Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jasia

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:44

Wat adviseerden jullie nou om er als vulling in te doen? Zijn de inlage s die er al in zitten goed?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:50

Wat er in zit is in principe genoeg voor "normaal" niet veel beugelhangend gebruik. Je zou er een 2e laag bij kunnen bestellen - de inlagen zijn ook los te koop. Of je kunt zelf aan de knutsel met bijvoorbeeld een yoga- of campingmatje (dat lijkt een beetje op het "moosgummi" uit de Grandeurpads). Pmarena heeft er inlagen uit een Barefootpad in gestopt. En nog gekker; Grandeur maakt pads die je onder - jawel - een Christ barebackpad poedersuiker leggen :D

*even off topic: Pmarena ik zag dat er Barefoot wijnen bij de Jumbo verkocht worden - geinig :j *

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:01

Nu weet ik dat ik bij het testen een pad onder de chris moet leggen (moet even graven daarvoor, Misschien even de BF pad gebruiken zonder inlages of mijn hondje de schabrak afpakken die bij het oude boomzadel van de vorige eigenaar zat en die Dais nu gebruikt om bij de verwarming lekker op te slapen... isoleert zo goed en ze heeft het altijd koud. Of misschien een schaap eronder?) maar hoe zit dat in de toekomst, als hij goed bevalt? Beter wel of geen pad eronder (onder de brede rug van mijn bolle dan, met verzonken ruggengraat)?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:06

Oh jee - :D - nu worden er arme beestjes uit hun slaapplaatsje geknikkerd om dat ding te kunnen testen??? Oude grote handoek kan ook, zoland het maar het hele zadel aan de onderkant beschermt tegen vies worden totdat je de knoop doorhakt.

In principe hoeft er geen extra pad onder. Er zijn mensen die er een gewoon dekje onder leggen om hem netjes te houden. Er hoeft niet nog een extra schaap onder. Dit is al 3cm schaap aan de onderkant.
Mogelijk een oude BF pad als je hele lange tochten gaat maken???

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:14

Ah oke, daisy keek mij al vals aan. :))
Ik prop er wel iets duns onder. Als ik heb houd, ga ik wel experimenteren met dekjes. De BF is een optie, maar met inlages kom ik er wellicht wat hoog op te zitten (en misschien weer beetje wiebelig?) Misschien iets wat niet al te gemakkelijk schuift. Ik zie wel... eerst eens zien hoe het bevalt
Gisteren aan mijn man bekend dat ik het testzadel heb besteld.
Leverde een paar diepe zuchten op :+ Maar hij is blij dat ik het eerst test.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:37

Hihi, dat hondje komt met de schrik vrij begrijp ik ? :P

Zucht, Zeikerd meldt zich weer. Aangepaste Butterfly is het toch ook niet echt, het blijft schuiven als een bezetene :P

En hij verfrommeld ook een beetje vreemd (zitting) bij het aansingelen, zal wel door die holle rug en dan wat hogere schoft komen. De Iberica lag er wat dat betreft wel veel netter op.

Volgende plan.

TOCH de Iberica er nog eens op leggen, gewoon zoals hij origineel is. Kijken hoe dat bevalt, even serieus testen. En dan eventueel eens kijken hoe hij is met mijn Heavy Duty inlages er in, eventueel met het schaapje van de Butterfly er op omdat ik die fijner vind met die langere knobbels voorop en die hogere achterop :P

En dan misschien toch daar de beugelophanging maar aan (laten) passen zodat die wat verder naar achteren komt te liggen. Of een stuk klittenband erop laten maken zodat ik gewoon een ophanging van Barefoot er op kan doen, helemaal makkelijk :j

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:16

Jeetje wat een verbouwing Pmarena :))

Buitenzinnig: Ik geloof dat ik de beugels niet gebruik, ze hangen er wel aan, maar meestal zit ik door en daarbij gebruik ik de beugels niet.
Heb jij die pad van Grandeur? Hoe duur is die? En zou dat wat zijn voor (dag)tochten?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:17

PM - wat betreft die beugelophanging - ik zou die ook liever onder mijn kont zien, maar wanneer je zadelloos op je paard zit, steken je benen ook een beetje voor je uit en daar hoeft niemand zich voor te schamen, want zelfs Nathalie Penquitt (voor de mensen die dit niet weten: in Duitsland "het boegbeeld" voor de Christ lamsvachtzadels, dierenarts, geschoold in klassieke rijkunst en HN) zie je zo zitten. Dat is nu eenmaal onze anatomie. De mooie centred riding houding wordt veroorzaakt door de kussens onder een zadel, die je een A-zit geven.

De Iberica ligt netter omdat die korter is en zich niet over de schoft naar de rug hoeft aan te passen.

En dan het advies dat ik al mijn klanten meegeef: ga er nou eens gewoon onbevangen op zitten...dat rolletje achterop is hoog zat om er niet zomaar af te schieten en de voorste komt bij mij op ongeveer de helft van mijn dijen (van bovenaf gezien 40-45%) en die zijn in mijn geval best lang. Ontspan je en geniet er van. Er wordt in dit land op de verkeerde momenten te lang en te veel nagedacht. Ga af op je gevoel, voel je paard, kijk hoe die er op reageert en ga dan vervolgens niet zitten "copuleren met insecten" over wat er heel misschien zou kunnen gebeuren als..... :roll:

Oh ja, de prijs voor dombo klant gaat vandaag naar mijn Engelse collega: klant belt op om te zeggen dat haar pad zo raar rimpelt en dat ze zo slecht bij de beugelriemophanging kan en of ze de riemen door de sleufjes onderaan de pad moet leiden.... eh... beste klant: Je hebt die pad er ONDERSTEBOVEN op gelegd >;) #) |o

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:21

Jasia schreef:
Jeetje wat een verbouwing Pmarena :))

Buitenzinnig: Ik geloof dat ik de beugels niet gebruik, ze hangen er wel aan, maar meestal zit ik door en daarbij gebruik ik de beugels niet.
Heb jij die pad van Grandeur? Hoe duur is die? En zou dat wat zijn voor (dag)tochten?

Ik heb er niets onder liggen Jasia, mischien dat ik er extra inlagen onder doe als ik 3 uur weg ga, maar op mijn ritjes van 1- 1,5 uur, doe ik dat niet. Ik zit ook meest door, maar wanneer meneer heel veel haast heeft rijd ik wel licht, maar hang niet in de beugels. Ik heb me nog niet verdiept in de prijzen van de Grandeur dekjes - ze zijn niet heel erg goedkoop en zeker niet wanneer je van de optie gebruik maakt om er inlagen in te doen. Dan kom je toch wel uit op en bedrag van tegen de 120 euro.

Misschien kan je ergens een leuk Spaans dekje scoren op een beurs of zo??? Met van die zwaluwstaartjes er aan??? (en een gouden randje of 2 :D )

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:25

whahahahaha..... ondersteboven....

Nou ja, ik moet niets zeggen. Was gisteren bij de mondhygienist en kwam later tot de ontdekking dat ik mijn trui binnenstebuiten aan had, Die zal ook wel hebben gedacht.......

Ennug copuleren met insecten??? Wha.... die moet ik onthouden.

Nathalie penquitt kende ik tot voor kort niet. Zag toevallig materiaal van haar en heb nu dvd's in huis. Vind haar wel een prettige manier van werken hebben. Haar vader trouwens ook
Maar das wel erg off topic...

Ennuh pmarena... idd een hele verbouwing. Ik ben benieuwd hoe je uitkomt. Butterfly leek mij voor mijn paard niet erg geschikt, dus die wilde ik toch al niet.
Ennuh... daisje weet wel dat ze mij met een intens zielige blik van mijn snode plannen af kan helpen. Ze windt mij toch al om haar vingertje... uh pootje.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:26

Buitenzinnig schreef:
Misschien kan je ergens een leuk Spaans dekje scoren op een beurs of zo??? Met van die zwaluwstaartjes er aan??? (en een gouden randje of 2 :D )

cool cool... haha... ik vind het spaans dekje van barefoot trouwens ook mooi.
Maarruh... zit nu al dekjes te kopen, terwijl ik nog niet weet hoe de chris ligt.... ohhhh dat gaat echt tegenvallen als het niet werkt.

Duim voor me dat het DE oplossing is voor mijn tonnetje.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:27

Als wij buiten gaan rijden, zijn we eigenlijk altijd wel 2,5/3 uur weg.. En dat is dan een buitenritJE.. :+
We zijn van plan om voor van de zomer ergens zadeltassen te scoren en wat langer weg te gaan, met eten voor ons en de paardjes in de zadeltassen..
Dus dan wil ik tegen die tijd wel wat extra inlages erin hebben voor paardlief haar ruggetje! (we gaan er wel minstens elke 2 uur af, maar toch.. )

Ondersteboven? Dat is wel héél knap :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:31

De Iberica ligt juist meer op de schoft bij Rena eigenlijk...maar heeft een groter vlak om de ronding op te vangen, de Butterfly "knakt" (beetje overdreven woord voor schaap, maargoed :P ) makkelijker natuurlijk vanwege dat smalle stukje, ik denk dat dat de oorzaak is :)

Hoe het er uit ziet maakt mij niet zoveel uit hoor, maar ik vond hem gewoon echt te ver naar voren zitten terwijl ik daar normaal toch niet zo heel snel last van heb. Maargoed, was ook maar een flauw ritje dus we zullen het nog eens serieus testen :) Nichtje vond hem ook waardeloos zitten door die beugelophanging terwijl ze de Butterfly wèl heerlijk vond qua zit :)

Ik stap er uiteraard onbevangen op :P Maar je merkt het toch al snel als je gaat schuiven e.d. , ik WIL graag dat het werkt maar als het duidelijk niet werkt dan registreer ik dat natuurlijk wel...want dan kan ik naar een oplossing zoeken :)

Ik dacht bij het erop stappen bij de Iberica : Ha lekker even een relaxed stukje met schaapje, weidegenootje ophalen die nu wel terug onderweg zal zijn van les *pomtiepom*

Maar dat werd al snel T*ring wat zit hier ineens een plank in / beugelriemen ver naar voren waardoor m'n balans slecht wordt / schuift het zadel naar voren / waar zijn die fijne knusse verhogingen eigenlijk ineens gebleven :P

Weidegenootje was dichterbij dan ik dacht dus uiteindelijk was het maar een ritje van nog geen km...en alle minpunten kwamen na een paar 100 meter aan het licht toen er in een tuintje wat kinderen op een trampoline aan het spelen waren...waar Rena wat raar van gaat doen. Dus stappen en een zenuwachtig dribbeldrafje....zadel schuift wat naar voren en ik merk dat ik waardeloos oncomfortabel zit.

Terwijl die Butterfly zonder Plus en dus met een extra western Christ pad met Heavy Duty inlages er onder, echt helemaal heerlijk geweldig superfijn zat....op die blauwe plekken gevende singel / beugelriem gespen na dan, en de wat schuiverige ligging.

Dus het viel echt tegen dat ritje met de Iberica :=

Hij ligt er netter op, m'n gewone superfijne Tixerant singel past er aan, ik had geen last van de gespen... grote voordelen vergeleken met de Butterfly maar alleen het zat verder voor geen meter. Zucht.

Goed, ik ga zo eens een pony lokken en die Iberica er nog eens op gooien, wellicht was het 1e ritje pech :P

Nee hè, een pad ondersteboven erop?? Dat is toch wel het toppunt inderdaad :D
Welke pad was dat dan in hemelsnaam :P

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:42

je was gewoon je deo aan het testen liljebo... of een nieuwe mode aan het introduceren??? :P

Zolang Natalie Penquitt haar kunsten vertoont op een Christ lamsvachtzadel, ben je heel erg on topic ;)

@Jasia: zolang je zit en niet in beugels hangt gedurende die 3 uur, kan het best - Attila is met minder door Eurasia gecrost :D En anders een setje extra inlagen er in....

@PM - leg dan die pad eens onder je Iberica? Misschien dat die het verschil uit maakt????
En jij had toch ooit een klant die haar BF achterstevoren op het paard had gelegd?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:55

Die pad er onder leggen is een uiterste mogelijkheid die al op mijn lijstje staat inderdaad, als ik geen andere oplossing kan vinden :P

Maar ik wilde juist van dat extra laagje af natuurlijk omdat dat het schuiven natuurlijk ook wel wat kan bevorderen :)

En daarbij vind ik het ook geen echte optie qua model (roundskirt westernpad), onder de (vierkante) Iberica, om van de waarschijnlijk ook snel breder wordende zit dan nog maar te zwijgen.

Het is gewoon weer mijn vloek van het willen van allerlei dingen die er wel zijn....maar nooit verenigd in 1 :+

Ik ben ook wel tevreden met m'n Barefootje maar heb gewoon m'n zinnen gezet op zo'n lekker stevig tussen zacht schaap opgesloten zit, grom.

In het aller-uiterste geval ga ik gewoon verder met de allereerste combi van pad met HD inlages + Butterfly zonder Plus er bovenop, dat zat heerlijk, en dan maar een goede singel er bij zoeken en die beugelriemen laten vastnaaien ofzo zodat ik van die gemene blauwe plekken en dat ietsje schuiven af ben :)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:01

Kan je de gespen van de beugelriemen niet aan de onderkant doen? (dus bij je voeten) En dan eventueel zo'n hoesje erom heen?
En je hebt toch ook singels met een hoesje dat je over de gespen heen schuift, is dat niks?

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:28

IK HEB DE IBERICA BINNEN *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:31

*\o/*

Als je hem kwijt bent Jas.. vooral niet op Bo dr rug kijken :=

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:34

Als ik weer kan rijden, denk ik dat ik 24/7 op mijn paard ga zitten.. Dan ga ik ook in de wei wonen, tussen de fazanten en hazen :))

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:09

_O-

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:21

Nog even een groot compliment aan Buitenzinnig +:)+ Super service, ik had niet verwacht dat ik het zadel vandaag al gelijk binnen zou hebben *\o/*

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:22

Dat is gewoon de Post Jasia ;)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:24

Dan is die ook een keer vlug haha.. :))

Maar jullie verdienen ook wel een compliment hoor!!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:31

Er staat nog een premium plus te koop op marktplaats die kort gebruikt is :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:44

Nou Jasia - voor leuke klanten doen we veel hoor O:) :D

Welk model Pleiada? Premium staat voor "wrongetjes" en Plus voor inlagen....