Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cynthia82 schreef:Ik kom hier even inbreken met een vraag.
Voor mijn pony wil ik een nieuw zadel kopen. Maar ik twijfel heel erg tussen een boomzadel en een boomloze. Dus ik hoop dat jullie me kunnen adviseren.
Mijn merrie is 7 jaar, maar nog niet volledig ingereden. Ze kan braaf stap en draf, maar haar balans is vaak nog ver te zoeken waardoor ze de galop erg moeilijk vindt en dan vaak uitbreekt.
Als haar veulen is september afgespeend is, wil ik met haar gaan lessen.
Aan de ene kant wil ik graag een boomloos zadel, omdat ik ook geregeld met haar fok en een zadel met boom dan op een bepaald moment niet meer goed ligt. Daarom lijkt een boomloos zadel me ideaal! Ik kan zelf ook niet zo goed inschatten wanneer een zadel (met boom) dan niet meer goed ligt.
Maar ik heb ook vaker gehoord dat je bij een jong paard (die nog niet goed is ingereden) beter voor een zadel met boom kan kiezen.
Wat is jullie ervaring/mening/advies?
Cynthia82 schreef:Maar ik heb ook vaker gehoord dat je bij een jong paard (die nog niet goed is ingereden) beter voor een zadel met boom kan kiezen.
Mandy_89 schreef:Ah dankjewel. Is hoe ik het gemaakt hebt redelijk in de richting ervan.
Wat voor inlages zitten en standaard in de ghost pad?
Er zitten nu van die dikke "hamlappen" in. Lijken wel 2 inlages aan elkaar gelijmd.
Hoort dit zo? Vond het iig een flinke toren zo op d'r rug haha.
[ [url=m/oDV1qM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Cynthia82 schreef:Bedankt voor de reacties. Als ik het zo lees, is boomloos dus prima
Ik vind deze erg mooi! Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
De Barefoot Barrydale
[ [url=m/M6kcid.jpg]Afbeelding[/url] ]
En zou ik dan een maat 2 nodig hebben? Ik ben 1.78m en heb vrij lange benen.
Er kennen jullie een goede zadelpasservice In Zuid Holland?
Zijn er ook zadelpasservices die zowel boom- als boomloos doen? Als mijn boomzadel aan te passen is zodat hij goed ligt op niet bolle Fi, wil ik hem wel houden namelijk.
Cemlys, heb je er een foto van? Ik ben wel benieuwd!
Cynthia82 schreef:Bedankt voor de reacties. Als ik het zo lees, is boomloos dus prima
Ik vind deze erg mooi! Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
De Barefoot Barrydale
[ [url=m/M6kcid.jpg]Afbeelding[/url] ]
En zou ik dan een maat 2 nodig hebben? Ik ben 1.78m en heb vrij lange benen.
Er kennen jullie een goede zadelpasservice In Zuid Holland?
Zijn er ook zadelpasservices die zowel boom- als boomloos doen? Als mijn boomzadel aan te passen is zodat hij goed ligt op niet bolle Fi, wil ik hem wel houden namelijk.
Cemlys, heb je er een foto van? Ik ben wel benieuwd!
Buitenzinnig schreef:Mandy_89 schreef:Ah dankjewel. Is hoe ik het gemaakt hebt redelijk in de richting ervan.
Wat voor inlages zitten en standaard in de ghost pad?
Er zitten nu van die dikke "hamlappen" in. Lijken wel 2 inlages aan elkaar gelijmd.
Hoort dit zo? Vond het iig een flinke toren zo op d'r rug haha.
[ [url=m/oDV1qM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ja, dat zijn oudere inlages