Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pas_de_Deux

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:00

Klein vraagje :D
Omdat er inmiddels een aantal bokkers zijn die de nieuwe Fairfax singel gebruiken, zou ik diegene willen vragen om een recensie te schrijven over hun ervaring met het gebruik van de singel en in hoeverre het verschil maakt met de vorige singel. De recensies zullen worden geplaatst op de site www.fairfaxsingel.nl met vermelding van naam en evt niveau, weblink of beroep (indien in de paardenwereld werkzaam).
Als je hieraan mee wil werken, graag even een mailtje naar info@ruitershoppasdedeux.nl Alvast bedankt!
Nikki van Ruitershop Pas de Deux

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:39

Er klopt alleen iets niet op de site.
De dressuursingel bestaat niet met ring en gesp, dat is dan de Event girth..
Klein detail, maar ik had er wel wat verwarring door met Fairfax in de communicatie :+

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:10

Hoe bedoel je? De dressuursingel hebben we hier met ring én gesp meerdere keren hangen en heel veel verkocht?

Edit: zie denk wat je bedoelt. Dat is de naam van de singel inderdaad. Het is natuurlijk gewoon een dressuursingel maar dan met bevestiging voor hulpteugels. Als we deze op onze website plaatsen als eventing-singel maar dan voor zadels met lange stoten krijgen we veel meer verwarring.
De vorm is exact hetzelfde als de singel zonder ring. In Nederland heb je haast geen spring- of eventingzadels met lange stoten.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:14

Ja, maar het is de event girt. De dressuur is alleen in glad model. Ze zien er verder exact hetzelfde uit, maar zonder ring en gesp is dressuur, met ring en gesp is de short event. Dat is het enige verschil. Is me duidelijk uitgelegd door Fairfax:
The girth is the same the only difference is the short event has the D ring and strap on it compared to the dressage being plain.

Edit, ah het was al duidelijk :D
Ik snap de keuze hiervoor, alleen werkte het verwarrend toen ik met Fairfax over de singel mailde ;)

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:43

Dat snap ik, gekke Engelsen :)) We blijven het maar gewoon dressuursingel noemen, anders snapt straks niemand er meer wat van.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:44

:D

Disconto_AF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:28

Vanavond ga ik hem voor het eerst gebruiken. :)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:27

Vandaag singel voor de tweede keer gebruikt met het barebackpad. Singel is wat zwaar dus ik moet even een soort van gymmen om de singel aan de andere kant weer over te pakken, anders dondert de hele zaak op de grond. Voor het eerst geen kik bij het singelen. Krijg namelijk altijd een blik van hem, zo van: "moet dat?". Dat vind ik heel positief! Lekker gestapt, het was mij iets te lekker weer :-) . Wel weer schuim onder de singel na het ritje van niks, maar goed. We proberen 'm rustig verder uit. Maar goed dat ik twee weken kan testen, zo fanatiek ben ik nl. niet :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:02

Gebruik de singel nu een tijdje. Geen "hallelujah gevoel", maar omdat ik het een fijne singel vind hem toch gehouden. Wat nu opvalt is dat het aansingelen steeds beter gaat. Het was voorheen geen groot probleem, maar mijn merrie reageerde in ieder geval altijd als ik aansingelde. In het begin met de fairfax was het reageren iets minder, maar na verloop van tijd wordt haar reactie steeds kleiner. Vandaag helemaal geen reactie, maar daar moet ik bij zeggen dat ze ook wat afgeleid was.

Kortom ik vind het een fijne, goede singel.

Heb hem wel al een aantal keren goed in het vet gezet, want door het degelijke materiaal is hij nog wel redelijk stug. Dit betreft met name het leer aan de buitenkant. De binnenzijde is vanaf het begin zacht.

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 23:03

Ik zit ook te denken aan de fairfax singel. Inheb nu een WOW curved singel van 60 cm maar Die begint slijtage te vertonen. Hebben. Jullie nog tips voor de maat. Ik moet sowieso de small singel hebben voor paarden met < 20cm tussen de voorbenen maar twijfel over de 55 of 60cm. Mijn huidige singel is in totaal 68cm lang en ik heb nog ongeveer 2 gaatjes aan beide kanten over onder de rand van mijn sjabrakje. en ik las dat bij de fairfax je wel 15cm bij de lengtemaat op moet tellen dus de 55 wordt dan 70 cm en de 60 wordt in totaal 75 cm. Valt hij in jullie ogen echt zo lang met de stukken boven de gespen erbij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 08:09

Ik weet niet of hij nou werkelijk zo lang valt hoor. Normaal had ik nl een neopreen van 55 cm en heb nu een fairfax van 70 cm. Mijn neopreen kwam echter niet tot aan mijn dekje en dat hoort bij de fairfax juist wel!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 08:14

Bij mij geen verschil tussen een neopreen van 55 of de FF van 55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 08:33

Ik denk ook dat het te maken heeft welk merk neopreen of wat voor singel dan je te maken hebt. Mijn neopreen was in zijn geheel even lang als de gespen. De fairfax en veel andere singels hebben nog een stukje dat langer is dan de gespen.

Als je huidige singel ook een stukje langer is dan kun je gewoon dezelfde maat fairfax bestellen. Of je huidige singel moet nog een heel stuk ruimte over hebben voordat hij bij je dekje is, dan moet je een iets langere fairfax bestellen.

Meten is weten -:)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:36

ik heb een minuut of 10 geleden de singel ook besteld, ben echt benieuwd!
mag ik vragen hoelang het duurde voor bij jullie de orderbevestiging binnen was en hoelang het duurde voor je de singel had?

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:44

Bij mij duurde het enkele dagen, omdat de singel die ik nodig had op voorraad was. Helaas zat ik zelf in de lappenmand en ga ik vanavond op vakantie. Zal dus over 2 weken de singel gaan uitproberen...

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:05

Als hij op voorraad is, heb je hem snel hoor!
Ik heb ook gewoon dezelfde maat aangehouden. Ik ben er nog steeds erg blij mee, paarden lopen er erg fijn mee!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:11

Wij gebruiken inmiddels de fairfax op al onze paarden! Zowel met dressuur als springen, ik wil niks anders meer. Paarden lopen ruimer & losser en met springen zijn ze losser in de bovenlijn. Vandaag gaan we 2 nieuwe fairfaxers in gebruik nemen.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:20

ff een vraagje, is er ook een bijpassende singelhoes of bontje te verkrijgen voor de Fairfax????

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:21

Mijn singel is gisteren binnen gekomen. Vandaag ga ik voor het eerst testen, ik ben echt zo benieuwd naar het resultaat. Ik vind de singel zo in de hand erg fijn aanvoelen. Nu alleen nog even kijken hoe onze paarden erover denken...

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:43

Ik wacht even op m'n sponsor en denk dat ik hem volgende week toch ga bestellen/proberen.
Ik heb er een met beetje singeldwang en de ander is wat nijdig op singel. Baat het niet dan schaad het niet toch ;)

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:56

Moratoetje schreef:
ff een vraagje, is er ook een bijpassende singelhoes of bontje te verkrijgen voor de Fairfax????

Ja hoor, op www.fairfaxsingel.nl te bestellen :j

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:15

Ik heb gisteren mijn smalle dressuursingel in het zwart opgehaald op de Almelose Ruiterdagen.
Hoop dat ik hem vandaag kan uitproberen, anders doe ik dat morgen. Ik zal mijn bevindingen hier neerzetten!

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:21

Moratoetje schreef:

Ze zijn er wel maar dit wordt niet aanbevolen door Fairfax omdat dit de werking van de singel niet ten goede komt. Zelf verkoopt Fairfax dus ook geen hoezen en bontjes.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:35

Ik wil ook liever geen bontje maar het is een schimmel en als ze veel zweet lijkt de singel wat zwart af te geven op haar, dat krijg ik er dus bijna niet af :(

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:38

Ze verkopen het wel degelijk, in samenwerking met een bedrijf wat lamsvachtartikelen produceert. Deze hebben patronen speciaal voor de Fairfax singel. Fairfax heeft het liefst dat je zonder bontje rijdt, inderdaad voor de werking :j