Toch maar een andere singel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLiez

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 14:30

Ik zal morgen even een foto maken maar ik heb na een hele tijd zoeken eindelijk een fijne singel gevonden die ook niet naar de voorbenen trekt. Zelfs de banaansingel deed dat bij mij. Ik heb laatst op marktplaats een msfc singel gekocht in het donkerbruin. Zelfde model als die affinity singel van ideal. Ben er echt heel tevreden over!

Wil er alleen misschien nog een bontje omheen kopen omdat hij nu geschoren is. Maar ik moet even zoeken of er wel een bontje voor dat type singel is

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 19:10

Ik heb nu dus de msfc singel in donkerbruin, 65 cm
Vertekend iets maar dekje ligt niet helemaal recht. Singelstoten hangen recht naar beneden, singel kan helaas echt niet langer ivm dekje. Voor nu is hij prima zo, zadel blijft beter liggen dan met mijn banaansingel.

Edit: moet hem nog wel 1 gaatje aansingelen op deze foto!
Afbeelding

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:51

Ik heb de banaansingel (90 cm) van Kifra gisteren binnengekregen,hoe vinden jullie 'm zitten?

Voor het singelen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na het singelen (vergeten vanaf de andere kant te fotograferen):
Afbeelding
Afbeelding

Meestal kan ie na een kwartiertje nog wel 1 gaatje strakker maar dat is het dan ook wel.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:52

Hoe heb je hem om zitten? Qua kant? Ik deed die van mij ook achterstevoren :)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:04

Pferdelove schreef:
Ik heb de banaansingel (90 cm) van Kifra gisteren binnengekregen,hoe vinden jullie 'm zitten?

Voor het singelen:
[ [url=m/tmwHuq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UbqR0d.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6KvCmp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SHyoZ4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na het singelen (vergeten vanaf de andere kant te fotograferen):
[ [url=m/QJBXVq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rUPrpo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Meestal kan ie na een kwartiertje nog wel 1 gaatje strakker maar dat is het dan ook wel.

Hij is in ieder geval lang genoeg, ik vind het nog iets veel in de oksels zitten, maar met dat buikje ga je dat niet helemaal voorkomen ben ik bang. Deze is banaanvormig toch?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:26

Nou heb inmiddels 2 x met de QHP slim singel gereden en helaas moet ik vertellen dat de singel echt zero nada noppes helpt tegen het na achteren schuiven. Contact gehad met QHP en volgens hun is Logan wel het type paard waar deze singel voor ontwikkeld is ;-) maar goed.....het is verder wel
Een hele mooie singel die kwalitatief goed is, ligt ook stabiel en prettiger dan met andere kavalkade simpele recht toe recht aan singel maar denk dat dat vooral door het brede oppervlakte komt.

Morgen komt de zadelmaker weer eens kijken wat die zegt :-)

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:58

MarjanB schreef:

Hij zit met de uitsparingen van de benen naar voren. Dus met de bolle kant naar achteren. Dus weet niet of andersom dan een optie is? https://www.kifrahorse.nl/Dressuursinge ... ch-Lamswol

Daphara schreef:
Hij is in ieder geval lang genoeg, ik vind het nog iets veel in de oksels zitten, maar met dat buikje ga je dat niet helemaal voorkomen ben ik bang. Deze is banaanvormig toch?

Ja wel lang genoeg? Mijn gevoel zei dat de gespen nog hoger moesten, al ben ik bang dat die maat sowieso niet te vinden is. Hij zit inderdaad nog wel in haar oksels, wol deukte ook al in, ondanks dat er maar een paar stappen mee gemaakt zijn. Deze is inderdaad banaanvormig, zie link hierboven.

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:26

xLiez schreef:
Ik heb nu dus de msfc singel in donkerbruin, 65 cm
Vertekend iets maar dekje ligt niet helemaal recht. Singelstoten hangen recht naar beneden, singel kan helaas echt niet langer ivm dekje. Voor nu is hij prima zo, zadel blijft beter liggen dan met mijn banaansingel.

Edit: moet hem nog wel 1 gaatje aansingelen op deze foto!
m/PHoT4N.jpg

Wat is je ervaring tot nu toe? Ik heb hem ook besteld :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:30

Die msfc is echt geen fijne... Althans hier niet. Leer werd heel snel slecht en ging wondjes geven. Gauw de deur uit gedaan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:36

Pferdelove schreef:
MarjanB schreef:

Hij zit met de uitsparingen van de benen naar voren. Dus met de bolle kant naar achteren. Dus weet niet of andersom dan een optie is? https://www.kifrahorse.nl/Dressuursinge ... ch-Lamswol

Daphara schreef:

Ja wel lang genoeg? Mijn gevoel zei dat de gespen nog hoger moesten, al ben ik bang dat die maat sowieso niet te vinden is. Hij zit inderdaad nog wel in haar oksels, wol deukte ook al in, ondanks dat er maar een paar stappen mee gemaakt zijn. Deze is inderdaad banaanvormig, zie link hierboven.

Dan heb je hem in elk geval wel goed om :)

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:43

Hoe om moet een banaansingel om naar voren schuiven te voorkomen? :o?

Met de bolle kant naar achteren? Of juist andersom?

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:25

Spenk schreef:
Die msfc is echt geen fijne... Althans hier niet. Leer werd heel snel slecht en ging wondjes geven. Gauw de deur uit gedaan.

Dank! Ik lees ook heel veel verschillende verhalen.. We gaan het zien, ik heb volgensmij wel heel ander type paard(bouw) dan jou(ff gespiekt in je berichten) dus ik hoop dat dit een oplossing is voor haar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:29

Ik had hem op een drachtige haflinger :D dus wel met buik dat was niks haha. Op mijn paard overigens ook niet hoor (gewone warmbloed) want het leer is eerst heel zacht maar wordt ondanks goed onderhoud heel snel slecht.

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:32

__Suzanne__ schreef:

Kijk dit filmpje even:
https://www.youtube.com/watch?v=oh-nTYcqx_k

11:40 over de banaansingel

@Spenk; ik hou hoop :') :')

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 13:00

Thanx

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:14

Mijn zadelmaker vind mijn singel van QHP (Bold) maar raar. Hij snapt niet waarom ik niet gewoon een rechte sinpele neopreen singel koop. Toen begon ik te lachen. Want tja hallo wereld van anatomisch.

Maar ik kon geen antwoord geven waarom ik het niet zo willen.

Iemand die de voordelen ziet van zo’n singel, ik zag op een vlog dat Jill Huijbrechts er bij zweert. :+

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:30

Saaams schreef:
Mijn zadelmaker vind mijn singel van QHP (Bold) maar raar. Hij snapt niet waarom ik niet gewoon een rechte sinpele neopreen singel koop. Toen begon ik te lachen. Want tja hallo wereld van anatomisch.

Maar ik kon geen antwoord geven waarom ik het niet zo willen.

Iemand die de voordelen ziet van zo’n singel, ik zag op een vlog dat Jill Huijbrechts er bij zweert. :+

Mijn stalgenoot zweert er ook bij wel deze: https://www.agradi.nl/kavalkade-dressuu ... -zwart.htm
Zij had opeens dat haar paard erg slecht liep, door de molen gehaald en zadelmaker laten komen weer.. Toen terug denken wat er veranderd was omdat er geen oorzaak te vinden was, bleek het aan de singel te liggen

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:37

Mijn paard heeft niet eens een enorme buik, maar heeft toch een beetje banaan vormige singel. Waarom? Nou, omdat ze die fijn vindt. Ze heeft veel beweging in haar stijle schouders en bij haar voorbenen, vooral naar achteren. Daarom komt ze al snel vervelend tegen de singel aan. Een beetje breder verdeeld de druk beter en alles samen, met mijn zadel past zo goed dat ik niet eens hoef aan te singelen om alles op z'n plek te houden.
Met een smalle rechte singel ging dat niet, omdat de boel daarmee van links naar rechts werd gedrukt met haar voorbenen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:40

Ik heb voor mijn andere Haflinger de wintec cair singel besteld, ben erg nieuws wanneer die binnenkomt en hoe die bevalt.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:23

bliksempie schreef:
__Suzanne__ schreef:

Kijk dit filmpje even:
https://www.youtube.com/watch?v=oh-nTYcqx_k

11:40 over de banaansingel

@Spenk; ik hou hoop :') :')

Uh nu ben ik in de war van dat filmpje!
Ze heeft hem toch juist verkeerd om op dat filmpje? De beenuitsparingen moeten toch naar de kant van het hoofd wijzen (zo wijst ook de D ring de goede kant op)?

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:30

Bolle kant naar voren klinkt wel logisch om tegen te gaan dat het zadel naar voren trekt, de singel ligt dan al voor

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:40

Nee bolle kant hoort naar achteren bij de banaan. Ik had hem ook eerst met bol naar voren en dan werkt ie niet

Moet wel een langere maar rijd nu minimaal

Bol naar voren, alles naar voren getrokken
Afbeelding
Bol naar achteren en boel blijft liggen
Afbeelding

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:42

@MarjanB: welke heb jij als ik vragen mag?

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:46

Ok, bedankt voor de verduidelijking

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:54