WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:43

Colga schreef:
Ja er is ook naar gekeken tijdens het rijden. Toch is het niemand opgevallen dat het zadel niet achter de schouder lag en bleef zakken totdat het hele schouderblad geblokkeerd werd. Helaas zijn er meer mensen die dit overkomen is...... Een ver terugliggende schouder kunnen ze blijkbaar niet altijd oplossen met de WOW.
Degene die mij mijn gewone zadel heeft verkocht heeft voor mij nog geinformeerd of de WOW aangepast kon worden. Dat was waarschijnlijk niet mogelijk geweest en eigenlijk was ik er na een jaar of drie ook wel klaar mee.

Ik heb hem wel nog steeds liggen, mocht er dus nog iemand een zwarte WOW zoeken dan hoor ik het graag!

Welke maat zitting heb jij?

Colga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 08:01

Volgens mij heb ik een 17" extra deep seat. En inderdaad knollentuin, ik baal er van. Is toch best een duur zadel.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:40

Kan me voorstellen dat je baalt. Wel fijn dat je de moeite neemt om uit te leggen waarom het voor jou niets was, ipv alleen maar te roepen dat het flut is.

Wat echt gewoon jammer is is dat -ik heb alleen ervaring met- Kerry wel een nieuw zadel bij je aan wil meten, maar niet je oude in wil nemen voor een redelijke prijs "want die heb je niet bij hem gekocht". Dat is echt een stukje service wat ik mis in de prijsklasse van een wow! En aan het aanbod te zien op MP geldt dat voor meer verkopers.

Snoevie

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 10:44

Ik kan mijn zadel bij een andere fitter gekocht gelukkig inruilen bij marjolein,helemaal top

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:17

bij mij net zo bij marjolein mijn zwarte was super staat dus die kon ik gewoon inruilen super vond ik dat :D

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:55

Wie kan mij vertellen wie nou echt de BESTE (en misschien ook een beetje snelle) WOW fitter is? Van iemand op stal kreeg ik Kerry te horen een ander is bevriend met een WOW fitter(zal er geen naam bij zetten, misschien wordt deze namelijk ook genoemd) en zij zegt dat Kerry echt verschrikkelijk slecht is. Ook Arie vindt zij erg slecht maar gelukkig is ze daarin niet de enige dus die is wat mij betreft sowieso afgeschreven. Hoor het graag van iemand! Alvast bedankt!

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:05

Kerry slecht? Kan me voorstellen dat er wat op de service aan te merken valt, maar met zijn inzicht w.b. passen lijkt hij me toch wel tot de betere horen.

Ben wel benieuwd wie Colga bij haar zadel heeft gehad.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:06

Kerry is imo de beste.
Dus iemand die zegt dat hij verschrikkelijk slecht is zal zelf geen haar beter zijn. :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:10

Kerry ken ik niet,maar over marjolein ben ik wel heel tevreden.
Voor mij is zij de beste.

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:12

Mij werd verteld dat Kerry ook paarden waarbij een wow niet zou gaan passen toch een wow verkocht heeft. Ik heb zelf een erg brede merrie, schoft gemiddeld, wel breed van 4,5 jaar oud wat op 3,5 een maand bereden is en nu net een week weer, ik heb voor haar echter een strada gekocht(gelukkig toevallig dezelfde boom als mijn andere merrie) maar ik zit hier gewoon niet lekker in(hele vlakke zit, geen wrongen en eigenlijk te lang voor mij(16inch vs 18inch) op mijn andere merrie gaat het prima maar die is natuurlijk ook veel meer in balans!

Omdat van mijn merrie voor wie de wow bestemd is de schouder in beweging ver naar achteren komt ben ik bang dat een wow misschien niet eens mogelijk is.. Ik wil dus wel een zadelmaker die EERLIJK kan zijn, dat is in de praktijk nog wel eens lastig te noemen ;)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:40

ik ken van kerry alleen maar goede berichten :j en ik zou wel willen weten welke fitter die onzin over m verkondigd,pr pb natuurlijk ;)
daarnaast kan ik je schwung-online aanbevelen maar ik weet van henzelf dat ze erover denken om momenteel niet bij wow bestellen omdat ze het niet zo eens zijn dat de zadels duurder zijn geworden,zij verkopen echt niets waar ze niet voor de volle 100 achter staan.ik heb nog niet vaak zulke principiele types ontmoet in de commerciele paardenwereld :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:47

Voor mij Marjolein van Woensel :))

info pb gerust

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:12

PetraVANL schreef:
Omdat van mijn merrie voor wie de wow bestemd is de schouder in beweging ver naar achteren komt ben ik bang dat een wow misschien niet eens mogelijk is.. Ik wil dus wel een zadelmaker die EERLIJK kan zijn, dat is in de praktijk nog wel eens lastig te noemen ;)

Wat is de gedachte achter dat een Wow niet mogelijk zou zijn bij een paard waarbij de schouder ver naar achter komt in beweging?

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:29

er zijn meerdere zadels die ondanks geen "schouder-doorlopend"kussen toch niet konden, het is echt een hele moeilijke rug, het singelpunt is ook erg ver naar voren waardoor alles altijd of te ver naar voren ligt of te ver naar voren schuift..

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:35

PetraVANL schreef:
Wie kan mij vertellen wie nou echt de BESTE (en misschien ook een beetje snelle) WOW fitter is? Van iemand op stal kreeg ik Kerry te horen een ander is bevriend met een WOW fitter(zal er geen naam bij zetten, misschien wordt deze namelijk ook genoemd) en zij zegt dat Kerry echt verschrikkelijk slecht is. Ook Arie vindt zij erg slecht maar gelukkig is ze daarin niet de enige dus die is wat mij betreft sowieso afgeschreven. Hoor het graag van iemand! Alvast bedankt!

kijk en zo komen er nou weer verhalen de wereld in.......... heel betrouwbaar ook die verhalen via, via, }:0

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:57

welke verhalen doel je op?

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:10

Kerry is imo ook de beste :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:14

ik denk dat wie de beste heel perzoonlijk is :)) ook voor je paard mijn paard is vrij verlegen en soms zelf heel angstig naar mannen die zouden voor mij niet de eerste keuze zijn. Marjolein nam de tijd hebben het paard los gedaan in de bak om zn bewegingen te beoordelen en heb de tijd te geven te kijken en te onderzoeken ze liep niet direct op hem af gaf hem de tijd . Dat was voor mij een geheel nieuwe ervaring andere fitters waren veel sneller en korter waardoor mn ruin erg gespannen bleef.

Zowiezo met welk zadel ooit heb ik nog nooit een zadelmaker/fitter met zoveel vertrouwen en rust bezig gezien. De tijd die ze voor ons nam ookal moetsen we 4 x wisselen van singel lucht etc alles bleef met rust :))

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:16

Kerry heeft mijn paard in de longeercirkel bekeken, en op het straatje. Erna heeft hij het hele paard nagelopen, alle spieren gevoeld enz. Mijn merrie is geen alleman vriendje en hij is zo rustig met haar te werk gegaan. Niets anders als lof over hem :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:18

fijn klinkt ook heel goed :D marjolein bij mij dus ook paard aan de hand los beoordelen op stand gemeten heerlijk

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:17

Hallo allemaal,
Ik kom hier even binnenvallen als jullie het niet erg vinden.

Ik ben vandaag met mijn merrie naar dierenkliniek wapenveld geweest omdat ze voor de zoveelste keer liet merken pijn te hebben. (sta meer naast mn paard als dat ik er op zit)

Daar is ze onderzocht, foto's gemaakt, alle botten/wervels etc zijn goed. Niks aan te zien.

nu blijkt het probleem te zitten vanaf het punt achter het zadel tot halve wegen der kont.
De spieren die daar zitten die de wervels op zn plek houden staan strak van de spanning.
niet iets wat zo op te lossen is, ze heeft het ook al zolang als ik der heb blijkt achteraf (bijna 2 jaar al dus) er zijn spierverslappers ingespoten ik mag een maand niet rijden moet elke dag longeren aan het halster, km maken en die spieren moeten gaan verslapen.

het is afwachten of het gaat aanslaan zo ja zal ik straks gewoon weer alles met haar kunnen doen.

Nu zei de dierenarts dat het voor haar waarschijnlijk het beste zou zijn om een zo meeverend mogelijk zadel moet hebben omdat ze dan met rijden ook minder zal verkrampen en het daardoor beter zal blijven.

Nu dacht ik gelijk aan een wow. Maarrrrrr ik wil niet een giga duur zadel kopen als ik niet weet of het wel verbetering bied.

Hebben jullie enig idee of er ook een mogelijkheid is om zo'n zadel een tijdje te testen of iets dergelijks?

En wie kan ik het beste benaderen om zo'n zadel echt goed aan te meten.

Voor mijn paard is het letterlijk cruciaal dat er een goed zadel op ligt.
Als haar rug niet meer goedkomt dan is het einde verhaal voor haar en ik wil dus iedere mogelijkheid proberen!

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 00:03

Citaat:
baal dat nieuwe kussens een bevestigingssysteem hebben wat niet onder een oude -voor mij fijnere- zitting past

@wittepit: Ik heb een zitting van het oude type en om het passend te maken heeft de fitter er nieuwe kussens onder gezet (had met tab nodig ipv zonder). Die kunnen er wel onder, maar dan moeten eerst de metalen plaatjes, waar het oude type kussen overheen geschoven hoort te worden, er vanaf geschroefd worden.

@_Nathalie_: ik kan je aanraden ook een osteopaat naar je paard te laten kijken.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 09:34

__Nathalie__ zet haar eens op de equilin als supplement. Dat ondersteund ook fijn om meer lossigheid te houden.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 10:27

Ostheopaat is ze al sinds vorig jaar bij onder behandeling dat heeft geen baat meer daarom ben ik naar de kliniek gegaan, ze is net 3 weken geleden nog behandeld door de ostheo en dat was nu al niet meer te zien. Terwijl het vorig jaar een half jaar goed bleef, daarna 3 maanden en nu dus nog maar 3 weken.

Ze krijgt al suplementen van pavo en ze heeft anabolen ingespoten gehad dus wil der niet op 100 verschillende dingen zetten :P

Is het nou ook mogelijk om met 1 wow zadel en dressuurbladen en springbladen te gebruiken? kun je dat zelf verwisselen?

Want ik heb nu een spring en dressuur zadel en kan echt geen 2 wows betalen op dit moment.
mijn idee was dan om beide zadels te verkopen en daar een hopelijk 2e hands wow van te kunnen kopen bij een fitter.

Wel trouwens 1 een beetje in de buurt van gelderland want voorrijdkosten vanaf de andere kant van het land word me ook iets te gortig, dan kan ik straks me zadel niet betalen :7
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 09-04-11 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 10:33

Weten jullie toevallig ook welke fitters bereid zijn om een Wow aan te passen die niet bij hen gekocht is? (stel je weet wat je nodig hebt qua maten / specificaties en koopt het zadel zelf van een particulier?)