WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 06:48

Welke fitter hebben jullie als ik vragen mag? Mag uiteraard per pb.
Ben erg benieuwd wat de uitleg er bij is dat de boom kleiner zou moeten bij beter ontwikkelde spieren.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 08:57

Ik lees hier af en toe wat mee, mijn merrie is ook 2 boommaten gegroeid sinds ik de WoW heb, maar helaas weer een boommaat terug gegaan na een gedwongen rustperiode van een half jaar bijna, ze is toen ook heel veel afgevallen en haar WoW was helaas veel te wijd geworden...
ideaal het is wel dat je je zadel dan zo makkelijk weer aan kunt passen aan je paard!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 10:50

Mijn paard is 2 boommaten gegroeid en mjjn fitter zei laatst dat het best kan zijn dat ze boommaat kleiner nodig gaat hebben als ze meer gaat klimmen aan de voorkant. Dat de schoft er dan meer uit zou komen. Ben er niet op ingegaan, maar het lijkt mij dat je in de training meer laag over de rug blijft rijden dan bovenin en ook (juist) bovenin heb je dat rug gebruik nodig dus zal de spiermassa toch niiet minder worden???

Ik had bedacht mijn wow de deur uit te doen. Werd een beetje gek van die constante opvulbeurten van 80 euro en dure oplossingen als h-singels en straps die net niet helemaal de oplossing bieden. Maar ik zit er intussen weer zo lekker in en mijn paard loopt zo fijn dat ik nog maar even doorprobeer. Je raakt een wow op het moment tochniet aan de straatstenen kwijt volgens mij.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:39

Seven schreef:
Die van mij 3 maar die moest ook van ver komen :j zit nu tussen een 1 en 2 in heel vervelend want de 2 blijft te groot maar ik vind de 1 ook niet helemaal optimaal.

de 2 met een bontje doen, ik zit tussen de drie en vier in, drie is te nauw, nu een 4 met tijdelijk een schapenonderlegger en dat gaat goed, ik rij ook alleen met zadel en bontje dus geen dekje...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:38

Daar zit ik inderdaad ook aan te denken kim :j
ik gebruik dunne dekjes en bij de 2 zakt hij gewoon net te veel over de schoft maar vind hem nu met 1 ook niet fijn ookal heeft fitter die er wel weer in zet.

Alleen heb ik geen bontje ben lichtelijk anti bontje :=

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:50

Seven schreef:
Daar zit ik inderdaad ook aan te denken kim :j
ik gebruik dunne dekjes en bij de 2 zakt hij gewoon net te veel over de schoft maar vind hem nu met 1 ook niet fijn ookal heeft fitter die er wel weer in zet.

Alleen heb ik geen bontje ben lichtelijk anti bontje :=

Misschien een prolite (met 6 vakken) gebruiken.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:55

kim1207 schreef:
ik zit tussen de drie en vier in, drie is te nauw, nu een 4 met tijdelijk een schapenonderlegger en dat gaat goed, ik rij ook alleen met zadel en bontje dus geen dekje...
Zo vang ik het nu ook op, bijna een heel jaar met een bontshabrak gereden, ze was toen zo gegroeid dat het wat krapper werd en duidelijk aan de voorkant hoger kwam te liggen, dus te krap werd en ik twijfelde of ik er een maatje groter in zou zetten. Heb toen in september met alleen een dun dekje gereden, daarna heeft m'n paard even wat rustiger aan moeten doen vanwege waarschijnlijk een virusje, en is ze afgevallen, dus toen ben ik gaan rijden met een dun dekje met half schaapje erop. We zijn nu - voor ons doen - fanatieker aan het trainen en zal binnenkort weer teruggaan naar m'n gewone bontje wat er altijd al onder lag, omdat ik nu weer het gevoel krijg dat het zadel vóór wat krapper gaat liggen. Zo kan ik die snelle wisselingen toch opvangen, zonder telkens lucht of boom aan te moeten laten passen.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 23:54

Nou ik hoorde net dat de headplates maat 2 en hoger voortaan alleen nog omgeruild kunnen worden tegen bijbetaling van 30E of je kan de headplate kopen voor 60E...en daar bovenop dan nog de kosten voor je zadelcheck...
Vind het wel een duur grapje worden op deze manier, zo'n WOW zadel....... :o

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 00:01

Ik heb gelukkig een 1,2 en 3 liggen nu...

De mijn heeft er nu een 2 in zitten, maar door het vele gewicht dat ze verloren is zit ze eigenlijk nog tussen 1 en 2 in, ik los het nu even tijdelijk op met wat dikkere pads, kan ik straks weer naar m'n dunnere dekjes...

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 00:43

Mrijn schreef:
Mijn paard is 2 boommaten gegroeid en mjjn fitter zei laatst dat het best kan zijn dat ze boommaat kleiner nodig gaat hebben als ze meer gaat klimmen aan de voorkant. Dat de schoft er dan meer uit zou komen. Ben er niet op ingegaan, maar het lijkt mij dat je in de training meer laag over de rug blijft rijden dan bovenin en ook (juist) bovenin heb je dat rug gebruik nodig dus zal de spiermassa toch niiet minder worden???

Ik had bedacht mijn wow de deur uit te doen. Werd een beetje gek van die constante opvulbeurten van 80 euro en dure oplossingen als h-singels en straps die net niet helemaal de oplossing bieden. Maar ik zit er intussen weer zo lekker in en mijn paard loopt zo fijn dat ik nog maar even doorprobeer. Je raakt een wow op het moment tochniet aan de straatstenen kwijt volgens mij.

Hoi Mrijn!

Als je paard, zoals de jouwe, nog jong is kan het zijn dat door het werk de schoft meer ontwikkeld, hij duwt dan als het ware zichzelf tussen de schouderbladen omhoog. Dat ligt niet aan de werk/trainingshouding. Dan komt de schoft er meer uit zonder dat je spiermassa verliest! Hoeft niet bij ieder paard maar bij de meeste gebeurd dit wel, mn bij merries die van zichzelf wat ronder zijn!

x Ilse

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 09:44

Ha ilse, dank je wel voor de opheldering. Klinkt wel logisch. Ben jijook nog aan de Wow?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 09:57

Esther28 schreef:
Nou ik hoorde net dat de headplates maat 2 en hoger voortaan alleen nog omgeruild kunnen worden tegen bijbetaling van 30E of je kan de headplate kopen voor 60E...en daar bovenop dan nog de kosten voor je zadelcheck...
Vind het wel een duur grapje worden op deze manier, zo'n WOW zadel....... :o

Van wie hoorde je dat?

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:57

Mrijn schreef:
Ha ilse, dank je wel voor de opheldering. Klinkt wel logisch. Ben jijook nog aan de Wow?

Ja! Heb helaas wel een scheur in mijn zitting waar ze niets aan kunnen doen want dat valt buiten de garantie, maar verder erg tevreden! Dus nu op zoek naar iemand die dat netjes kan repareren!

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:59

Ik hoorde dat ik bij een hoop fitters moet bij betalen ongeacht de maat. Er is een die dat nog niet doet. En als we dat allemaal gaan doen koop ik via ebay engeland de plates.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 11:43

Ik heb het hier met mijn fitter over gehad en volgens haar is dat voorschrift uit de uk. Fitters die nu nog niets rekenen hebben nog wat oude voorraad maar nieuw bestelde hp`s moeten verkocht worden onder de nieuwe voorwaarden. Het schijnt ook dat Wow uk slecht communiceert. Nieuwe voorwaarden lanceert tijdens bv equitana, maar dan vergeet de dealers die daar niet aanwezig zijn op de hoogte te stellen... daardoor krijg je verschil tussen dealers en hebben klanten het idee benadeeld te worden. Lijkt me geen leuke manier van werken.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:08

En nog vind ik het een duur grapje worden...stel je hebt 2 - 3 hp's nodig, dan kost je dit iedere controlebeurt 75+30 of als je ze koopt 75+60....
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gehoord bij reguliere zadels dat je zoveel kwijt bent....Ik vind het WOW concept echt goed, maar ik krijg het idee dat het concept op deze manier echt tot de laatste cent uitgeknepen wordt.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:29

Esther28 schreef:
En nog vind ik het een duur grapje worden...stel je hebt 2 - 3 hp's nodig, dan kost je dit iedere controlebeurt 75+30 of als je ze koopt 75+60....
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gehoord bij reguliere zadels dat je zoveel kwijt bent....Ik vind het WOW concept echt goed, maar ik krijg het idee dat het concept op deze manier echt tot de laatste cent uitgeknepen wordt.

Ik heb met bepaalde fitters het idee dat ze het vel over je oren willen trekken terwijl ze niet eens de volledige kennis in huis hebben, en te belachelijke prijzen door berekenen..BV nieuwe kussens rekenen ze 600 euro voor terwijl ze inkoop maar 350 euro zijn..

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:47

Elco, de fitter moet ook leven en in de winkel kost ook iets een andere prijs dan bij de groothandel, ten eerste moet je de BTW nog rekenen, dat is ook 19% en vaak hebben ze ook zaken op voorraad.

Wat denk je dat een brood inkoop kost? of een paar schoenen. Raar om met inkoopprijzen te willen rekenen.

In deze regio kost het aan huis laten komen van een zadelpasser ook iets van 60-80 euro, afhankelijk hoe ver ze moeten rijden. Als je aan huis bij de fitter kan komen zal het ook wel goedkoper zijn. Hoe lang zijn ze voor die E 70 met je bezig? en de reistijd? dan is het nog geen vetpot hoor. Dat wil niet zeggen dat het niet veel geld is, dat vind ik ook. Maar na alle ellende met een slecht passend wolzadel en vele aanpassingen met dito vergoeding verder, ben ik nog steeds blij met de WOW.

Waar ik wel ongelovelijk van baal is dat er zoveel fitters met minder kennis rondlopen, dat is wel schunnig

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:41

Ik ben blij dat ik nog een paar gangbare maten hp heb liggen voor mijn paard.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:54

Ik snap niet waarom er bijbetaald moet worden voor een ruil. :?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:35

Ik vind het ook belachelijk betalen en dat terwijl je ook in ruil :(
gelukkig heb ik van -1 tot 2 liggen

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:45

ik ben op zoek naar een 3 hp, iemand m te koop?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:54

kan nog wel eens zijn dat ik die ook nog heb, ga naar de kerst wel even kijken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 19:35

ik heb ook een 3 liggen, maar ik heb nog steeds de goede hoop dat mijn merrie er weer naar toe gaat groeien...

mocht je echt omhoog zitten kun je 'm evt wel een tijdje lenen tot ik 'm zelf weer nodig heb...

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 13:53

urban_hero schreef:
Mrijn schreef:

Hoi Mrijn!

Als je paard, zoals de jouwe, nog jong is kan het zijn dat door het werk de schoft meer ontwikkeld, hij duwt dan als het ware zichzelf tussen de schouderbladen omhoog. Dat ligt niet aan de werk/trainingshouding. Dan komt de schoft er meer uit zonder dat je spiermassa verliest! Hoeft niet bij ieder paard maar bij de meeste gebeurd dit wel, mn bij merries die van zichzelf wat ronder zijn!

x Ilse

Inderdaad... Dit is de uitleg die mijn fitter me ook geeft! Maar de enige bedenking die ik er bij heb, is dat mijn paard geen jonkie meer is en dus betwijfel ik of de fitter (in ons geval) gelijk gaat krijgen.