Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PartoutZ

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:15

Ga hem inderdaad is bellen ;)

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:16

Een stalgenootje heeft afgelopen voorjaar een zadel door hem aan laten meten. Paard heeft nu een hele witte rug. Hij gaat nu wel wat aanpassen, maar de witte haren krijg je er niet mee weg...

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:19

Beetje dom om dan pas zo laat in te grijpen van je stalgenootje!

Zodra ik 1 scheve haar zie als ik het zadel eraf haal dan hang ik aan de bel!

Ben wel benieuwd naar een foto van de HELE witte rug? Is het niet toevallig een schimmel of stekelhaar ;)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:25

Ik heb al geprobeerd te bellen maar kreeg niemand te pakken en geen gehoor dus heb een mailtje gestuurd.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:27

Op zijn mobiel?
Arno belt altijd terug als hij niet op kan nemen.
Een smsje sturen werkt ook ;)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:30

Dan wacht ik gewoon geduldig af O:) komt vast wel goed, maar kan ook aan mijn mobiel liggen heb zo nu en dan geen bereik en doet die nogal raar als ik wil bellen.
probeer het gewoon straks nog een keer...

en anders sms ik hem wel een keer of die op mijn nummer terug wilt bellen :D.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:56

@zooist Zou wel heel toevallig zijn als hij opeens alleen onder het zadel stekelharig is. Eigenaren zijn nog niet zo ervaren en na het verharen viel het ze pas echt op. Ik ga hier geen foto's plaatsen, want ze zijn nog bezig het zadel aangepast te krijgen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:45

Bij onervaren mensen weet je het nooit!

Maar echt heel erg dom dat ze dat niet eerder in de gaten hadden en erg naar dat jij nu met je vingertje naar AB wijst. Want zo komt het wel over.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:18

Punt was dat het zadel niet goed pastte, anders was dit niet ontstaan. Dit is een topic over de ervaringen met zijn zadels. Positieve of negatieve. Of is dit een topic, waarin je alleen de goede ervaringen mag bespreken?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:23

Nee, maar aangezien je stalgenootje onervaren is en een fout maakt door niet op te letten of het zadel blijft passen en goed blijft liggen vind ik het zeer onterecht dat er naar AB gewezen wordt. Notabene door iemand die met het hele gebeuren niks van doen heeft.

Als jou stalgenoot eerder ingegrepen had dan had ze AB veel eerder kunnen laten komen en had dit leed voorkomen kunnen worden.

Dus eerst hand in eigen boezem steken ipv te wijzen.

En dat had het verhaal geweest dat er een scheve haar zat, dat AB snel tijd gemaakt heeft om te komen kijken en het zadel snel aangepast was en dat gelukkig alles op tijd opgelost was en er geen schade aangericht was bij het paard....

Maar helaas, tegenwoordig zijn mensen dol op fietsen met haar!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:25

@Zooist: niet iedereen is kundig in het geval van zadels, dat is juist het probleem waar ik tegenaan loopt anders zou ik zelf wel een goed zadel kunnen vinden. Dus die mening deel ik niet met je. Kijken of een zadel goed ligt is een kunst. Ja ik zie ook wel of het te breed, te smal, te ver achterover ligt enz. Maar tussen goed en TE zit veel.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:27

En tussen een paar witte haren en een witte rug zit ook wel erg veel verschil!

Ik vind het zo'n dom verhaal. Dat zie je toch gebeuren?

Het is onmogelijk dat het met een *poef/toverstok* wit was.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:30

Ik ga me verder niet in dit topic mengen. Laten we het er op houden dat hij de afgelopen maanden regelmatig voor het zadel langs is geweest bij deze mensen. Het resultaat is duidelijk.
Ik wens jullie veel succes met het verafgoden van jullie heilige.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:35

Kijk, als je zo duidelijk geweest was in je eerste post hier dan was het al een ander verhaal geweest.

Helaas maakte je er wat anders van en krabbel je nu andere relevante informatie neer.

Jammer.

Maar doei!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:37

Zooist schreef:

Ja dat kan niet van 1 op de andere dag. Even buiten beschouwing gelaten wat wel/niet waar is. Witte haren krijg je niet zomaar, die krijg je bij open wonden....toch? Dus dat lijkt me niet logisch gezien arno zn zadels super zacht zijn. Of het moet bij de ruggegraat klemmen...? Maar ook dat zie je.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:47

Zonnetje81 schreef:
Zooist schreef:

Ja dat kan niet van 1 op de andere dag. Even buiten beschouwing gelaten wat wel/niet waar is. Witte haren krijg je niet zomaar, die krijg je bij open wonden....toch? Dus dat lijkt me niet logisch gezien arno zn zadels super zacht zijn. Of het moet bij de ruggegraat klemmen...? Maar ook dat zie je.

een van mijn paarden heeft oook witte haren op de rug vooral op de schoft en 2 plekjes op de rug waar ongeveer het zadel eindigd.
de witte haren zijn er gekomen door een niet goed passend zadel dat druk plekken veroorzaakt.
(even te duidelijkheid, toen was het paard nog niet van mij hij had het al voor dat ik hem kreeg O:) )

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:51

Precies, eerst kaal, dan echt kapot en dan witte haren!
Of kaal en gelijk witte haren!

Dat zie je dus aankomen! Tenminste, als je serieus met je dier bezig bent.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:57

Hoewel witte haren er zo zijn. Mijn pony had een keer een plekje gehad, ook witte haren. Maar of dat het nou vd deken kwam of een dekje wat niet goed had gezeten? Zo dramatisch was het plekje niet en daarna ook nooit iets gehad maar wel een bult witte haartjes...

Maar goed als het op ' heel de rug' is dan is het toch overduidelijk dan 1 stipje.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:21

witte haren krijg je ook van onderhuidse kneuzingen, dus hoeft niet eerst open te gaan. Maar als je een beetje let op je paard moet je dit zien aankomen....en dan actie ondernemen en niet stug door rijden. Ik ben geen zadelpasser maar heb wel ogen in mijn hoofd en als je met een beetje feeling paard rijdt voel je echt wel aan je paard of het zadel oke voor hem is of niet....ze geven het echt wel aan...en als het voor jezelf of je paard niet lekker zit..weg met het ding..of het nou van AB komt of vd koningin....

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:45

mamendt schreef:
witte haren krijg je ook van onderhuidse kneuzingen, dus hoeft niet eerst open te gaan. Maar als je een beetje let op je paard moet je dit zien aankomen....en dan actie ondernemen en niet stug door rijden. Ik ben geen zadelpasser maar heb wel ogen in mijn hoofd en als je met een beetje feeling paard rijdt voel je echt wel aan je paard of het zadel oke voor hem is of niet....ze geven het echt wel aan...en als het voor jezelf of je paard niet lekker zit..weg met het ding..of het nou van AB komt of vd koningin....

+:)+

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:32

hier stem ik met volle overtuiging mee in!!
vind dat mensen via internet altijd zo makkelijk een ander zwart kunnen maken.....
maar dit zal wel een uitspraak van een pennymeisje zijn geweest ;)

Ik blijf jullie verhalen in ieder geval volgen, want ook ik ben van plan om in de toekomst een AB zadel aan te schaffen :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:33

Maar dat is met elk merk....ik denk dat het bij AB nog wel meevalt... En niet iedereen kan een positieve ervaring hebben :)

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:23

Arno is vandaag bij mij geweest en ik ben weer helemaal gelukkig haha :D Ik heb het zadel bestelt met de vierkante lepel, zwart met donkerbruine randen :9 wat zat ik heerlijk! jammer dat ik nog zo lang moet wachten lekker kerst en oud&nieuw tussendoor. Ik vind het een zeer vriendelijke man en hij komt op mij kundig over. Hij is wel 2 uur bij mij op stal geweest. Heb nu gelukkig wel een leenzadel :D

VEGASS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:30

hoi allemaal, ik heb sinds juni een ab zadel. Helemaal goed. Gewoon geen fratsen een zwart zadel met dikke wrongen. Geen bies ofzo.
Maar supervent, eerlijk, kundig en goede service.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 10:50

Och het zou een wonder zijn als hij voor elk paard een pas zadel kan maken.

Overigens zijn paarden en ruiters vaak dusdanig scheef dat er altijd problemen kunnen ontstaan. Onkundigheid is niets om je voor te schamen maar bij twijfel hadden ze moeten bellen. Lukt het niet dan had hij het zadel terug moeten nemen (mijn mening).

Hij is handig en kundig maar zeker geen allesweter.