Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

supersambo

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:32

In principe is de multi hetzelfde. Denk niet dat ze moelijk doen over een ringetje. Bitclipjes zullen wel niet mogen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:35

ik ga van het zomer gewoon voor de multi :j kan ik lekker op terschelling rijden zonder bit. en trainen voor de friese kampioenschappen met bit :) met hetzelfde hoofdstel. anders blijf je met spullen zeulen :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:42

Zolang er niets aan het ringetje zit, doet ie toch ook niets? Kniesoor als een jury daar over zal vallen? :?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:11

Fijn dat het hoofdstel is toegestaan op wedstrijden.
Ik ga 18 april starten en zit er serieus over te denken om dit hoofdstel aan te schaffen.
Mijn haflinger krijgt wondjes net onder de neusriem (hoge neusriem) en vind een sperriem niet heel prettig.
Dit systeem lijkt me heel fijn :j

Die op de foto van de 1e pagina is toch de competition?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:37

Ja, dat is de competition idd. :j

Ik zou het ook wel apart vinden als je hem om het ringetje niet mag gebruiken op de wedstrijden.
Maar heb geen idee hoe de regels precies zijn.
Denk dat er meer juryleden zijn die sowieso even aan het hoofdstel moeten wennen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:40

heb jij er al mee gereden ?
ben benieuwd hoe hij nou in de praktijk bevalt :)

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:40

volgens mij stond eerder in dit topic dat er dispensatie zou worden aangevraagd bij de KNHS, ik heb nog nergens gelezen dat die dispensatie ook is verleend, dus ik zou eerst de KNHS maar raadplegen alvorens je blij te maken dat je hiermee mag starten ;-)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:41

Hij staat in de reglementen. Vanaf 1 april, pagina 56 3e plaatje.
Dat is wel alleen de competition.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:39

Waar is dit hoofdstel overigens nog meer te koop dan bij Nienke?
Ik zoek een Competition, zwart, maat cob.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:10

Niet meer nodig. Ik heb 'm besteld. :D
Ik ben heel benieuwd!

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:31

ooh, laat maar weten hoe ie zit op je haflinger.. :P Ik wil 'm misschien ook kopen alleen dan hoop ik dat ie tegelijkertijd op mijn kwpner past en fjord :=

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:35

Als je hem hebt ben ik erg benieuwd naar een foto Amanda :j Wil hem voor Elin ook aanschaffen misschien, dus als jij nou een mooie foto plaatst... :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:38

ben ook benieuwd naar een foto als je hem hebt :D en natuurlijk uitgebreid verslag of je ook degelijk verschil merkt :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:48

Zal ik doen :j
Ik ben heel benieuwd! Het gaat mij vooral om de wondjes die hij krijgt van een gecombineerde neusriem. Ik hoop dat dat hiermee opgelost is.
Ik hoop dat hij past. Jim heeft een normale cob, dus dat moet wel lukken denk ik :j

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:58

Elin heeft nog steeds die lelijke bult op de plek van de neusriem. Nu twee weken geleden, dus hopelijk trekt het nog weg, maar anders gaat een gewone neusriem sowieso niet lekker meer zitten dus zal ik wel iets anders moeten. Heb nu de laaste tijd met een lage neusriem gereden, maar ze lijkt wel een lelijke manegepony met dat ding :o

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:18

Heb de MB nu 1 week en bitloos bevalt hij me prima :D
Afbeelding
Zijn er meer mensen bij wie de maat: cob in principe goed past alleen dat de keelriem dus niet meer losser kan (en redelijk strak zit?)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:36

ziet er goed uit ! regageert je paard er fijn op ?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:59

Ik heb er afgelopen weekend mee gereden en vond het ook erg fijn. Alles voelt 'rustiger' en ze schudt beduidend minder met haar hoofd. Ik had ook het idee dat ze wat sneller ontspande.
Bovendien zat het erg fijn en mooi... Ik heb het idee dat het voor het paard echt wel prettiger is.

1 ding kon beter. Ik heb 2 bitten geprobeerd, maar beide vielen/ klemden niet in het inkepinkje dat in het bitklipje zit.
De grote/ ruime kant van het bitklipje zit aan de ring aan het hoofdstel, en de kleinere kant heeft een gedeelte waar je de bitring in zou moeten kunnen klikken... maar beide bitten die ik probeerde waren te groot (watertrens met gewone ronde bitring, en bit met platte D-trens ring). De doorsnee van de bitringen is dus... wat zal het zijn, 3 of 4 mm ofzo? En bij die platte wel zo breed, maar dan platter...
Wat voor bit hebben zij dan dat dat er wel ingeklemd kan worden?

Weten jullie wie momenteel de Cobmaat op voorraad heeft?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:06

jeee :D iemand die verteld hoe het hoofdstel bevalt. mooi dat hij goed bevalt ! dat van de clipjes is wel raar. moet je het niet om draaien ? dat je de grote ruimte gebruikt om je bit in op te hangen ? geen idee hoor. heb het hoofdstel zelf nog nooit in handen gehad.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:10

Je moet de klipjes omdraaien denk, zoals ik de beschrijving hoor. De smalle kant moet om het ijzer geklemd.
En als die vastklikt moet er ruimte genoeg voor het bit zijn.
Afbeelding

Hier vond ik de neusriem en keelriem ook redelijk strak. Maar na een poosje gebruiken lijkt dit problemen volkomen opgelost en kunnen ze wel één of twee gaatjes strakker. Hoofdstel vormt dan ook mooier heb ik het idee.
Ik heb normaal een grote ponymaat, en van dit hoofdstel dus maat pony. :)

themuisje, ik heb me ook al meermalen in het topic laten horen hoor.
Ben erg tevreden. :j Zowel als sidepull, als met bit.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:17

klopt hoor dyonne :) maar eerder in het topic hebben al meerdere mensen hem besteld. dan neem ik aan dat ze hem nu wel binnen hebben. en dan vind ik het jammer dat je er verder niks meer van hoort. ik vind het nogal veel geld om zo even uit te proberen.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:35

Je had de clipjes verkeerd om :o , het smalle deel hoort aan het hoofdstel, het andere deel aan je bit, dan past het wel, althans dat zou het horen te doen. ;)
Je kunt inzoomen op deze foto, in deze link, daar kun je het dan redelijk goed zien hoe hij hoort te zitten:
http://www.horseware.com/ss10%20site/fo ... bridle.asp

Dyonne, wat mij opvalt aan jou foto is dat je 2 klipjes gebruikt.
Had je er geen stukje leer bij zitten voor het bit (zie foto Horseware), of was dat dan te lang voor jou, zodat je het zo hebt opgelost?
Laatst bijgewerkt door josie op 09-03-10 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:38

Dyonne: ff een vraagje :D . Er zitten toch ook 2 korte leertjes bij. Ik was van plan om daar het bit aan te hangen maar ik zie dat jij die helemaal niet in gebruik hebt? Waarom niet (als ik zo vrij mag zijn ;) )

Ninx: de ervaring van het rustiger hoofd heb ik ook wel (bitloos) ware het niet dat ik er nu achter kom dat ik dus in de galop helemaal niet goed mee ga met m'n handen :o Heb dus blijkbaar voorheen m'n handen vast gezet en omdat hij nu rustiger met hoofd is, zie ik m'n teugels dus gespannen - ontspannen worden :oo Dus het is ook nog eens een leer-van-jezelf hoofdstel ;)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:44

Waar het bovenste klipje zit hoort idd een leertje. :j
En die heb ik er wel bij. Maar dit zit mooier. De leertjes passen net wel/net niet, zijn aan de lange kant voor mijn merrie.
Misschien hang ik ze er nog weleens aan hoor. Heb ze wel even goed gevet zodat ze mooi soepel worden.
En ik kreeg er vier klipjes bij, dus dit gaat ook prima, haha.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:45

Is het dan ook mogelijk om eentje dan met het leertje vast te hangen en dan zo links ook nog met een clip? Of zou dan de werking weer niet gaan kloppen? Als je begrijpt wat ik bedoel :+