Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hoefijzer schreef:Een tijdje geleden adviseerde iemand mij een 3-punts verbinding naar de singel van mijn ghost te maken om het naar achter schuiven bij een paard met holle rug tegen te gaan. Dit was echt top tip!Ik heb nu aan beide zijde een strotouwtje naar de achterste ring om de singelstoten naar achteren te houden. Het zadel blijft nu prachtig op zijn plek en ligt mooi stabiel. Paard is ook weer helemaal happy met het zadel.
Dit is na een rit van 1,5 uur:
[ Afbeelding ]
Mijn zadeltasje is alleen niet zo blij dat hij het ringetje op de kussens moet delen en wil niet meer recht hangen.
Maartje1990 schreef:Normaal een stille meelezer maar ik ben naast stille meelezer ook een ruiter op een ghost (Firenze, normale maat is paard/zadel van m'n vriendin en ik zit beter in de picollo maar dat is voor mezelf nog toekomstmuziek). Afgelopen week even flink over een groot veld gescheurd met onze draver en wauw! Wat bleef het allemaal fantastisch liggen. Ik ging echt behoorlijk hard een bocht door (wel een grote bocht maar dan nog) en nog geen cm verschoven. Ik heb er trouwens een pad met katoenen onderkant onder. Was overigens ook erg blij met de (niet weggewerkte!) pommel want had wel beetje moeite om in dat tempo m'n balans te houden (en denk deels omdat het zadel toch wat te groot voor mij is)
Femek2902 schreef:Ik heb dit op gelost door de v van de singel zover mogelijk naar achter te schuiven en dan aan te singelen. Dit werkte best wel goed, alleen na een kwartiertje rijden schoof dit naar voren en dan kwam het zadel weer naar achteren. Dus ik heb nu een strotouwtje aan het achterste ringetje van dat flapje met de singelstoten en aan het achterste ringetje aan het zadel gemaakt.
Hierdoor wordt de druk van het aansingelen veel meer over het achterste deel van het zadel verdeeld en mijn zadel heeft sinds ik dit heb gedaan niet meer geschoven![]()
(Ik zal zo even kijken of ik in paint kan laten zien wat ik heb gedaan)
Tadaa:
[ Afbeelding ]
Dus het blauwe zover mogelijk naar achter, en dan met een touwtje vast zoals de rode lijn
hoefijzer schreef:@Casayu: Ik heb even de uitleg opgezocht van de bokker die mij dit aanraadde.
Wij hebben overigens beide paarden met een vrij holle rug.Femek2902 schreef:Ik heb dit op gelost door de v van de singel zover mogelijk naar achter te schuiven en dan aan te singelen. Dit werkte best wel goed, alleen na een kwartiertje rijden schoof dit naar voren en dan kwam het zadel weer naar achteren. Dus ik heb nu een strotouwtje aan het achterste ringetje van dat flapje met de singelstoten en aan het achterste ringetje aan het zadel gemaakt.
Hierdoor wordt de druk van het aansingelen veel meer over het achterste deel van het zadel verdeeld en mijn zadel heeft sinds ik dit heb gedaan niet meer geschoven![]()
(Ik zal zo even kijken of ik in paint kan laten zien wat ik heb gedaan)
Tadaa:
[ Afbeelding ]
Dus het blauwe zover mogelijk naar achter, en dan met een touwtje vast zoals de rode lijn
Jackytje schreef:De Bob Marshall zadels vond ik ook interessant, maar hoe ik het zo op foto kan zien, vind ik het wel heel weinig zadel (op de zitten) tussen ruiter en de rug van het paard? Of lijkt dit gewoon zo?