de oogkleppen (vreemde zin) sloeg op een opmerking van mij een paar pagina's terug.
Toen postte ik dat oogkleppen goed samengaan met naturals, dus niet plain gericht naar jou.
Nadya schreef:c_alsemgeest schreef:Mijn opborreling van de oogkleppen (vreemde zin) sloeg op een opmerking van mij een paar pagina's terug.
Toen postte ik dat oogkleppen goed samengaan met naturals, dus niet plain gericht naar jou.
Ach weet je, die oogkleppen kun je ook heel goed omdraaien naar de 'normals', hoor.
c_alsemgeest schreef:De oogkleppen staan bij mij voor de tunnelvisie die sommige mensen ontwikkelen, zowel de pro- bitlozen als degene tegen het bitloze.
c_alsemgeest schreef:Ik ben juist niet iemand die enkel voor bitten is... ik vind beide een prima methode MITS goed gebruikt, helaas zijn er te veel personen die bitloos heilig verklaren en ieder die kiest voor het bit erop afrekenen.Dat is zo jammer... en vooral nutteloos. Wat bereik je ermee?
Vlinder32 schreef:zap, kijk even op http://www.bitloos.nl
c_alsemgeest schreef:
c_alsemgeest schreef:idd... een meisje vind ik een heel mooi voorbeeld op de site bitloos rijden.
Zij rijd haar paard tijdelijk bitloos door gebitsproblemen van het paard zijn kant, ze voelt geen verschil en aan de foto's te zien loopt het paard super.
Geen verschil? Is dat niet iets wat wij 'normals' al het hele topic proberen te zeggen?
Druk = druk... waar het gegeven wordt is de keuze van de ruiter... die het af hoort te stemmen op het paard
zap schreef:c_alsemgeest schreef:idd... een meisje vind ik een heel mooi voorbeeld op de site bitloos rijden.
Zij rijd haar paard tijdelijk bitloos door gebitsproblemen van het paard zijn kant, ze voelt geen verschil en aan de foto's te zien loopt het paard super.
Geen verschil? Is dat niet iets wat wij 'normals' al het hele topic proberen te zeggen?
Druk = druk... waar het gegeven wordt is de keuze van de ruiter... die het af hoort te stemmen op het paard
![]()
![]()
nathan_ schreef:somige mensen heben gewoon laks aan de reegels..
c_alsemgeest schreef:idd... een meisje vind ik een heel mooi voorbeeld op de site bitloos rijden.