[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 18:10

Nessa schreef:
Er bestaan toch ook hogere opstapjes? Of een trapje?
Je hebt van die opstap trapjes bij de ikea bijvoorbeeld.

Die zijn 50cm hoog, dan heb ik nog meer dan een meter paard over. Heb nu een opstapje van 40cm, scheelt al wel iets maar zonder stijgbeugel kom ik er niet op. (heb nu iemand die een voetje geeft overigens, maar dat houd een keer op)

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 18:12

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessa

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 18:14

De opstaphulp zou dan inderdaad een uitkomst zijn.
Sowieso opstappen via een beugel geeft enorme druk. Zelfs met zadel gebruik ik een opstapje om de rug te ontlasten. Met een bbp al helemaal!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 18:16

galaxyfizzy schreef:
Azmay schreef:
Het goedkope singeltje doet alleen duidelijk zijn werk niet goed, hebben jullie aanraders?

Azmay schreef:
Voor mijn balans op zich hoeft het niet op zich, maar opstappen is makkelijker met(ben niet zo lenig dat ik het met alleen een boomstammetje red nu) en nu met inrijden is het voor mijn veiligheid nu nog even een extratje.

Bedoel je dat de bbp zijwaarts schuift? (Zag je foto in ander topic waar het ontzettend scheef zit) Ik snap sowieso niet dat je er perse stijgbeugels aan wil hebben, zeker niet als je er geen extra bescherming bij doet voor de rug en opstappen kan je ook beter doen dmv een opstapje. Beugels gaan het echt niet veiliger maken hoor, zeker niet als je bbp zijwaarts wil gaan schuiven, dan is het veiliger zonder beugels. Mijn paard rijd ik ook in met een bbp (zonder verhogingen) gaat prima hoor en mijn paard is niet ongecompliceerd. Als je balans goed is zoals jij aangeeft dan lekker zonder beugels aan de bbp en wil je perse met beugels rijden dan gewoon een ander zadel erop leggen/de bbp aanpassen voor extra bescherming. Krukje kopen kost trouwens ook bijna niks bij de Ikea, heb je ook geen beugels nodig voor het opstappen.

Was al scheef met zadelen, is daarna goed op gelet. Morgen komt een goede singel zodat hij zeker netjes blijft liggen. Krukje is maar 50cm, dat is niet zo hoog. Maar ik ga wel even bedenken wat ik er mee ga willen, mijn situatie is een beetje gecompliceerd. Beugels gaan er af zodra ik dat veilig acht, dat zie ik al wel.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 18:37

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 13-02-22 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 18:46

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 13-02-22 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:30

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:37

Wat een ontzettend leuk zadeltje..

Ik wil hem ook om mijn teckel in te binden :+ Ga ik zelf op mijn andere paard en neem het paard met mand zadel mee als handpaard met tekeer gaande teckel omdat hij een haas ziet waar hij niet achteraan mag <<) Andere hondje kan gewoon los :) Zien jullie het al voor je :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:47

Zo'n schuimbekkende teckel er in :))

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:51

Ja dat gaat ie inderdaad doen als ie een haas ziet :=

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:51

Mizora schreef:
Wij zetten er een keukentrapje naast. http://www.electronic-direct.be/files/p ... 151-3a.jpg

Ook een paard dat te hoog is om er zo op te komen (1.80m, met bbp dus zonder beugels).

Kan niet een paar honderd meter met dat ding slepen en als ik er onderweg af moet heb ik daar ook niet veel aan. Leniger worden zou ik graag doen maar zit er even echt niet in. Ik ga eens flink nadenken in ieder geval :j

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:00

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:06

Nessa schreef:
Azmazy: zoals al eerder aangegeven
Deze
http://buitenzinnig.nl/?page_id=852

Kun je ook te paard meenemen

Dar lijkt me ook niet erg prettig voor het paard, maar inderdaad een beter alternatief dan de stijgbeugel. Wel aardig aan de prijs.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:09

pmarena schreef:
Zo'n schuimbekkende teckel er in :))

Toen ik dat mand zag dacht ik direct dat is iets voor de teckel van mijn moeder. Die zet ik steeds op haar kwpner, en nu zeg jij schuimbekkende teckel. _/-\o_

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:15

Net even op Rena gepast :)

Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:17

Je kleine is binnenkort de sjaak geloof ik? :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:21

Nee.... de mazzelaar :))

Maar duurt nog wel even hoor, hij is pas 4,5 maand nu :)
Maar dan kan ik op mijn gemakje het ding goed passend en werkend krijgen.

Zit ook te twijfelen of en hoe hij op een Barefoot-basis gezet zou kunnen worden want de schoftruimte is echt 0,0000 :=

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:27

Het model is inderdaad niet echt paardenrug geschikt zo te zien..Ach jij verzint er wel wat op toch :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:31

Haha ik vind het echt een super geinig ding en een grappige uitvinding. Al zou ik mijn dochter never nooit niet er in durven zetten (ook niet op een 100% bomproof paard), te veel doemscenario's die door m'n hoofd gaan haha :o (stresskip hier hoor) :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:44

Ik ben ook wel van de doemscenario's maarja dan kun je helemaal niets meer... kijk ik zal ook niet gaan fietsen met Rena aan de hand en die kleine er op, dat wordt me dan weer een beetje te gortig :P Of zelf te paard en uk erbij, dat vind ik ook te risico-vol.

Maar gewoon een rustig wandelingetje ernaast maken, na dat eerst een paar keer met dat lege ding er op, en dan een paar keer met iemand ernaast erbij te hebben geoefend... dat moet kunnen vind ik hoor :)

Ik wil ook eigenlijk wel iets bedenken waarmee uk goed vast zit, maar ik hem er eventueel ook snel vanaf kan trekken, mocht ik het niet vertrouwen met Rena dat ze nerveus wordt ofzo.

Misschien iets bedenken waarbij het hele vastmaak-tuigje aan de achterkant in 1 keer losgeklikt kan worden, en je dan zo die uk bij zijn tuigje van het paard af kan trekken :)

Maar heb al zoveel paniek met dat dier meegemaakt en nooit heeft ze zich daarbij losgetrokken....neem daarbij dat ze al jaren eigenlijk heel braaf is en daar bovenop is ze inmiddels ook alweer.... ehm....iets net boven de 20 en een stuk rustiger dan vroeger... dan durf ik het wel aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:53

Wel handig om idd iets te maken waardoor je de uk binnen no time er af krijgt mocht het nodig zijn! :j
Ik wil je ook zeker niet ontmoedigen, hartstikke leuk zo'n wandeling met de kleine. Zeker gezien je Rena natuurlijk al jaren hebt en kent. :j

Ik ben zelf zeer ongeduldig aan het wachten tot mijn dochter iets ouder is en we een shetlander van stal kunnen huren om mee te wandelen. Maar dan moet ze echt zelfstandig kunnen (blijven) zitten. :j
Maar ook daar heb ik nu al af en toe angstmomentjes voor 'stel ze valt, stel de pony schrikt' aargh :o
Hoort bij het mama zijn, dat besef ik me maar al te goed :') *een van de mindere punten vind ik hahaha*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:57

Ja dat goed kunnen zitten dat is ook belangrijk :j

Op zich kan die van ons dat eigenlijk al wel heel aardig, maar hij moet toch nog maar een paar maandjes oefenen hoor zodat alles nog wat sterker wordt. Zeg maar wanneer die in een fietszitje kan, dan ook in dit basketsaddle :)

Ja ik wil echt een systeem waarmee ik hem in een seconde van de rug af kan plukken :j

Daarom blij dat ik er nu al 1 gevonden heb, ze zijn echt lastig te vinden zeg.... "rare as hens teeth" zag ik ook ergens voorbij komen in de zoektocht :))

Dan heb ik rustig de tijd om het geheel goed passend op Rena te krijgen, en het tuigje zo aan te passen dat ik het zo los kan klikken.

Of misschien wordt het wel een totaal ander ding, ga ik aan de slag met een oude Barefoot als basis en een fietsstoeltje ofzo, hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:05

Ja leuk man, ben heel benieuwd wat het wordt!! Wel foto's plaatsen als het af is he? :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:18

Hij heeft al proefgezeten zonder zadel ook :P

Afbeelding

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:44

O <3 Wat een schattig boeleke <3