ervaringen massimo dressuurzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 18:29

Letizia schreef:
Niet bijvullen, maar de vulling vernieuwen, in mijn geval dan :)

Hum ja daar kan verschil in zitten.

Anoniem

Re: ervaringen massimo dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:19

Mijn zadel raak ik maar niet kwijt, ik snap niet goed waarom...
Is werkelijk nog geen halfjaar gebruikt...

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:26

Hier hetzelfde probleem darkchrystal. Mijn zadel heb ik dan weliswaar 'al' een jaar in gebruik..

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:39

Misschien is het merk nog niet zo bekend?

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:50

dormy schreef:
Ik heb met mijn massimo ook al binnen een half jaar de vulling volledig laten vervangen. De fabrieksvulling is niet bepaald je van het. :(

Dit ben ik eerder tegen gekomen. Ik heb mijn massimo nu een jaar of 3 (misschien zelfs langer) en 4 maand terug nog na laten kijken op mijn fjord.. De vulling was nog helemaal goed. Ik verwacht wel dat ik bij de volgende controle het op moet laten vullen (al denk ik dat elke keer haha)

Ik laat dit doen door A3 zadelservice in Meerkerk, deze man staat alleen maar als positief bekend (kan niks geen nare dingen vinden over hem op internet) en ik heb er alleen maar goede ervaringen mee! Vraagt ook geen achterlijke prijzen met opvullen!

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:11

Toen mijn zadel 1,5 jaar oud was heb ik de originele vulling ook laten vervangen door wol. De vulling was al helemaal bij elkaar geklit. Als je met je hand over de kussens ging voelde je gaten en builen :/

Ik vond het al heel snel, maar ben wel blij dat ik het gedaan heb.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:15

Ik geloof dat ik geluk heb. Ik kocht mijn massimo een jaar geleden voor mijn nieuwe paard. Erg fijn zadel. Maar helaas is mijn paard er toch echt uitgegroeid. In een laatste poging om hem passend te krijgen heeft m'n zadelmaker er compleet nieuwe vulling in gedaan. Koste me niets, service van de zaak zei hij.
Heb dus voor een liefhebber een tölt 2 te koop, zie mijn advertenties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:27

wauw,wat een luxe.
De mijne is nog helemaal goed, wat me ook logisch lijkt gezien hoe weinig hij gebruikt is.
Toch schrik ik wel van die verhalen hier...

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:30

Ik heb mijn zadel nu 2,5 jaar en er zitten best al veel gebruiksporen op.Alles wat er per ongeluk langsgaat veroorzaakt een beschadiging.Kwalitatief valt het zadel me wel tegen.

Het is 2x opgevuld, niet de hele vulling vervangen.Volgens mij kost dat bij mijn zadelpasser 150 euro.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:20

taverno schreef:
Ik heb mijn zadel nu 2,5 jaar en er zitten best al veel gebruiksporen op.Alles wat er per ongeluk langsgaat veroorzaakt een beschadiging.Kwalitatief valt het zadel me wel tegen.

Het is 2x opgevuld, niet de hele vulling vervangen.Volgens mij kost dat bij mijn zadelpasser 150 euro.

Hier ben ik het mee eens het beschadigd heel snel wat ik ook erg jammer vind...

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:21

Anoniem schreef:

Denk dat het de maat is, waardoor het lastig is het zadel kwijt te raken. (boom 34/ 18")
De meeste bredere paarden zijn vaak paarden met een kortere rug.
Hoe lang staat jou zadel al te koop?
Ik ben ruim een jaar bezig geweest met het verkopen van een Euroriding Titan met dezelfde maten. Bij mij heeft uiteindelijk mijn zadelmaker geholpen met de verkoop.
Die heeft het zadel meegenomen en onder contract verkocht.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:30

Misschien kunnen jullie mij wat duidelijkheid geven...
Ik heb een friese merrie van 8 jaar , 4 maand geleden een massimo trail gekocht , met franse kussens 18,5 inch.
Maar ik heb flinke problemen met mijn balans. Ik ga voorover zitten in draf.[doe mijn uiterste best om een betere ruiter te worden , maar even draven en ik voel mijn liezen enorm! of ligt het toch aan mij dan?]
Zadel is 3 weken geleden gecontroleerd , iets bijgevuld , maar was verder nog helemaal goed.
Nu las ik dat sommige mensen problemen hebben met de beugelophanging .
Is er veel verschil tussen de beugelophanging van de trail en de dressuur? Ik heb het idee dat die van de trail voor mij te ver naar voren zit , kan dat kloppen? [ben zelf 190 cm]
De dressuur heb ik 4 maand geleden niet geprobeerd , omdat ik juist een zo vrij mogelijke zit wil hebben.
Daar heb ik nu een beetje spijt van geloof ik...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:32

Kun je een filmpje maken Nammie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:41

Sabbientje schreef:
Anoniem schreef:

Denk dat het de maat is, waardoor het lastig is het zadel kwijt te raken. (boom 34/ 18")
Ik ben ruim een jaar bezig geweest met het verkopen van een Euroriding Titan met dezelfde maten. Bij mij heeft uiteindelijk mijn zadelmaker geholpen met de verkoop.

18 inch is nog steeds kort hoor.

Hij staat ruim een halfjaar te koop inmiddels. Of ietsjes minder.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:45

Nammie, kan ook zijn dat het zadel net niet in balans ligt. Heeft je zadelmaker je zien rijden? Voor sommige mensen is het beter als het zwaarte punt net iets meer naar voren of juist naar achter ligt. Maar met een filmpje kunnen we wellicht met je meedenken.

Over het vrij zitten in de dressuur uitvoering kan ik mee praten, daarom had ik gekozen voor de tölt. Heeft zelfs een nog vlakkere zitting dan de trail.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:01

Anoniem schreef:
Sabbientje schreef:

18 inch is nog steeds kort hoor.

Hij staat ruim een halfjaar te koop inmiddels. Of ietsjes minder.

Ik geef alleen door wat mijn zadelmaker mij verteld heeft :)
Hoop voor je dat je het zadel snel verkocht krijgt en dat het minder lang duurt dan bij mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:09

Snap ik hoor,haha.
Mijn pony heeft een gruwelijk korte rug, waarvan ik dacht dat er echt nooit een zadel zou passen...
(wat ook bijna klopt,heb weinig keus)
gelukkig past de massimo wel, alleen krijg ik er zelf rugpijn van..

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:16

Welk model heb je darkchrystal?

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:40

Ik kreeg ook last van mijn rug in de dressuur I, in de dressuur II heb ik nergens last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:44

Dressuur II, maar ik heb dan ook wel rugklachten/stuitje problemen.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:55

Caira schreef:
Kun je een filmpje maken Nammie?

Ik ga zorgen dat er een filmpje gemaakt wordt zsm , maar kan nog een paar dagen duren.
Bedankt in ieder geval voor het mee willen denken!

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:58

Japeloup schreef:
Nammie, kan ook zijn dat het zadel net niet in balans ligt. Heeft je zadelmaker je zien rijden? Voor sommige mensen is het beter als het zwaarte punt net iets meer naar voren of juist naar achter ligt. Maar met een filmpje kunnen we wellicht met je meedenken.

Over het vrij zitten in de dressuur uitvoering kan ik mee praten, daarom had ik gekozen voor de tölt. Heeft zelfs een nog vlakkere zitting dan de trail.

Yep , Helen heeft me zien rijden , maar omdat ik het niet lang vol kan houden , heeft ze niet veel gezien.

Ik heb ook lopen kijken naar een tolt , maar een fries met een tolt zadel leek me net wat te ver gaan.
Helaas dus ook niet geprobeerd :(

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:56

Omdat ik een vlakke zitting wil en mijn paard (50% fries) een vlakke korte rug heeft was het enige wat ons toen paste de massimo tölt. Andere merken, modellen geprobeerd maar paste of haar niet of mij niet.
En echt het ziet er als je aan het rijden bent echt niet raar uit hoor. Kijk maar in m'n profiel, de donkere schimmel is m'n huidige paard met dus de tölt op de rug.
Maar mijn zoektocht is weer begonnen naar een juist zadel voor ons. Dus als iemand ideeën heeft....

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:04

Ziet er mooi uit , en jij zit er ook super op!
Waarom ben je op zoek naar een ander zadel? en verkoop je de tolt dan ook?

Het is dat het zadel absoluut niet lag op mijn fries , maar eigenlijk was het voor mij het ultieme zadel ;zie mijn onderschrift.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:11

Mijn paard is in een jaar tijd zo gegroeid in de spieren dat de vorm van de boom niet meer gelijk is aan haar rug. Hij lag niet zo lekker meer en daarom heeft mijn zadelmaker een boommeting gedaan, dus kussens er onder uit en dan kijken of boom en rug wel overeen komen. Nee, haar rug was veel rechter dan het zadel. Hij heeft er toen schims onder gedaan in de hoop dat dat voldoende zou zijn, maar nee, merrie geeft duidelijk aan dat hij niet meer lekker ligt. Ook compleet nieuwe vulling geprobeerd. Maar met dit zadel zijn we echt klaar.
Maar ben wel op zoek naar een ander zadel met een vlakke zitting, maar dat is nog niet zo simpel in combi met haar korte rug.
Ja de tölt staat op boktmarkt.
Equestor heb ik gehad voor mijn vorige paard, maar kort na aanschaf overleed ze en kon het zadel weer terug.