Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Seven schreef:Die van mij 3 maar die moest ook van ver komenzit nu tussen een 1 en 2 in heel vervelend want de 2 blijft te groot maar ik vind de 1 ook niet helemaal optimaal.
Seven schreef:Daar zit ik inderdaad ook aan te denken kim![]()
ik gebruik dunne dekjes en bij de 2 zakt hij gewoon net te veel over de schoft maar vind hem nu met 1 ook niet fijn ookal heeft fitter die er wel weer in zet.
Alleen heb ik geen bontje ben lichtelijk anti bontje
kim1207 schreef:Zo vang ik het nu ook op, bijna een heel jaar met een bontshabrak gereden, ze was toen zo gegroeid dat het wat krapper werd en duidelijk aan de voorkant hoger kwam te liggen, dus te krap werd en ik twijfelde of ik er een maatje groter in zou zetten. Heb toen in september met alleen een dun dekje gereden, daarna heeft m'n paard even wat rustiger aan moeten doen vanwege waarschijnlijk een virusje, en is ze afgevallen, dus toen ben ik gaan rijden met een dun dekje met half schaapje erop. We zijn nu - voor ons doen - fanatieker aan het trainen en zal binnenkort weer teruggaan naar m'n gewone bontje wat er altijd al onder lag, omdat ik nu weer het gevoel krijg dat het zadel vóór wat krapper gaat liggen. Zo kan ik die snelle wisselingen toch opvangen, zonder telkens lucht of boom aan te moeten laten passen.ik zit tussen de drie en vier in, drie is te nauw, nu een 4 met tijdelijk een schapenonderlegger en dat gaat goed, ik rij ook alleen met zadel en bontje dus geen dekje...
Mrijn schreef:Mijn paard is 2 boommaten gegroeid en mjjn fitter zei laatst dat het best kan zijn dat ze boommaat kleiner nodig gaat hebben als ze meer gaat klimmen aan de voorkant. Dat de schoft er dan meer uit zou komen. Ben er niet op ingegaan, maar het lijkt mij dat je in de training meer laag over de rug blijft rijden dan bovenin en ook (juist) bovenin heb je dat rug gebruik nodig dus zal de spiermassa toch niiet minder worden???
Ik had bedacht mijn wow de deur uit te doen. Werd een beetje gek van die constante opvulbeurten van 80 euro en dure oplossingen als h-singels en straps die net niet helemaal de oplossing bieden. Maar ik zit er intussen weer zo lekker in en mijn paard loopt zo fijn dat ik nog maar even doorprobeer. Je raakt een wow op het moment tochniet aan de straatstenen kwijt volgens mij.
Esther28 schreef:Nou ik hoorde net dat de headplates maat 2 en hoger voortaan alleen nog omgeruild kunnen worden tegen bijbetaling van 30E of je kan de headplate kopen voor 60E...en daar bovenop dan nog de kosten voor je zadelcheck...
Vind het wel een duur grapje worden op deze manier, zo'n WOW zadel.......
Esther28 schreef:En nog vind ik het een duur grapje worden...stel je hebt 2 - 3 hp's nodig, dan kost je dit iedere controlebeurt 75+30 of als je ze koopt 75+60....
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gehoord bij reguliere zadels dat je zoveel kwijt bent....Ik vind het WOW concept echt goed, maar ik krijg het idee dat het concept op deze manier echt tot de laatste cent uitgeknepen wordt.
urban_hero schreef:Mrijn schreef:Mijn paard is 2 boommaten gegroeid en mjjn fitter zei laatst dat het best kan zijn dat ze boommaat kleiner nodig gaat hebben als ze meer gaat klimmen aan de voorkant. Dat de schoft er dan meer uit zou komen. Ben er niet op ingegaan, maar het lijkt mij dat je in de training meer laag over de rug blijft rijden dan bovenin en ook (juist) bovenin heb je dat rug gebruik nodig dus zal de spiermassa toch niiet minder worden???
Ik had bedacht mijn wow de deur uit te doen. Werd een beetje gek van die constante opvulbeurten van 80 euro en dure oplossingen als h-singels en straps die net niet helemaal de oplossing bieden. Maar ik zit er intussen weer zo lekker in en mijn paard loopt zo fijn dat ik nog maar even doorprobeer. Je raakt een wow op het moment tochniet aan de straatstenen kwijt volgens mij.
Hoi Mrijn!
Als je paard, zoals de jouwe, nog jong is kan het zijn dat door het werk de schoft meer ontwikkeld, hij duwt dan als het ware zichzelf tussen de schouderbladen omhoog. Dat ligt niet aan de werk/trainingshouding. Dan komt de schoft er meer uit zonder dat je spiermassa verliest! Hoeft niet bij ieder paard maar bij de meeste gebeurd dit wel, mn bij merries die van zichzelf wat ronder zijn!
x Ilse