[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:05

Er is maar één dealer in NL en dat is Alida v't Hof, maar die komt niet aan huis en de zadel kun je alleen bij haar thuis proberen (ergens in Drente/Groningen). 2e hands zie je ze maar zelden te koop komen en qua prijs moet je ook geen 2e hands prijzen verwachten ;) Zelfs in Amerika gaan de goeduitziende 2e hands voor nieuwprijs weg (mensen hebben geen zin om er lang op te wachten bij nieuwkoop) :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:10

Daphneeeej schreef:
Ik had ook een Bob marshall van ongeveer 62 cm, hij was heel kort ook in zitting. mijn paardje heeft ook maar een draagvlak van 47 cm en daar paste het netjes op! western valt toch altijd wel groter door de niet dragende skirts.

Zo kort is die zitting dus niet ;)
(we blijken elkaar dus te kennen :D )

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:14

DubbelDun schreef:
Daphneeeej schreef:
Ik had ook een Bob marshall van ongeveer 62 cm, hij was heel kort ook in zitting. mijn paardje heeft ook maar een draagvlak van 47 cm en daar paste het netjes op! western valt toch altijd wel groter door de niet dragende skirts.

Zo kort is die zitting dus niet ;)
(we blijken elkaar dus te kennen :D )

Zitting zal wel ook in combinatie met mijn knollie korter gevallen hebben (hele holle rug) Maar toch paste bijv mijn vader maar net aan in de zitting van die. (in combi met ons paard) Maar het is een geweldig zadel!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:23

Van BM wordt ook aangeraden er een inchmaat groter van te nemen als je eigenlijk nodig hebt deels omdat de pommel/cantle vrij stijl/recht omhoog staan én omdat ie idd de rug zo volgt.
Als je nagaat dat mijn oude BM een 16.5" Barrel is en bij de Silverado paste ik in een 14.5" :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:08

Is er misschien iemand die wat meer verstand heeft van ghost het leuk zou vinden om een keer bij mij op stal te komen kijken om samen met mij de ghost kussens nog eens goed af te stellen?
Ik wil de ghost echt nog wel een kans geven en denk ook dat het een mij ligt die drukkingen ivm nog goed afstellen van de kussens en de pad .....
Omdat mijn merrie wel goed loopt onder mijn andere boomloze zadel
Ik woon in Brielle

Ik weet dat de zadelservice in de buurt zit maar wil niet weer 100 euro uitgeven voor 5 min afstel werk wat iemand met meer ervaring ook gewoon zou moeten kunnen :o

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:39

Oohhh DD wat een knappe BM is dat zeg!

Alida is wel met een aantal zadels bij mij thuis geweest, maar ik woon dan ook in de buurt :)) Ik ben nog steeds helemaal in mijn nopjes met de BM. Zoveel dingen waarvan ik eerder dacht 'hm :? ' zijn nu opgelost. Zelfs met longeren loopt hij beter. En dat doe ik altijd al zonder zadel :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:41

Ondertussen is ie nog knapper geworden, want hij heeft nieuwe concho's gekregen ;)

Afbeelding

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:14

Is er hier toevallig iemand die ervaring heeft met de zitversmaller van Barefoot? Het lijkt me een ideale oplossing voor mijn net iets te brede Barefoot London, maar vraag me af of het voldoende effect heeft, als ik de foto's ervan zie. Het lijkt de zit maar minimaal te verhogen, dus ik ben wel benieuwd of iemand er al mee rijdt en of het een aanrader is?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:52

Hij is mooi DD maar ik mis de hoofpickpocket, die vind ik altijd zo geweldig bij de BM's +:)+

Appelflapje: het is vrij persoonlijk, er zijn er nu best wat verkocht en de 1 is dolenthousiast over het enorme verschil, terwijl de ander zoiets heeft van mja ik had meer gehoopt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:54

@pmarena: standaard zit die er wel op, maar een hoop mensen vinden hem juist niet staan en willen hem bij een nieuw zadel er niet op hebben :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:44

Oh zo knap <3 Gaaf DD!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:46

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:47

Die is wel heel tof! :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:04

Echt mooi is het ook niet, maar wel verrekte handig lijkt me :P

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 14:36

Ik blijf maar zoeken naar het juiste haha.. wil toch rondkijke. Naar een westernzadel en nu zag ik dat daar ook prachtige boomloos versies van zijn zoals bob marshall
Heeft iemand daar ervaring mee?
Gezien mijn tinker nu bijna 4 is en waarschijnlijk nog de breedte in gaat blijft mijn voorkeur bjj boomloos (heb nu nog barefoot london) ik wil alleen maar lekkere buiten ritten maken en zo af en toe in de bak rijden..

Zit zon zadel niet hard of breed?Afbeelding

Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 14:50

Geen ervaring met de Bob Marshall zadels, maar als je even terugleest komen ze wel ter sprake ;)

Ik heb nu contact met de vertegenwoordiger van de Silverado zadels en ben heel benieuwd. Ondanks dat de website compleet Duitstalig is heb ik prima contact gehad in het Engels. Heb nu de pasmal en sjablonen besteld. Zit enkel nog serieus te twijfelen over de zitmaat/lengte vh zadel. Vandaag nog eens de ruggen opgemeten adhv enkele filmpjes die ik gisteren gekeken heb over het passen van een westernzadel en dan zou 15,5"/57 cm toch wel nipt zijn. Ik wacht dus nog even af.. :P Ga eens een foto maken waarop ik het meetlint houd op hun rug en doorsturen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:37

@ Jackytje: vergeet in de pasmal als je die terugstuurt ook niet via een gekleurd tapeje aan te geven waar de singelplaats moet liggen.
@SecretLIN: ik rijd al 10 jaar op een Bob Marshall en heb er al meerdere geïmporteerd en verkocht. Dus als je vragen hebt... stel ze maar :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:03

Ah, thanks voor de tip DD! Wist niet dat ze die dan ook individueel aanpasten. Wat super zeg/

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:22

Ik weet niet of ze het aanpassen, maar dan kunnen ze iig zien hoe/waar de mal in het zadel moet komen te liggen :D

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:11

Hoi allemaal, ik lees al even mee en heb me ingelezen in allerlei websites... Op het gebied van boomloze zadels heb ik weinig kennis, maar ik heb de grootste moeite om een goed boomzadel te vinden voor mijn fjord. Wat ik lees lijkt alsof boomloos een goed idee is voor ons!
Maar nu is er zoveel keus, ik zou graag een testzadel willen proberen, maar welke dan? Ik zie door de boomloze zadels het bos niet meer zeg maar ;)
Zijn er passers die ook verschillende zadels hebben en kunnen aanmeten, of moet ik een testzadel bestellen en dan iemand laten komen?
Ik had 1 boomlooszadelpasser gemaild, maar geen reactie gekreegen, vandaar dat ik het hier eens probeer :)
Thnx alvast als iemand tips heeft :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:13

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:26

Mijn BF Barry Dale blijft toch naar achter schuiven .
Niet extreem maar eigenlijk net te veel .
Wat zou ik eraan kunnen doen ?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:30

Je kunt misschien een andere singel proberen? Elastiek of anatomisch bijvoorbeeld.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 09:47

Zinzi_jewel schreef:
Mijn BF Barry Dale blijft toch naar achter schuiven .
Niet extreem maar eigenlijk net te veel .
Wat zou ik eraan kunnen doen ?

Dat heeft waarschijnlijk, net zoals bij mijn kwart Gelder, te maken met die hele soepele beweeglijke rug die onze paarden hebben. Daar zit zoveel schwung in, alles beweegt. Het enige waarmee bij mij boomloos blijft liggen (al schuift bij mij alles naar voren of opzij, niet naar achteren) is sympanova, Haf-pads. Al die bont-vanonderdekjes worden letterlijk onder het zadel uit geschoten, en als ik ze vastzet, gaat het hele zadel mee. En ik heb een langere singel dan bij boomzadels, 10 cm langer maakte bij mij heel veel verschil in stabiliteit.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:48

Diana: een katoenen onderkant al geprobeert?