nikilover schreef:IK zeg niet dat het slecht is voor paarden om dat te gebruiken.Het is alleen zieliger om een paard verwondingen te schoppen met sporen als een paar keer bandages omdoenen ik zeg ook niet dat ze verboden MOETEN worden ik zei dat ze die dingen beter kunnen verbieden als bandages,maar das mijn mening.
Die vergelijking gaat werkelijk helemaal nergens over.
Stel nou dat ze test paarden wel hebben laten doorlopen met bandages tot de pees scheurde door de hitte, zou je die vergelijking dan nog maken??
Ik snap best dat mensen er wat luchtjes over nadenken.
Als de pees van een paard al sterk is kan die natuurlijk heel wat hebben.
Kom nog eens bij dat veel mensen vinden dat zij veel met hun paard doen maar dat dat in werkelijkheid erg tegenvalt.
En als die mensen dan roepen dat zij altijd met bandages rijden en nog nooit een paard heben zien neervallen net als dat zij altijd roepen veel met het paard te rijden dan denken mensen al snel dat zo'n test, zonder harde bewijzen, weer een broodje aap verhaal is.
Toch moeten meer aspecten belicht worden om tot een totaalbeeld en dus oordeel te komen want ik denk dat je een peesblessure vaak moet zoeken in combinaties en niet in 1 oorzaak.
Veel mensen zeggen dan dat bijv. Anky ook met bandages rijd en dat haar paard zoveel waard is dat zij die echt niet zou blesseren.
Het jammere daarvan is dat mensen alleen zien dat zij met bandages rijdt.
Zij weten niet wat Anky weet en zij weten niet wat zij nog meer tegen peesproblemen doet.
En natuurlijk weet ik dat ook niet.
Maar als ik naar mijn paarden kijk dan zie ik dat ze geen bandages nodig hebben omdat ze zich niet aantikken.
Als ik dit topic lees zijn er heel wat paarden die wel aantikken waardoor de eigenaar bandages als noodzaak ziet.
Misschien moeten ze dat maar eens meenemen in het toekomstige fokbeleid.