Lederverf hoofdstel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

locorette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 01:12

Wat een gafe spullen zo! Ik wil ook heel graag mijn laarzen gaan verven, het punt is alleen dat ik bang ben dat ik ze verpruts :') Zijn van petrie.. Zadel, hoofdstel, wedstrijdjasje is verder allemaal bruin.. Misschien toch maar de stap gaan wagen binnenkort!

Sette

Re: Lederverf hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 09:28

Wauw, lef hoor. Vind het erg mooi allemaal

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:10

Ik heb mijn jodphurs ook gedaan en ze zijn mooier dan daarvoor. Als je precies doet zoals in de beschrijving staat gaat het prima en ziet het er geweldig uit. ( het zadel wat daphne__) heeft gepost is van mij ik ben haar zus.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 12:33

_AAASCHAAA_ schreef:
Ik heb mijn jodphurs ook gedaan en ze zijn mooier dan daarvoor. Als je precies doet zoals in de beschrijving staat gaat het prima en ziet het er geweldig uit. ( het zadel wat daphne__) heeft gepost is van mij ik ben haar zus.

Foto! :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:13

Jammer dat de cognac verf van leerverfshop zo ver van mijn cognac af zit, die van Daphne komt er dichter in de buurt. Is dat potje cognac ook van HG wat op het zadel zit?

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:37

Mag ik hier even komen binnenvallen?
Ik was al een tijdje aan het nadenken over een bruine set voor mijn fries, maar omdat alles nieuw kopen zo duur zou zijn heb ik het maar wat links laten liggen, maar dit verven zou een mooie oplossing zijn! Ik heb nu alles in het zwart, en dat is in feite wel mooi, maar op zo'n zwart paard is het al snel te veel.. Alleen ben ik aan het twijfelen of bruin wel zo mooi zal uitvallen op haar, ook al omdat ze in de zomer best wel verkleurt naar een vosbruine met zwarte ondertoon... Wat zijn jullie ervaringen van bruine spullen op zwarte 'toverballen'?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:59

Ik heb even op je profiel gespiekt, daar kan best een bruin tuig op! :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:52

xLauLaUx schreef:
Mag ik hier even komen binnenvallen?
Ik was al een tijdje aan het nadenken over een bruine set voor mijn fries, maar omdat alles nieuw kopen zo duur zou zijn heb ik het maar wat links laten liggen, maar dit verven zou een mooie oplossing zijn! Ik heb nu alles in het zwart, en dat is in feite wel mooi, maar op zo'n zwart paard is het al snel te veel.. Alleen ben ik aan het twijfelen of bruin wel zo mooi zal uitvallen op haar, ook al omdat ze in de zomer best wel verkleurt naar een vosbruine met zwarte ondertoon... Wat zijn jullie ervaringen van bruine spullen op zwarte 'toverballen'?

Ik vind bij een zwarte donkerbruin of zwart het mooiste. Lichtbruin of cognac zou ik zeker niet doen. Dan heb je tuig met een paard ipv paard met tuig

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:19

Ik heb net mijn lage neusriem een eerste laag gegeven, maar ik had de rijk bruin genomen, maar denk dat ik beter de donkerbruine had genomen. Is moeilijk te zien op de plaatjes.
Ik denk dat ik mijn prestige zadeltje toch ga doen, wel helemaal perfect zoals het moet en niet snel snel. We hebben thuis een airbrush staan dus daar ga ik het ook mee doen.
Ik ga het wel niet meer bij leerverfshop.nl bestellen, geen haar op mijn hoofd dat daar aan denkt. Wel bij deleerverfwinkel.nl Veel goedkoper, en ik hoop een betere service.

Ik ga dan ook een wit randje aan het zitvlak maken, daar heb ik nu wel een soort van biesje lopen wat gekleurd kan zijn maar het is gewoon zwart. Springzadel wil ik dan ook dezelfde kleur maken. Of misschien doe ik die wel met het rijk bruin en mijn dressuur dan met het donkerbruin. Of de bovenkant van beide zadels met donkerbruin en de onderkant (tussen zweetbladen) met rijk bruin. Zou zonde zijn om dat flesje zomaar te laten staan.

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:26

Leen_ schreef:
Ik heb net mijn lage neusriem een eerste laag gegeven, maar ik had de rijk bruin genomen, maar denk dat ik beter de donkerbruine had genomen. Is moeilijk te zien op de plaatjes.
Ik denk dat ik mijn prestige zadeltje toch ga doen, wel helemaal perfect zoals het moet en niet snel snel. We hebben thuis een airbrush staan dus daar ga ik het ook mee doen.
Ik ga het wel niet meer bij leerverfshop.nl bestellen, geen haar op mijn hoofd dat daar aan denkt. Wel bij deleerverfwinkel.nl Veel goedkoper, en ik hoop een betere service.

Ik ga dan ook een wit randje aan het zitvlak maken, daar heb ik nu wel een soort van biesje lopen wat gekleurd kan zijn maar het is gewoon zwart. Springzadel wil ik dan ook dezelfde kleur maken. Of misschien doe ik die wel met het rijk bruin en mijn dressuur dan met het donkerbruin. Of de bovenkant van beide zadels met donkerbruin en de onderkant (tussen zweetbladen) met rijk bruin. Zou zonde zijn om dat flesje zomaar te laten staan.

Heb je een foto van hoe de rijkbruin er uit ziet?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:44

Ja en heeft er iemand een foto van de cognac omdat hiervoor genoemd werd dat het niet het congnac is wat je al had.
Ik heb ook al cognac spullen en ben dus benieuwd naar hoe en of de kleur afwijkt. :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:00

Suzie99 schreef:
Leen_ schreef:

Ja ik zal morgen een foto maken in daglicht, dan kan je het het beste zien.
Op zich wel mooi, maar ik dacht dat die donkerder ging zijn.

locorette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:20

Zodra mijn geld weer binnen is ga ik mijn Petrie's bruin verven. Heb besloten om het toch maar te doen! :)
Welke kleur bruin moet ik dan eigenlijk nemen? Weet niet of de kleuren exact zo uitvallen als op de foto, las ergens in het topic dat de kleuren iets lichter uitvallen. Mocht dit het geval zijn, kan ik dan het beste de normale bruin kleur nemen?

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:25

Ik ga denk ik toch ook maar verven, nu hopen dat er iemand in de buurt is die het ook een leuk idee lijkt, om verzendkosten te delen :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:31

Als je bij google de engelse kleurnaam intypt met "Angelus" er bij dan heb je kans dat je duidelijke foto's vind. Zo heb ik ook mijn blauw en roze gekozen!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:45

locorette schreef:
Zodra mijn geld weer binnen is ga ik mijn Petrie's bruin verven. Heb besloten om het toch maar te doen! :)
Welke kleur bruin moet ik dan eigenlijk nemen? Weet niet of de kleuren exact zo uitvallen als op de foto, las ergens in het topic dat de kleuren iets lichter uitvallen. Mocht dit het geval zijn, kan ik dan het beste de normale bruin kleur nemen?

Ik heb al heel wat bruine spullen, en ik heb naar deleerverfwinkel.nl gemaild of ik een kleurstaaltje mocht doorgeven zodat zij kijken welke kleur het beste erbij past. Dat was geen enkel probleem voor hen. Dus misschien als je ergens iets hebt in de kleur dat je wil. Al is het maar een stukje uit een magazine.
Ik heb van mijn teugels de stops afgehaald, die ga ik dus opsturen. Dan ben ik zeker dat ik nu wel de juiste kleur heb om bij de rest te passen.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:47

Wat handig dat dat kan!

ik ben aan het twijfelen of ik mn jophurs en chaps in cognac te verven..

edit: bedenk me nu dat mn jophurs kunstleder zijn, gaat mn plan :')

locorette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:14

Leen_ schreef:
Ik heb al heel wat bruine spullen, en ik heb naar deleerverfwinkel.nl gemaild of ik een kleurstaaltje mocht doorgeven zodat zij kijken welke kleur het beste erbij past. Dat was geen enkel probleem voor hen. Dus misschien als je ergens iets hebt in de kleur dat je wil. Al is het maar een stukje uit een magazine.
Ik heb van mijn teugels de stops afgehaald, die ga ik dus opsturen. Dan ben ik zeker dat ik nu wel de juiste kleur heb om bij de rest te passen.

O dat is misschien ook wel een goed idee! Even kijken of ik mijn rijjasje kan vinden op google, ben de naam vergeten maar dat komt vast wel goed!

Nies_ schreef:
Als je bij google de engelse kleurnaam intypt met "Angelus" er bij dan heb je kans dat je duidelijke foto's vind. Zo heb ik ook mijn blauw en roze gekozen!

Bedankt voor de tip! Ga zo direct googlen :)

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:23

@ xSlvna & Leen_
Bedankt!
Ik was inderdaad van plan vrij donker bruin te nemen, dat vind ik zelf ook het mooiste :) Ik heb een vriendin van mij 'overtuigd' om het oude hoofdstel van haar shet ook mee te verven, dan hebben we wat om ons mee bezig te houden in de kerstvakantie. Nu nog even opzoeken hoe alles in z'n werk gaat voor, tijdens en na het verven en dan bestellen *\o/*

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:26

Heb mij goede leren halster eraan gewaagd.
Het is goed gelukt..

Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:10

Is dat violet of gewoon paars?

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:19

Dat is paars,

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:34

Mooi bij je deken :j

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:53

Suzie99 schreef:
Leen_ schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:59

ik wil mijn oude hoofdstel felrood verven voor bij mijn eventing outfit.... twijfel twijfel.... haha