Ervaringen met LeMieux #2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Organa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:34

ava_krause schreef:
kimwilliam schreef:
oeps...... toen waren er opeens 2 dekjes onderweg naar me }> :+ :D

Hahaha jullie gaan allemaal wel lekker he met dat bestellen :list: Ik heb een nieuw paard en ik reed voor het eerst met een le mieux dekje met hem, stapte ik eraf na het rijden was het dekje helemaal onder het zadel wrg geschoven :') Nu maar hopen dat dit niet bij suedes gebeurt want ik kan niet een paard hebben die Le Mieux niet past :=

[ [url=m/I3ZNw6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zelfs als je de aparte lusjes gebruikt?! Wist helemaal niet dat dat kon joh! :oo

ava_krause

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:53

kimwilliam schreef:
Zelfs als je de aparte lusjes gebruikt?! Wist helemaal niet dat dat kon joh! :oo

Ja zelfs met de lusjes :') Ik ga morgen kijken of de suedes wel blijven liggen

PeerAppel

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:02

Dit topic triggert mij ook enorm om Ink Blue en Peacock te bestellen, maar ik wil ook een nieuwe (trek)auto kopen... En afwachten tot de nieuwe collectie, pfff. Keuzes, keuzes, keuzes.

ava_krause

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:17

PeerAppel schreef:
Dit topic triggert mij ook enorm om Ink Blue en Peacock te bestellen, maar ik wil ook een nieuwe (trek)auto kopen... En afwachten tot de nieuwe collectie, pfff. Keuzes, keuzes, keuzes.

Dit topic is zeker niet goed voor de centjes ;) Ik heb inmiddels al 3 erbij gekocht haha

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:18

Dit topic triggert enorm! Wat ik echt heel leuk vind is hoe de kleurtjes op elk paard toch weer anders ogen.

Luna02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:25

Ik kan al die zwart-wit posts op Instagram van die nieuwe collectie echt niet handelen. Wil. Het. Zien!!

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:29

Is er niemand die een tipje kan oplichten over de nieuwe kleurtjes bijv een soort blauw of groen of rood etc

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:30

Jessie2020 schreef:
Is er niemand die een tipje kan oplichten over de nieuwe kleurtjes bijv een soort blauw of groen of rood etc

al is het natuur tinten of iets anders dan weten we al welke kant we moeten op denken :D :D :D

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 16:32

Ik denk dat niemand een rechtzaak aan z'n broek wil :+
Ik liever ook niet, LeMieux is daar echt heel streng in.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:34

Oeps ook de champagne Loire gekocht, wel via MP gebeurde zo ineens.

Ava wat zuur dat t dekje zo naar achter schoof.

Ik heb t met de Anky pads die liggen op dit paard echt voor geen meter liggen al heel snel op zn reet. Ze zeggen dat t aan t zadel ligt maar t eerste zadel was op maat gemaakt. Mn nieuwe zadel is niet meer maar ze zakken gewoon weg

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:49

Luna02 schreef:
Ik kan al die zwart-wit posts op Instagram van die nieuwe collectie echt niet handelen. Wil. Het. Zien!!

Same haha! Ik heb al wel een voorproefje gezien qua kleuren (werk bij ej) maar nog geen hele duidelijke foto’s. Nog even wachten dus :')

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:53

Luna02 schreef:

Huh? Waar dan?

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:15

Hier de beige even onder m'n springzadel gelegd, blij mee! :D
Afbeelding

En Granoek, hij is zo goed als dezelfde kleur als champagne, kleine troost omdat je beige niet meer kwam :)
Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:16

Ahh dankjewel voor de troost bliksemflits! Maar ik heb vandaag mijn champagne getest en die beige is helemaal vergeten :D
Wauwwww wat staat deze fancy op mijn dikzak <3
Afbeelding
Net echt :=
Heb het zadel nog goed gelegd na de foto maar hij bleef erna niet meer staan voor de foto :')

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:19

Staat zeker heel tof! Vind ik misschien wel je mooiste tot nu toe <3
Maar ik ben ook echt helemaal verlieft op de kleur hahaha

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:22

Ja ik vind deze ook de mooiste! Als de green suède was, was het nog een beetje spannend maar deze is wel echt heel chique.

Ik wilde trouwens heel subtiel deze gebruiken zonder dat mijn vriend het zag, maar toen zei die oh ik kom wel even mee! Ja oliebol :') Dus ik dacht dan doe ik heel nonchalant opzadelen alsof ik hem al heel lang heb maar toen zag ik dat hij nog in de plastic zat dus dat kreeg ik echt niet meer voor mekaar...
Heb dan maar overdreven enthousiast met mijn nieuwe dekje geshowd want hij mag niet boos zijn als hij ziet hoe blij ik ben toch?
Dus dat :')

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:28

Hahaha geweldig!!

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:17

Ik krijg meer spulletjes van mijn lief voor mijn paard, dan dat ik zelf koop := Nou heb ik afgelopen november dan ook wel mijn eerste nieuwe dekje sinds 3,5 jaar gekocht, dus ik koop bijna niks, maar toch. In de tussentijd heb ik 2 dekjes gekregen en daarna, toen paardlief lange tijf uit de running was, e hele hoop halsters. Ik heb er nu 8 ofzo XD
ik wou nu wachten op de nieuwe collectie en zien of daar iets mega tof tussen zat, en anders kijken of ik een teal of mustard of beter nog, een denim, kon vinden, maar helaas speelt haar blessure weer op dus dat betekent dierenartsrekeningen, en het is nog maar de vraag of ik er ooit weer mee kan rijden

als iemand nog iets specifiek zoekt, in Frankrijk en België gaan de collecties minder snel de deur uit, dus je kan altijd daar eens proberen :P

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:24

Maddy_Paola schreef:
Luna02 schreef:

Huh? Waar dan?

Exact wat ik dacht?

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:29

Als ik de foto’s zo zie lijkt de champagne meer op de Anky zand dan de Mink..klopt dat? Ik heb de zand en vind die erg mooi staan, maar gezien ik overgestapt ben op Lemieux moet die er dan wel ook in die kleur weer komen he.. _/-\o_
Twijfel zoooo erg tussen Mink en champagne..

Over de nieuwe collectie:
In het verhaal van Lemieux official op instagram worden verhalen gedeeld van sponsoren die “sneakpeaks” geven, maar dan in het zwart wit.
Zoals deze bijv:

Afbeelding

ava_krause

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:37

Granoek schreef:
Ahh dankjewel voor de troost bliksemflits! Maar ik heb vandaag mijn champagne getest en die beige is helemaal vergeten :D
Wauwwww wat staat deze fancy op mijn dikzak <3
[ [url=m/i16Wj7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Net echt :=
Heb het zadel nog goed gelegd na de foto maar hij bleef erna niet meer staan voor de foto :')

Wauw! Echt tof zo <3

Ik heb vandaag weer met de paprika gereden. Vind het wel echt een hele toffe kleur :o

Afbeelding

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:01

Ohjee, Ooteman gooit een aantal dekjes in de Sensationele Uitverkoop. Wie wil, start zondag 12:00!
Let the shopping begin :+

Ik twijfel of ik Ink Blue mooi vind onder vzh zadel, de peacock komt eind maart. Lijkt er teveel op naar mijn mening haha, liever een totaal andere kleur. Of kan iemand mij overhalen met een Ink Blue op haflinger? :roll:

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:02

JenteC schreef:
Als ik de foto’s zo zie lijkt de champagne meer op de Anky zand dan de Mink..klopt dat? Ik heb de zand en vind die erg mooi staan, maar gezien ik overgestapt ben op Lemieux moet die er dan wel ook in die kleur weer komen he.. _/-\o_
Twijfel zoooo erg tussen Mink en champagne..

Ik heb toevallig net de Anky zand bandages besteld voor bij m'n champagne, dus zal het je wel laten weten als die binnen zijn of ze matchen :)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:11

goldyc schreef:
Ik krijg meer spulletjes van mijn lief voor mijn paard, dan dat ik zelf koop := Nou heb ik afgelopen november dan ook wel mijn eerste nieuwe dekje sinds 3,5 jaar gekocht, dus ik koop bijna niks, maar toch. In de tussentijd heb ik 2 dekjes gekregen en daarna, toen paardlief lange tijf uit de running was, e hele hoop halsters. Ik heb er nu 8 ofzo XD
ik wou nu wachten op de nieuwe collectie en zien of daar iets mega tof tussen zat, en anders kijken of ik een teal of mustard of beter nog, een denim, kon vinden, maar helaas speelt haar blessure weer op dus dat betekent dierenartsrekeningen, en het is nog maar de vraag of ik er ooit weer mee kan rijden

als iemand nog iets specifiek zoekt, in Frankrijk en België gaan de collecties minder snel de deur uit, dus je kan altijd daar eens proberen :P

Ooh wat balen! Ik herken je gevoel. Ik wil ook nog van alles kopen. Wat voor blessure heeft ze gehad,?

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:32

Laura_ schreef:
goldyc schreef:

Ooh wat balen! Ik herken je gevoel. Ik wil ook nog van alles kopen. Wat voor blessure heeft ze gehad,?

Ze heeft een chronische barst in haar kogel RA, waar, als ze overbelast wordt, botoedeem op ontstaat. Een botontsteking, dus, basically. Nee, je paard hoort niet met een barst in haar gewricht rond te lopen. Wss is het iets erfelijks bij haar. De fokker kon het echter niet geweten hebben, het is gewoon pech. We zijn er 2 jaar terug achter gekomen, toen had ik haar al meer dan 3 jaar. Het is niet zichtbaar op echo of foto. Het kwam eruit toen we haar uiteindelijk in een MRI gestopt hebben om erachter te komen wat het was, we waren toen al bijna een maand aan het zoeken. Tot voor kort was ze klinisch 100%, (als in, ze komt met vingers in de neus door de buigproeven en klinische keuringen) sinds een week staat ze weer kreupel op haar slecht been, daarstraks kwam de dierenarts langs en hij bevestigde idd dat ze wellicht weer hervallen is met haar kogel... Ze was al zo lang goed afgelopen zomer dat ik er weer op mocht, maar misschien trekt ze dat toch niet... Nou, ze had ook een ontsteking op haar knie (mogelijk overbelasting door de kogel), maar de dierenarts zei dat het misschien gewoon die knie was, dat ze een schuiver gemaakt had op de weide of zoiets. Wat in haar geval een erg waarschijnlijk scenario is. Dus nu hoop ik dat maar, maar ik heb er echt geen goed gevoel bij, dus ik vrees ervoor... De dierenarts komt over 10 dagen terug kijken of het de knie was, of toch haar kogel is, we'll see...

(Als het niet haar kogel is en mijn examens zijn goed, trakteer ik mezelf wss wel op een dekje. Anders zal het geld enkel voor de dierenarts zijn, vrees ik)