Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shetlandfan

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:34

Zag net op de website van EJ en ook de website van Bucas dat de Recuptex straks ook komt in de kleine ponymaatjes, tot mini maatje 3'6/107 onderlengte zelfs! Nou EJ berichtje gestuurd of ze iets weten over de levertijd voor de kleinere maten.
Gaat zeker op mijn verlanglijstje voor eentje in 4'3 of 4'6.

Dan nog een vraag, zijn er mensen die ervaring hebben met zowel de Bucas Recuptex als Back on Track of vergelijkbaar merk? Zit er echt verschil in werking tussen deze 2 dekens? Werkt de Recuptex beter, minder, net zo goed...

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:46

Ja ik. Vind de recuptex het beste werken.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:00

shetlandfan schreef:
Zag net op de website van EJ en ook de website van Bucas dat de Recuptex straks ook komt in de kleine ponymaatjes, tot mini maatje 3'6/107 onderlengte zelfs! Nou EJ berichtje gestuurd of ze iets weten over de levertijd voor de kleinere maten.
Gaat zeker op mijn verlanglijstje voor eentje in 4'3 of 4'6.

Dan nog een vraag, zijn er mensen die ervaring hebben met zowel de Bucas Recuptex als Back on Track of vergelijkbaar merk? Zit er echt verschil in werking tussen deze 2 dekens? Werkt de Recuptex beter, minder, net zo goed...

Hier kan je veel meer ervaringen vinden als je erom vraagt denk ik:
[MD] Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Ik heb dekens en beschermers van fedimax, rambo ionic, recuptex en bot. En qua werking is dat tevens de volgorde hoe ze mij het beste bevallen.

celinetsjil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 01:36

Iemand niemand??

Moest de vraag hier stellen maar word voorledig overgeslagen..

Wie heeft alleen de Uitrijdeken en wat zijn de ervaringen?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 07:36

Komt het misschien in je op dat er gewoon hier nog weinig ervaring is met de uitrijdeken? Weinig met overslaan te maken.

Shetland fan bij hypostore kun je de kleine maatjes al vast voor bestellen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 08:39

Mij lijkt me de uitrijdeken gewoon zinloos. Hoelang rij je gemiddeld met een uitrijdeken, 10 minuten? De gewone deken moet in principe 2 uur van te voren op, mij lijkt hem dus weinig toegevoegde waarde hebben

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:12

Ik hoef idd de uitrijdeken ook niet. Paarden koelen niet zo snel af en gebruik de gewone recuptex onder zijn gewone deken en dat werkt prima. Ik denk dat de uitrijdeken alleen zinvol is als je de gewone ook gebruikt want in 10-20minuten doet zo’n deken weinig lijkt me.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:35

Ik heb geen ervaring met de uitrijdeken, maar vind hem erg kort, normale uitrijdeken loopt vaak ook nog aan de zijkant van het paard onder je zadel, deze is echt alleen over de billen. Ik zou de deken juist ook graag voor de rug willen dus voor een gewone deken gaan.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:46

celinetsjil schreef:
Iemand niemand??

Moest de vraag hier stellen maar word voorledig overgeslagen..

Wie heeft alleen de Uitrijdeken en wat zijn de ervaringen?

Dat je wordt overgeslagen komt misschien wel omdat niemand er ervaring mee heeft? Of even gewoon nog afwachten.

Eergisteren heb ik de deken erop gelegd. Ben benieuwd vanmiddag! :D

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 18:35

Ik ga morgen de bucas deken onder mijn normale deken onderleggen ben benieuwd wat het doet met mijn paard heb hem niet opgehad wegens geen tijd met voor en na het rijden maar hij heeft weer een gevoelige rug dus morgen maar 24/7 er op leggen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:19

Het was evem beetje wennen
..
Maar zowel instructrische als ik vonden haar soepeler!

Denk ook bij me eigen, had in het begin er ook niet veel verwachting in. Maar als ze echt niet zouden werken, zouden ze in mijn ogen ook niet uitverkocht zijn, en wel op marktpkaats staan...

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:50

Het verschil qua lengte is dat het dus GEEN uitrijdeken is maar een nierdeken en dus tijdens het rijden op kan blijven.
Bijv bucas heeft zowel nierdekens als uitrijdekens:
https://www.agradi.nl/bucas-freedom-rid ... vy-155.htm

Nierdeken:
https://www.agradi.nl/bucas-quarter-she ... silver.htm

Alleen staat bij die laatste in de tekst weer uitrijdeken :?

Paard word er ook niet zo warm onder als onder de recuptex.
Heb de deken de hele tijd met rijden gewoon op gehad.
Misschien zit het tussen me oren maar paard bokte niet met galop, tijdens me les de deken af gedaan en toen bokte hij wel weer in galop.

Ostheopaat is ook eergister geweest dus het bokken kwam ook doordat zijn rug vast zat en ik geloof er dus erl in dat de uitrijdeken er voor gezorgd heeft dat hij losser bleef.
We zijn nou eenmaal geen ster met rijden
Kan niet wachten tot maatje groter binnen is, deken is toch wat te korte.
tijdens het rijden kruipt hij omhoog

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:24

Ik heb een recuptex in bestelling staan met hals, maar nu kwam ik op premier equine ook een magneet deken en een infrarood deken tegen.
Iemand hier ervaringen mee ten opzichte van de recuptex.?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:42

Mijn deken van Hypostore is vandaag verzonden, pakketje komt morgen als het goed is! *\o/*

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:05

Ik heb vandaag als test voor het rijden de recuptex deken en hals eens niet op gedaan. Nou had ik dus een erg strak paard die pas na ruim 30 min los en ontspannen was. Dus voor mij is het duidelijk!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:10

Stamper schreef:
Het was evem beetje wennen
..
Maar zowel instructrische als ik vonden haar soepeler!

Denk ook bij me eigen, had in het begin er ook niet veel verwachting in. Maar als ze echt niet zouden werken, zouden ze in mijn ogen ook niet uitverkocht zijn, en wel op marktpkaats staan...

Of mensen willen er gewoon graag in geloven voor dat geld? Ik vind het net zo hocuspocus als die magnetische armbandjes wat toen zo'n hype was. Hoor je nooit meer iemand over. Er is ook geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:42

Ik heb de hals in maat L, zou eigenlijk een XL nodig hebben dus als iemand wil ruilen? Kleur is gehele navy

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:43

Datbeniknou bij mijn paard kan je de bilspieren trillen met deken, maar zonder deken niet. Lijkt me dan toch duidelijk? Het is gewoon dat de spieren warmer worden door weerkaatsing en daardoor een losser paard.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:20

Lootje1991 schreef:
Datbeniknou bij mijn paard kan je de bilspieren trillen met deken, maar zonder deken niet. Lijkt me dan toch duidelijk? Het is gewoon dat de spieren warmer worden door weerkaatsing en daardoor een losser paard.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/4582282.stm

Er is écht geen enkel wetenschappelijke onderbouwing hiervoor. Ik vond het ook typerend dat Dochorses mijn kritische vragen om onderbouwing hiervan op Facebook verwijderd heeft.

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:39

Ik wil graag ook eens een warmtecamera test doen met het deken :) iemand een warmtecamera ?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:45

Mijn instructrice is thermograaf en ik krijg de deken vandaag binnen, ik kan eventueel vragen of zij de camera eens mee kan nemen? :)

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:54

Zou misschien al een milde wetenschappelijke proof zijn ;)
Je mag de uitslag altijd delen

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:14

DatBenIkNou schreef:
Lootje1991 schreef:

Er is écht geen enkel wetenschappelijke onderbouwing hiervoor. Ik vond het ook typerend dat Dochorses mijn kritische vragen om onderbouwing hiervan op Facebook verwijderd heeft.

Ik hoef ook geen wetenschappelijke onderbouwing. Het werkt voor mij en zo te lezen voor vele dus dan is het voor mij prima :o ik weet dat ik een losser paard heb en daar doe ik het voor

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:00

Ghostattack schreef:
Mijn instructrice is thermograaf en ik krijg de deken vandaag binnen, ik kan eventueel vragen of zij de camera eens mee kan nemen? :)

Als je dit zou willen doen graag. Ik ben ook erg blij met de deken maar wil heel graag eens zien of het 'opwarmen van de rugspieren' ook zichtbaar is.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:04

Fauvetje schreef:
Zou misschien al een milde wetenschappelijke proof zijn ;)
Je mag de uitslag altijd delen

Heel mild..want deze techniek is nogal gevoelig voor omgeving/ warmte/ wind etc.
Maar ik ben er ook wel benieuwd naar. Ik ben gewoon erg sceptisch. Stalgenote loopt ook weg met deze deken. Toch vd week de veearts die ook osteopaat/ fysio is erbij geweest omdat het paard niet helemaal lekker liep. Paard zou spierspanning en slechte doorbloeding hebben, dan denk ik meteen: maar daar leg je toch juist dagelijks die deken voor op??