Ik heb twee trilelementen in één beschermer gedaan en heb dan alleen het geblesseerde been gekoeld en getrild. Ik had de trilelementen zo erin gedaan dat de ene links van de oppervlakkige buiger zat en de andere rechts. Zo werd de geblesseerde pees van beide kanten gekoeld en getrild
Ze hebben bij mij goed gewerkt maar het was helaas niet genoeg voor de blessure van mijn paard. Maar die had dan ook een heftige blessure waar zelfs een operatie niet gewerkt heeft voor herstel met lange termijn. Overbelasting van de pees is nu weer terug gekomen en mag helaas niet meer bereden worden.
Kan ze nog steeds iedereen aanraden. heb die van mij op mp gezet. Als ik er wat voor kan krijgen mogen ze weg en anders houd ik ze.
Ik ga even kijken op mp, heb wel interesse misschien.
Jammer dat het niet afdoende is geweest. Maar het blijft een moeilijk iets. Die van mij is 16 en de blessure is chronisch, omdat niemand het zag toen ik elke keer maar weer kwam met onregelmatigheid.
Ik verwacht geen 100% herstel meer, maar ga voor een pijnvrij leven dat paardwaardig is en als het kan een leuk ritje af en toe.
Heeft iemand toevallig voor mij de maat (lengte en breedte) van de Xfull coldpack?
jsofie
Geplaatst: 01-04-14 08:06
__Nicky schreef:
Heeft iemand toevallig voor mij de maat (lengte en breedte) van de Xfull coldpack?
Staat volgens mij niet ver terug in dit topic. Daar worden in ieder geval maten genoemd maar weet niet helemaal zeker het daar over de xfull gaat.
Muriel
Geplaatst: 03-06-14 20:22
Ik weet dat het een ouder topic is, maar wellicht reageert er toch iemand Vanmorgen is er helaas bij mijn paard een peesblessure (tussenpees, interosseus) geconstateerd.. Nu was ik de ICE Vibe boots tegen gekomen en dit leek me wel wat. De dierenarts had er nog weinig van gehoord, maar hier las ik vele goeie resultaten. Ik vroeg me alleen af hoelang de beschermers koud blijven? Blijven ze echt de gehele tijd dat je ze om hebt koud of zijn ze aan het eind van de behandeling net zo warm als de benen..?
Muriel mijn ervaring is dat de Ice Vibes echt heel koud blijven. Wanneer ik ze mee neem naar mijn paard liggen ze eerst nog een tijdje voor de stal, ik doe ze pas na het rijden om. Als ze klaar zijn voelen ze nog steeds koud aan. Ik ben erg tevreden ermee!
Oke dat is jammer dat ze niet bij iedereen zo koud blijven.. Nu ben ik gewoon aan het koelen met de slang (2 keer daags 10 min) maar als ze dan niet echt koud blijven is dat wel een nadeel.. gebruiken jullie ze ook voor blessures of echt voor en na de training? Mijn paard heeft sowieso gallen en snel stalbenen dus voor een betere doorbloeding van de benen lijkt het voor mij iniedergeval heel goed.. Lastig ik hoopte namelijk ook dat het een goede uitkomst zou zijn voor het koelen in plaats van met de slang 2 keer daags
Ik gebruik de ice-vibes iedere dag. Mijn paard heeft een olifantsbeen wat volgens dierenartsen nooit weer over zou gaan. Echter is haar been nu weer mooi slank Daarnaast is mijn paard super mokgevoelig dus veel afspoelen om te koelen was ook niet echt een optie voor mij.
ingvdh
Geplaatst: 04-06-14 08:51
Bij mijn paard haal ik ze er na plm 15 min af en dan zijn de packs nog wel koel, maar beginnen ze zo langzamerhand wel op te warmen. Ik heb ze er ook wel eens na 20 minuten afgehaald en dan zijn ze nog wel iets koeler dan het paard maar veel meer niet.
Ik vind het ideaal, ice-vibe om, paard poetsen en tutten en tegen de tijd dat ik er mee klaar ben is de behandeling ook klaar. Na het werk even op stal met wat eten en de ice-vibe doet zijn werk.
Als je een goedkope oplossing zoekt, bij het kruidvat coolpacks halen, deze om het been vastmaken met bandage en dat doet het ook. Maar de ice-vibe's zijn wel veel ergonomischer en handiger in gebruik.
Je zal geen enkel coolpack vinden overigens dat het langer dan 20 minuten uithoudt. Zelf heb ik een klein koeltasje waarin ik ze van huis naar stal vervoer, ze zijn nog ijskoud als ik ze ga gebruiken.
Oke bedankt voor de reacties!! Ik wil ze vanmiddag gaan bestellen, nu las ik hier alleen wat verschillende dingen over de maat, wat hebben jullie voor maat? Ik heb wel een vrij groot paard maar kwa beenwerk absoluut niet extreem, hij heeft in alle beschermers gewoon full.. Ik las ergens dat als je de kogel ook goed wil behandelen je dan beter xfull kan doen, maar sluit de rest van de beschermer dan nog goed aan?
caro29
Geplaatst: 04-06-14 12:35
Ik heb de knie beschermers en ben er zeer tevreden over. Op mp staat dat agradi de boots ook verkoopt en volgens mij goedkoper? Dan de drogist
ingvdh
Geplaatst: 04-06-14 15:13
Bij paardendrogist waren ze toch in de aanbieding?
Ik heb een full voor mijn paard van 1,75 met normaal beenwerk. Met de icepacks is de beschermer aan de kleine kant, maar zonder de icepacks (met alleen trilplaten) zit hij perfect en zal de X-full te groot zijn. De icepacks passen overigens mooi om de kogels heen. (je doet eerst de icepacks om de benen heen, die zitten voor vast met klittenband. Daaroverheen doe je de ice-vibe beschermers met de trilplaten. de beschermers zitten los van de icepacks.)
Muriel
Geplaatst: 04-06-14 15:28
Bij agradi en de paardendrogist zijn ze inderdaad beide in de aanbieding, maar bij agradi op het moment goedkoper. Oke, ik zal altijd koelen en trillen denk ik, nooit alleen trillen. Kwa maat van de beschermers is de full perfect (maten van de paardendrogist) het gaat dan echt puur om de maten van het gebied dat gekoeld wordt, maar dat moet dan dus ook goed zijn
Muriel: vervelend dat je paard een peesblessure heeft opgelopen. Mijn dierenarts had zelf ook weinig ervaring met de Ice Vibe, maar zei direct als je die investering wilt doen dan zou ik het doen en zo snel mogelijk beginnen met behandelen. Ik tril alleen met coolpacks. Als je coolpack te kort is voor het been zou je de grotere coolpacks los kunnen bestellen en onder de full beschermers kunnen gebruiken.
Ik gebruik de ice vibes nu na het rijden tien minuten om te koelen, na de warmte van de bandages. Dan zijn de benen goed koud. Kreeg wel de tip van een humane fysio om wel even de benen op temperatuur te laten komen voordat ik hem in de wei zette (of iets anders met hem ging doen). Het gevoel kan even weg zijn of vreemd zijn van het koelen, waardoor hij zich zou kunnen beschadigen of een misstap zou maken als hij gek zou doen.
swatch
Geplaatst: 04-06-14 21:05
even een tip voor iedereen. Bij de Epplejeck is de gewone prijs 195,- i.t.t. 230,- bij de andere zaken. Als je dan wacht op een kortingsbon dan scheelt dat wel weer heel veel geld hoor.
Ik bestel eigenlijk nooit iets bij Epplejeck omdat ik daar nooit iets van een kortingsactie voorbij zie komen (en bij Agradi, Paardendrogist en Divoza wel) of is dat omdat ik er nog iets heb gekocht?
ze hebben regelmatig 20% of 25% korting op artikel naar keuze en 1 a 2 x per jaar 3 halen 2 betalen. Dus best aardige kortingen. Agradi is meer van eerst het product duurder maken en daarna iets korting geven, waardoor je vaak toch bijna de adviesprijs betaalt.
ingvdh
Geplaatst: 04-06-14 21:46
klopt, ik heb die van mij ook bij de EJ vandaan, prijs was 195, min 25% korting en min nog eens een kadobon die ik nog had liggen, scheelde echt een berg geld.
Als je de nieuwsbrief krijgt dan ben je altijd op de hoogte van alle acties, met hemelvaart ook weer 25% korting op artikel naar keuze in de fillialen