[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:56

Wat een schatje zeg
Die van mij mag zachtjes aan ook wel eens gaan zitten. Ik kan geen kant op met hem (ik heb geen auto ). En hij is behoorlijk groot, dus hij groeit zachtjes aan ook uit de cosi. :(

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:17

Afbeelding

Oke, beetje duidelijk dat ik erg scheef zat, en mijn pony scheef is... Ik werd echt heel erg op links gegooid, moest constant verzitten...

Vandaag dus eerste keer op mijn Ghost gezeten: stukje naar buiten geweest, langs de dijk poging tot draven: hij had de ruimte! Dus hij ging een beetje hard, en ik had mijn beugels te lang... In de wei dus een gaatje korter gedaan en nog even gedraafd, maar wat een ruimte had hij, hij werd nergens door belemmerd, haha. Nu ik weer leren zitten...

(Edit: haal links en recht door elkaar..)
Laatst bijgewerkt door Marocje op 06-08-15 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:34

Oeh...dat is geen mooie afdruk nee.
En paardebeest dat (te) hard gaat terwijl je met te lange beugels zit...da's nie leuk nie :(:)
Helemaal niet in draf, dan word je helemaal door elkaar gerammeld :P

TT: ik heb een Manduca draagzak, daar gooi ik hem in en dan gaan we gewoon op de fiets boodschappies doen, doen we al vanaf een paar weken oud, gaat prima en hij vindt het hartstikke leuk :j

Hij begon wel erg vroeg met zelf rechtop willen zitten, maar komt denk ik alleen maar omdat we hem zoveel rechtop hebben gehouden i.v.m. spugen. Daardoor waren de eerste weken wel echt een helse slopende tijd hoor.... dan liever een liggende baby :(:)

En rollen zit er dan weer nog niet goed in met 4,5 maand nu, hij is veels te veel bezig met dat zitten :P

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:53

Afbeelding

Die van ons wordt morgen een jaar. Dus het wordt echt tijd :D . Ik heb ook een draagzak, maar daar vind ik hem nu ook erg zwaar voor worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:04

Marocje, idd behoorlijk scheef, lekker weer trainen om in balans te komen hihi. Wel een leuke uitdaging natuurlijk!

En awwwww wat een schatjes van baby's zeg <3

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:08

Ik wil nog steeds eigenlijk zo'n kinder zadel van barefoot. Maar voorlopig durft mijn dochter niet op Sally te zitten.
Ze heeft gezien dat ze ging steigeren, omdat ze de trailer niet op wilde. Dus Sally is erg wild in haar ogen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:16

Het fijne is dat je het nu ontzettend goed voelt. Dat was ook het eerste wat ik riep tijdens de passesie van Teteltee: "jeetje, mijn pony is scheef!!' Dat wist ik natuurlijk wel, maar dat het zo duidelijk te voelen was..

We gaan dus weer gauw verder met
lessen!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:44

Ja hoor Marocje - dit is duidelijk een gevalletje scheef zitten...en daar kan je aan werken ;)

Dat mandje!!! +:)+ _O- Weet je dat we het er nog eens over hebben gehad en dat we het nergens konden vinden? (kinderzadeltje van een eeuw of meer geleden) Qua pasvorm is het uiteraard naadje, maar op een tonronde Shet past het wel aardig.

En dan even een hart onder de riem, mijn kind is inmiddels 23 en die heeft op het paard gezeten (zonder zadel) vanaf het moment dat hij kon zitten (met 6 maanden of zo iets) en hij is gewoon gezond. :+ Ik heb ook met hem gereden, voor op westernzadel. Eigenlijk zijn alle paarden extreem braaf als ze weten dat er een kind mee rijdt - dus maak je geen zorgen, dat komt helemaal goed. +:)+

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 06:57

Is er een ghost waarop iemand met broekmaat 44 past?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:25

Volgens mij de standaard maat wel?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:48

Zou moeten passen (die 44 in een Ghost)
*edit* volgens mij heb ik je wel eens zien rijden - sta je bij Lansbergen?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:50

Ik heb zelf ook broekmaat 44.
Heb niet veel gereden in een ghost, maar zat voor mijn gevoel gewoon goed.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 10:46

Ik overweeg echt serieus om zo'n basket saddle aan te schaffen, monster wordt over 3 maanden 2, kan zich goed vasthouden aan een zadel maar is nog net even wat te snel afgeleid om dat vasthouden ook continu vol te houden zegmaar :') Zie mezelf al wandelen door het dorp met zo'n mandje op Moby, die is gelukkig van het type rond met weinig tot geen schoft :D Wil je mij even een linkje doen Bianca?

Manon: Maat 44 moet wel lukken denk ik, mits je je been mooi af laat hangen en niet in een stoelzit zit waardoor je weer verder richting de cantle gaat met je billen :)

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:08

Teteltee schreef:
Manon: Maat 44 moet wel lukken denk ik, mits je je been mooi af laat hangen en niet in een stoelzit zit waardoor je weer verder richting de cantle gaat met je billen :)

Leuk om dat uit te proberen, gratis pas testservice en als het past is de ghost ook geschikt voor een maatje meer ;) Mits Manon proef persoon wil zijn :D

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:32

Hier nog grote twijfel tussen een Barefoot London of een Barrydale. := luxeprobleem :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:39

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:48

jomaro schreef:
Teteltee schreef:

Leuk om dat uit te proberen, gratis pas testservice en als het past is de ghost ook geschikt voor een maatje meer ;) Mits Manon proef persoon wil zijn :D

Haha proefpersoon wil ik wel zijn hoor ;) teteltee is al eens bij mij geweest maar toen heb ik een half rondje op de ghost gestapt omdat ik toen al gekozen had voor de barrydale.. Helaas :P @kwetal, ik heb op lansbergen gestaan maar ben daar al best een tijd weg. Denk nu drie jaar ongeveer!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:56

ManonGrr schreef:
Haha proefpersoon wil ik wel zijn hoor ;) teteltee is al eens bij mij geweest maar toen heb ik een half rondje op de ghost gestapt omdat ik toen al gekozen had voor de barrydale.. Helaas :P @kwetal, ik heb op lansbergen gestaan maar ben daar al best een tijd weg. Denk nu drie jaar ongeveer!

Ik meende de achtergond te herkennen...sta je nog wel in de buurt??? Of heb je gewoon een dubbelganger? :) :)

Waarom toen voor de Barrydale gekozen? En kom je daar nu op terug? (ikbennietnieuwsgierig) :P

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:24

Kwetal schreef:
ManonGrr schreef:

Ik meende de achtergond te herkennen...sta je nog wel in de buurt??? Of heb je gewoon een dubbelganger? :) :)

Waarom toen voor de Barrydale gekozen? En kom je daar nu op terug? (ikbennietnieuwsgierig) :P

Op welke foto doel je? Ik sta inderdaad nog in de buurt. Ik sta op de oude bovendijk tegenover zestienhoven :j . Toen teteltee hier was kon ik nog niet zoveel met mijn paard vanwege blessure. Ik heb dus een beetje gestapt en gedraafd en daar mijn keuze op gebaseerd. Nu ik de barrydale wat intensiever gebruik kom ik erachter dat het voor mij toch niet zo'n ideaal zadel is. Ik kan m'n zit er niet in vinden en stuiter alle kanten op -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:37

Ik ben bang dat de zitting echt gewoon wat te kort is / het model niet bij je past, gezien het beeld van het rijden in het foto-topic :(:)

Dan kàn je ook niet lekker stabiel in evenwicht zitten.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:19

Haha leuk zadeltje Pmarena!

Ik ben echt een enorme bofkont :D Mijn zwart met bruine zadel is gewoon omgetoverd tot een geheel bruin zadel, precies zoals ik wilde :D :D :D :D :+

Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:22

ManonGrr schreef:
Op welke foto doel je? Ik sta inderdaad nog in de buurt. Ik sta op de oude bovendijk tegenover zestienhoven :j . Toen teteltee hier was kon ik nog niet zoveel met mijn paard vanwege blessure. Ik heb dus een beetje gestapt en gedraafd en daar mijn keuze op gebaseerd. Nu ik de barrydale wat intensiever gebruik kom ik erachter dat het voor mij toch niet zo'n ideaal zadel is. Ik kan m'n zit er niet in vinden en stuiter alle kanten op -O-

Afbeelding
Onder andere deze ;) en die in de bak...en die in het park bij de molen.....
Maar wanneer je bij Zestienhoven staat, zal je hier niet vaak meer rijden - mis je he LBB niet?

Wat zonde van de Barrydale - het is een leuk model.... :(

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:23

Gefeliciteerd Kitty :j

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:30

Kwetal schreef:
ManonGrr schreef:

http://i45.tinypic.com/vdixif.jpg
Onder andere deze ;) en die in de bak...en die in het park bij de molen.....
Maar wanneer je bij Zestienhoven staat, zal je hier niet vaak meer rijden - mis je he LBB niet?

Wat zonde van de Barrydale - het is een leuk model.... :(

Die foto's zijn inderdaad nog uit de Lansbergen periode. Op deze foto ben ik niet trouwens, is najegos verzorger! Lbb mis ik zeker!! Maar op deze stal komt t paard veel buiten en dat is ook wat waard. Is zeker jammer van de barrydale. Langzaam aan opzoek naar een London of misschien een ghost.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:39

Ik ga de barefoot dressage met vaste kussens van boktmarkt overnemen. Ben enorm benieuwd! Foto's zullen uiteraard geplaats worden (volgende week). :P