Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 14:50

Calimero_ schreef:
Ik heb al behoorlijk wat pagina's gehad maar ik ben nog geen wit onderlegde hoofdstellen gevonden.

Iemand hier tips voor? Lak met wit onderlegd mag ook.

De Schockemöhle? Heeft zowel een variant met lakneusriem als wit onderlegd.

Afbeelding

Calimero_

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 16:10

Ziet er goed uit, ga hem opzoeken!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:47

Afbeelding

Heb al veel geprobeerd maar met deze (presteq) heb ik echt een ander paard.
Geen mooi schoon hoofd wel een blij paard dat buiten heeft gespeeld :o

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 23:15

Staat heel mooi :j ik krijg echt vaak opmerkingen over mijn hoofdstel (ook de presteq dus), dat hij zo mooi is. En dan kan ik natuurlijk mijn verhaal doen hoe goed het is anatomisch gezien :D ik ben ook echt onwijs blij met het hoofdstel, ik vind het zelf ook zo fijn dat hij met 2 klipjes super snel aan/af te doen is.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 00:01

Calimero_ schreef:

Het is deze;
https://www.horze.nl/trenshoofdstellen- ... c=google10

Niet één van de goedkoopste maar bij mijn merrie gaat hij al zeker 3 jaar mee en het is een erg fijn hoofdstel.

Zelf ben ik nog wel nieuwschierig naar de Presteq of een anatomische van PS of Sweden.

amco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 12:40

Ik ben opzoek naar een goedkopere variant van de schockemohle Equitus Beta, weten jullie toevallig waar ik deze kan vinden? Uiteindelijk wil ik deze kopen maar zou graag eerst toch testen of ze dat op model goed zou lopen voor een langere periode.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 13:02

suwis schreef:
suwis schreef:
Hi, heeft iemand ervaring met dit hoofdstel? Is het vergelijkbaar met de Finesse?

https://www.hooks.nl/paard/paardenuitru ... collection

Heb het hoofdstel inmiddels binnen. De leerkwaliteit is beter dan de Finesse en het kopstuk is mooi dik en zacht achter de oren zonder dat het 5cm omhoog komt. Ik ben erg tevreden!

Ik vind het een heel mooi hoofdstel, maar deze is qua drukverdeling toch niet echt te vergelijken met een Finesse? Het kopstuk van de Finesse is inderdaad erg dik maar die vorm en het materiaal maken nou net het verschil ten opzichte van andere hoofdstellen.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 15:10

Wiwabalia schreef:
Calimero_ schreef:

Het is deze;

Niet één van de goedkoopste maar bij mijn merrie gaat hij al zeker 3 jaar mee en het is een erg fijn hoofdstel.

Zelf ben ik nog wel nieuwschierig naar de Presteq of een anatomische van PS of Sweden.

Ik heb er zo een al jaren geleden gekocht in stang en trens uitvoering van hooks ook. Was het enige wat in bruin te krijgen was wat ook een beetje comfy was. Paard liep er erg fijn mee heb hem ook wel als trens gebruikt gewoon het extra bakstuk verwijderen.

Afbeelding

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 09:06

amco schreef:
Ik ben opzoek naar een goedkopere variant van de schockemohle Equitus Beta, weten jullie toevallig waar ik deze kan vinden? Uiteindelijk wil ik deze kopen maar zou graag eerst toch testen of ze dat op model goed zou lopen voor een langere periode.

Rossner Anatomico?
https://www.divoza.com/nl/paardenspulle ... -hoofdstel
Ik heb hem hier ook nog liggen en wil hem verkopen (wel met andere frontriem). Ik had hetzelfde idee als jij en erachter gekomen dat mijn paard helaas alleen fijn loopt op micklem :\ pb maar als je hem zou willen overnemen. Hoef er niet veel voor te hebben.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 13:35

IrishDraught schreef:
[ [url=m/RIcJ11.jpg]Afbeelding[/url] ]

huh hoe kan die bij jou zo mooi donkerbruin zijn inde winkel zie ik ze vaak heel licht dat is wat mij tegenhield hahahha :P

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 15:16

amco schreef:

Misschien de Waldhausen S-line?
https://www.agradi.nl/waldhausen-trensh ... VsQAvD_BwE

EmmyAJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 19:59

Vandaag van mijn vriend de presteq faysport glitter gekregen. Ik had al de gewone faysport.

Ik ben erg blij ermee en mijn pony ook *\%/* *\%/* *\%/* Afbeelding

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 20:01

Maak me jaloers zeg! Ik heb de gewone en wil ook de glitter :D heb Presteq gister gemaild of ze de neusriem los verkopen.

Staat geweldig :+:

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 23:27

Ik wil sowieso zo'n hoofdstel :') maar nog even sparen..

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 23:38

wendy1987 schreef:
Ik wil sowieso zo'n hoofdstel :') maar nog even sparen..

Hippostore heeft ze in de aanbieding nu. Ik heb de maten niet gecheckt, maar wellicht het waard om er even naar te kijken.

Ik weet niet of ze naar Nederland verzenden, daar probeer ik ook nog achter te komen :7

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 01:01

Ik heb toch de glitter besteld := het is kerst {:) denk ik dan maar. Dus mocht iemand nog een goed onderhouden zwart Presteq Faysport cob willen hebben… :P
Spoiler:
€120 is ‘ie voor jou

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 16:06

R_emkee schreef:
IrishDraught schreef:
[ [url=m/RIcJ11.jpg]Afbeelding[/url] ]

huh hoe kan die bij jou zo mooi donkerbruin zijn inde winkel zie ik ze vaak heel licht dat is wat mij tegenhield hahahha :P

Whahaha was die maar lichter, mn zadel en laarzen zijn cognac. Maar ja happy paard boven mooie kleur

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 20:07

Ik had de antares besteld voor m’n jonkie maar helaas past hij niet fijn. Het kopstuk drukt echt tegen z’n oren. Heb hem ook even zonder frontriem gepast (geen foto gemaakt) maar ook dan heeft hij niet voldoende ruimte in z’n nek dus toch weer op zoek naar wat anders (moois). Echt heel jammer want deze vind ik echt prachtig.

Afbeelding

Afbeelding

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 21:06

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 21:32

Wat jammer Capriootje. Prachtig hoofdstel.

Ik heb nu 2 dagen gereden met de Presteq van een stalgenootje, en ik heb ook al 2 dagen een paard wat heel fijn loopt. Hij stond absoluut niet op mijn lijstje van kanshebbers als nieuw hoofdstel, ik vind ze ook niet perse erg mooi, maar wat mijn paard er van vind is natuurlijk belangrijker :Y)

Ik mag hem nog een paar dagen gebruiken, dus ik ga wel even goed vergelijken of het echt het hoofdstel is en niet een toevalstreffer, maar anders zal er toch eentje moeten komen.

Iemand die zowel Cob als Full gepast heeft? Ik leen nu een Full. Kopstuk, neusriem en Frontriem passen heel mooi, maar ik zit echt op de kleinste gaatjes voor het bit en dan hangt die eigenlijk nog wel wat laat. Mocht ik dus ooit onverhoopt een bit gebruiken met grotere bitringen zal het dus al niet meer passen. Maar ik twijfel of Cob dan rondom de oren niet te klein word.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 21:58

Capriootje schreef:
Ik had de antares besteld voor m’n jonkie maar helaas past hij niet fijn. Het kopstuk drukt echt tegen z’n oren. Heb hem ook even zonder frontriem gepast (geen foto gemaakt) maar ook dan heeft hij niet voldoende ruimte in z’n nek dus toch weer op zoek naar wat anders (moois). Echt heel jammer want deze vind ik echt prachtig.

[ [url=m/JLIG8Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vuVB95.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oja ziet er heel fijn uit maar in de praktijk werken dit soort dingen dus niet helaas

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 22:16

Capriootje schreef:

[ [url=m/JLIG8Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vuVB95.jpg]Afbeelding[/url] ]

Schockemohle Tokyo niks? Die vind ik ook wel erg sjiek

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 22:48

Ja ik denk dat juist een smaller kopstuk voor hem beter past. De schockemohle heb ik hangen en is inderdaad fijn en past hem ook mooi :j Op dit moment in gebruik voor een ander paard maar kan altijd een 2e bestellen in de andere kleur oid :=

Afbeelding

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 13:03

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 13:08

Niet de Jumper, wel de Monarch. Leer is echt super kwaliteit. En ik heb altijd wel dure hoofdstellen (Döbert, Kingsley etc).