ervaringen met een Tribal zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:38

Dit is dan het eventing model. Ik had ook de classic maar ik was daar net even te klein voor. Ik kon niet meer bij mn pony. :') en de steun viel tegen.

Jester_

Re: ervaringen met een Tribal zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:52

Ja gaaf, die wil ik ook wel. Maar nog ff te duur :')

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:53

Hier me saddle jewel binnen voor me nieuwe zadel *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:23

Iemand enig idee wat een tribal classic van een jaar oud tweedehands oplevert? Zitten geen extra opties op. Gewoon een simpele zwarte met witte bies. Nog als nieuw, geen beschadigingen enzo. Boommaat wijd.

Helaas ziet het ernaar uit dat m'n merrie het zadel niet (meer) past. Morgen een second opinion. Als zij aangeeft dat het niet passend te krijgen is, dan gaat m'n tribal helaas op marktplaats ;(

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:41

Neemt CM hem niet terug? Willemijn?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:45

Nemen ze zadels terug als je zelf geen ander zadel koopt daar?
Ik weet nog van mijn leenzadel dat deze daar te koop hing, maar van iemand anders was. Die kochten ze iig niet terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:59

wwillemijn schreef:
Iemand enig idee wat een tribal classic van een jaar oud tweedehands oplevert? Zitten geen extra opties op. Gewoon een simpele zwarte met witte bies. Nog als nieuw, geen beschadigingen enzo. Boommaat wijd.

Helaas ziet het ernaar uit dat m'n merrie het zadel niet (meer) past. Morgen een second opinion. Als zij aangeeft dat het niet passend te krijgen is, dan gaat m'n tribal helaas op marktplaats ;(

Wat hij opleverd 500/600 euro. Geen bekend merk dus mensen willen daar geen 1200/1300 euro voor betalen terwijl ze dat wel waard zijn.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:00

Nou dat lijkt me wat overdreven weinig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:05

wwillemijn schreef:
Nou dat lijkt me wat overdreven weinig.

Mij ook maar het is echt zo :( de mijne heeft meer dan een half jaar te koop gestaan. En het max bod dat ik kreeg was 600 euro. Uiteindelijk tot een regeling gekomen met CM.

Maar mensen willen sowieso al niet snel boven de 1000 uitgeven aan een tweedehands zadel particulier. En dan is het ook nog een onbekend merk...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:05

Bevalt je zadel niet meer WWillemijn? (stille meelezer met Tribal zadel en ervaringen die even neus komt laten zien)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:12

Wat heb je kunnen regelen met cm?

Nou, het zadel ligt achterover. Vanaf het begin aangegeven dat ik dat vond en dat ik vond dat er weinig ruimte rondom de schoft is. Maar het zadel ligt prima volgens beide zadelmakers. Ben al 2 keer terug geweest omdat het zadel ver over de schouders schuift. En ik ben er nu wel klaar mee. Die van m'n ruin ligt prima, maar die van m'n merrie lukt dus niet.

Dit is voor het rijden, waarbij je al ziet dat het teveel achterover ligt
Afbeelding

Dit is na het rijden, meer dan 5 cm naar voren geschoven. Moet m'n hand er half onder steken om de schouder te kunnen voelen

Afbeelding

Ik vermoed dat dit type zadel gewoon niet past bij haar.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:25

Nou, jeetje, inderdaad. Was dit al bij aankoop zo?

OVerigens heb ik ook een Tribal-verkopende zadelmaker die me iets te makkelijk "Ligt wel goed" zegt. Die komt er dus niet meer bij. (overigens NIET CM!!)

Wel ontzettend balen. HOe reageren de zadelmakers op bovenstaande foto's?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:52

Van cm nog geen reactie gehad. Net even langs geweest, ze gaan me bellen want er was nu niemand. Even gekeken tussen de zadels die er momenteel liggen en daar lagen alleen mega dure zadels in haar maat. Plus 3000 zeg maar. Daar liggen de tweedehands tribals overigens voor hooguit 200-400 minder dan aanschafprijs.... morgen komt Kirsten 'De ZadelmaakSter' een second opinion doen. Zij zei op de foto's lijkt het idd niet helemaal lekker te liggen. Mevrouw bij cm gaf aan dat ze er wel altijd graag uit willen gaan komen met de klant. Maar ja, maand geleden met paard nog geweest en volgens hen lag het goed. Kirsten is wel bereid om eventueel samen met cm tot een oplossing te komen.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:01

Afbeelding
Dit is het zadel een dag in bezit.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:01

Ik ben geen klant van CM, maar hoorde inderdaad wel goede verhalen van ze. Hopelijk kom je eruit.

Edit: ligt ie hier ook al niet wat achterover? Heb het idee dat het middelpunt te ver naar achter ligt.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:10

Ja dat idee heb ik ook en heb ik van meerderen gehoord. Maar dat kwam volgens Bert goed op het moment dat paard haar rug bolt. Nou, dat doet ze. Maar dat maakt het niet anders.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:27

Jemig wat balen zeg! Ik hoop dat ze een alternatief voor je hebben. Arno zei mij ook al dat hij het gelijk wil horen als het zadel gaat schuiven. Dan wil hij het direct oplossen

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:33

Laatste keer was het na het opvullen rijden niet heel ver naar voren geschoven. Volgens Herman acceptabel. En dat was ook zo. Lag nog net een vinger achter de schouder. Maar goed, dan draaf je een paar rondjes en wat galop. Dan schuift ie niet zo ver. Maar als ik actief ga rijden, dan ligt ie na 10 minuten echt op d'r schouders.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:34

Ik vind je zadel al bij eerste foto ver naar voren liggen. Ik zou bellen met Herman, eigenaar van CM. Ze hebben goede service

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:09

Mijn tribal met saddle jewel <3

Hij zit zo lekker !!

Afbeelding

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:07

Ik heb voor een tribal van 3 maande oud 1200euro betaald. Ik had al een tribal voor mij ene paard.
Heb het zadel mee genomen naar cm en die vonden het een zeer nette prijs.
Het is net wat je er voor over hebt

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:12

Bizar toch dat de koper er dan binnen 3 maanden 1100 op achteruit gaat? Ik was dat niet van plan iig.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:27

wwillemijn schreef:
Bizar toch dat de koper er dan binnen 3 maanden 1100 op achteruit gaat? Ik was dat niet van plan iig.

Dat is ook echt niet normaal hoor. En dat tribal onbekend is, is natuurlijk ook niet helemaal waar. Ze hebben ondertussen al een aardige naam opgebouwd.

Ik zou eerst kijken of je er uit kan komen met Herman, hij is echt de beroerdste niet om je te helpen. Taak aan jou is wel om tijdens het proefrijden wel echt te rijden zoals je thuis ook doet en als het kort na de aanpassing thuis alsnog niet goed ligt, om gelijk aan de bel te trekken.

Ik hoop voor je dat het opgelost wordt ;)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:27

Dank je voor de tips Peelie!

Vanmiddag een H-singel van WoW mogen proberen. Singel die erom bekend staat schuiven naar voren tegen te gaan. Het schoof minder snel naar voren en heeeeeel ietsje minder ver. Maar helaas ook niet de oplossing.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 19:05

Je zadel lijkt gewoon in de basis niet goed. Op dag 1 vind ik hem al te veel achterover liggen, rug hol of niet.