Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 10:35

Mariett schreef:
Dankjewel! Ik naai alles met de hand :) Wat voor tips zoek je?

Wat voor draad gebruik je? En hoe maak je die gaatjes zo mooi strak en smal? Bij de mijne zijn de gaten altijd best groot :')

Mariett
Blogger

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 10:43

https://www.boomsma.nl/p/naaitand-diama ... -3-mm-5-mm

Die helpt echt enorm! Ik sla de gaatjes er gewoon in. Het lukt me niet om de grotere 'vork' met 6 puntjes door 4 mm tuigleer te jassen, dus ik sla ze er eerst in als basis zodat alles recht wordt, en dan sla ik de vork met 2 puntjes erin om de gaten er helemaal doorheen te slaan.

Qua naaigaren deze, als ik terug in mijn mail zoek naar de bestelbevestiging van Boomsma. In ieder geval garen met was :)
https://www.boomsma.nl/p/neverstrand-ga ... %2C-dun-6-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 13:43

Ik vind het zo knap dat je dat allemaal zelf maakt! Wordt het een sidepull achtig systeem?

Ik heb vandaag mijn piratenlaarzen binnen gekregen. :D Echt heel mooi!

Afbeelding

De rest van mijn outfit is bijna compleet! Er is nog iemand bezig met een broek, en iemand anders nog met een hoofdstel en borsttuig voor Latino en wat riemen voor mij.

Afbeelding

Ik ben nog aan het twijfelen of ik ook nog een zwaard wil. Maar ik heb nog even om daar over na te denken. :')

Het post-apocalypse tuig is inmiddels helemaal af! Ik wacht nog op volgende maand dat ik m'n laatste betaling doe en dan komt het ook deze kant op. :):) (op deze foto is hij nog niet af, nummerborden zijn o.a. oud gemaakt ipv zo nieuw)

Afbeelding

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:31

Dankjewel! Yes er zit een sidepull systeem onder :) Alleen nu nog plastic/3D print en daar kon ik even mee rijden om te testen! Ging heel goed, tot Marie een lekker hegje vond :+ Daar was dat holle plastic niet tegen opgewassen!

Hij is ondertussen af:
Afbeelding
Nu alleen nog wachten op de 'echte' hardware. Ik vind hem in ieder geval echt ontzettend gaaf geworden! Kan niet wachten op de fotoshoot :)

Jouw set is ook heel tof, die laarzen zien er inderdaad ook heel mooi uit! Wat voor tuig/stijl heb je voor Latino in gedachten? Ik heb niet echt een idee bij piratentuig voor paarden maar het wordt ongetwijfeld iets tofs. Ik heb nog wel zo'n botte metalen sabel liggen, ergens onder mijn bed. Als je de verzendkosten wil betalen kan ik die ook wel naar je opsturen. Dit ook wat versiering op en kan je vast iets moois mee :)
Die post-apocalyptische shoot ben ik ook zó benieuwd naar! Nog een extra goede reden om maar snel beter te worden :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 17:24