wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:12

steinstein schreef:
MarChak schreef:
Voor je een advertentie op marktplaats zet, laat een wow-fitter kijken wat je voor jouw paard nodig hebt.
Wow heeft tegenwoordig ook kussens speciaal voor paarden met een extreem hoge, of ver doorlopende schoft.

Wow fitter is al 2 keer geweest.

Ik neem dan aan dat er meer aangepast moest worden dan alleen de kussens, tja, dan wordt het zo kostbaar, dan kun je beter je oude verkopen en een andere 2ehands met de juiste onderdelen zoeken en dan hopen dat je niet teveel bij hoeft te leggen.

Ik zie net je foto, heeft je fitter geen kussens met tab eronder geprobeerd? Want zonder tabs is het veel te krap (zeker met boom 0) en krijg je dus idd dat het zadel voor te hoog ligt.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:14

MarChak schreef:
Ik zie net je foto, heeft je fitter geen kussens met tab eronder geprobeerd? Want zonder tabs is het veel te krap (zeker met boom 0) en krijg je dus idd dat het zadel voor te hoog ligt.

Moest juist kussens hebben zonder tab.
Zij geeft aan dat het zadel zo niet te krap is.
Het enige wat aangepast worden zijn de kussens heeft zij mij verteld.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:17

Ik weet eigenlijk niet eens wat ik allemaal op m'n zadel heb. Maar die van mij heeft ook een beste schoft.
Afbeelding
En bij die van mij ligt ie er zo op:
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:20

ik weet dat het flat en curved tree is waarom ik die nou weer door elkaar heb gehaald :=

Het zadel lijkt inderdaad op de schoft te hangen in plaats van op de rug te rusten. Ik heb ook tab mijn ruin heeft genoeg schoft maar niet zo extreem meer zoals het paard hierboven misschien iets meer. Toch anders een second opinion aanvragen bij een andder wow fitter een frisse kijk kan vaak geen kwaad

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:20

Die van jou heeft ook een behoorlijk schoft zeg A-L
Weet jij welke kussens eronder zitten??

WOW dat mijn zadel zo lag.

Dat idee van rusten op de schoft heb ik ook.
Had daarom ook voorgesteld om een iets grotere headplate te pakken maar dat werkte niet.
Ze liet me toen zien als ze een grotere pakte hoeveel ruimte het paard overhield, en daardoor zakte het zadel verder naar beneden.
Ook heeft ze geprobeerd om lucht eruit te laten aan de voorzijde, maar dat vond ze geen goed plan.

Ik weet het natuurlijk ook niet, ben ook geen Wow Fitter.
Had er heel graag Arie bijgehad, maar die kon ik niet bereiken, weet ook niet wanneer hij weer in NL is.
Laatst bijgewerkt door steinstein op 11-12-10 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:23

Even opgezocht en zowaar gevonden...
Ik heb wijde kussens met tab. En voorkussens met stiklijn. Headplate 3

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:25

steinstein schreef:
MarChak schreef:

Moest juist kussens hebben zonder tab.
Zij geeft aan dat het zadel zo niet te krap is.
Het enige wat aangepast worden zijn de kussens heeft zij mij verteld.

Typisch. Mijn tweede wow had kussens zonder tab, en dat lag net zoals het jouwe. Daar zijn juist daarom kussens mét tab onder gegaan zodat de kussens iets lager naast de schoft vallen en beter steunen. Weet je of je een flat tree of curved tree hebt?

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:25

Needje schreef:
Even opgezocht en zowaar gevonden...
Ik heb wijde kussens met tab. En voorkussens met stiklijn. Headplate 3

Wel met tab.
Mij raade ze aan zonder tab????

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:26

MarChak schreef:
Typisch. Mijn tweede wow had kussens zonder tab, en dat lag net zoals het jouwe. Daar zijn juist daarom kussens mét tab onder gegaan zodat de kussens iets lager naast de schoft vallen en beter steunen. Weet je of je een flat tree of curved tree hebt?

Heb een curved tree

Seven

ik heb de zelfde kussens DWG tab stitchline alleen heuadplate 1 of 2 dat weet ik niet meer :=
jou paard lijkt zo echt veel op die van mij best vreemd je hebt zelfde bit en verdere optuiging die ik ook heb :=

Needje

Overigens staat op de site van Wow dat paarden met een hoge schoft geen tabs nodig hebben.
Maar m'n zadel ligt super! (en dat zie/voel ik aan z'n rug)

Needje

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:28

haha das grappig Seven :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:30

Ik ben zo verschrikkelijk blij dat ik een paard met een normale rug en schoft heb! Het passen was zo gebeurt en inmiddels rijd ik er al 3/4e jaar super fijn mee rond.

Heb hem een keer laten nakijken. Toen een andere boom erin (als ik het goed zeg) ze loopt als een tierelier eronder :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:32

Dat was ik net aan t opzoeken needje ik dacht dat ook eens te hebben gelezen, maar het ligt denk ik ook aan de rest van de rug en bouw.
Wel appart dat juist de paarden hier met schoft de tab hebben.

Ja bizar of niet :D dacht eerst dat ik naar een plaatje van me zelf zat te kijken

Ik heb ook een paard met een normale rug maar momenteel zak ik toch steeds naar links mijn fitter ziet er niets aan dus ik wil ook een second opinion

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:34

Needje schreef:
Overigens staat op de site van Wow dat paarden met een hoge schoft geen tabs nodig hebben.
Maar m'n zadel ligt super! (en dat zie/voel ik aan z'n rug)

Met een hoge schoft icm een rug waar een curved tree zadel op past. De mijne heeft een hoge schoft (hoewel niet extreem) en een rechte rug, dus flat tree, én tabs.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:38

Mijne heeft wel en curved tree volgens mij.

Seven, is je paard niet gewoon wat rechtsgebogen?

Vonneke, zo moeilijk vond mijn fitter zijn rug anders niet.
Hij heeft in een keer alles bij elkaar gepakt wat ie nodig had en dat paste ook.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:40

Needje schreef:
Mijne heeft wel en curved tree volgens mij.

Seven, is je paard niet gewoon wat rechtsgebogen?

Vonneke, zo moeilijk vond mijn fitter zijn rug anders niet.
Hij heeft in een keer alles bij elkaar gepakt wat ie nodig had en dat paste ook.

Wie is er bij jou geweest?
Mag ook via pb

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:42

MarChak schreef:

Mij werd verteld als ik kussens zou pakken met een tab dan zou het zadel weer op de schoft komen te liggen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:43

maar marchak voor de duidelijkheid mijn ruin heeft een normale tot hogere schoft loopt ver door is goed ontwikkeld heeft een curved tree met tab zou hij die tab dan niet nodig hebben of begrijp ik je verkeerd?

Mn ruin heeft wat spier pijn links maar dat was te verwijten aan t zadel van de vorige eigenaar, hij is op de rug kwa bespiering nu zover als het mogelijk is gelijk. Toch zelfs met opzadelen gaat het zadel direct naar links liggen 1 pas vanaf de wasplaats en hop scheef. Met rijden merk ik het nu ook ik rijd met mn linker been steeds tegen de voorzeide van het zadel.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:49

pfff wat weten jullie veel van die zadels!!
weet alleen dat het heeelll veel geld kostte, en dat ik lang moet wachten tot ik het binnen heb en het dan helemaal goed moet passen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:52

Ik zie zelf geen verschil links en rechts bij mijn paard, maar die van mij is wel degelijk scheef.
Als ik m dan recht krijg zit ik ineens mooi in het midden en blijf ik ook daar.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:55

Seven schreef:
maar marchak voor de duidelijkheid mijn ruin heeft een normale tot hogere schoft loopt ver door is goed ontwikkeld heeft een curved tree met tab zou hij die tab dan niet nodig hebben of begrijp ik je verkeerd?

Ook met een curved tree kan een tab nodig zijn, dat heeft alles te maken met de exacte vorm van z'n rug en breedte van de ruggengraat t.h.v. de schoft. Ik vind het een beetje vreemd dat op de wow-site staat dat een hoge schoft geen tab nodig zou hebben.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:57

Seven schreef:
Mn ruin heeft wat spier pijn links maar dat was te verwijten aan t zadel van de vorige eigenaar, hij is op de rug kwa bespiering nu zover als het mogelijk is gelijk. Toch zelfs met opzadelen gaat het zadel direct naar links liggen 1 pas vanaf de wasplaats en hop scheef. Met rijden merk ik het nu ook ik rijd met mn linker been steeds tegen de voorzeide van het zadel.

Zijn je kussens dan wel gelijk gevuld, of bijgesteld sinds dat je paard z'n bespiering is bijgekomen?

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:58

MarChak schreef:
Seven schreef:

Ook met een curved tree kan een tab nodig zijn, dat heeft alles te maken met de exacte vorm van z'n rug en breedte van de ruggengraat t.h.v. de schoft. Ik vind het een beetje vreemd dat op de wow-site staat dat een hoge schoft geen tab nodig zou hebben.

Daar ben ik dus ook vanuit gegaan en ook naar een gesprek met een andere WOW fitter en de Wow fitter die er nu 2 keer bij is geweest.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:02

ja dat is het rare hij doet het sinds alles is aan gepast daarna is alles nog eens aangepast en t blijft het zelfde.
Ik wil arie of een andere fitter eens vragen om een second opinion, zowiezo wil ik nog steeds een ander zweet blad deze zit me ook in de weg misschien trek ik het zadel daardoor ook wel schever. Zowiezo wil ik er een ostheo bij halen om hem nog een keer los te maken.

Ja dat vind ik ook vreemd dat dat op de site staat zal wel het meest voorkomende zijn :)