't Is echt afwachten, zodra er nieuws is zet ik het op de site

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wendy_Chewie schreef:Aan de kennishouders: zijn de halfpads nog verkrijgbaar met volledig wollen onderzijde? Dus zonder helft sympanova?
nickyu schreef:@duhelo
heb jij een baefoot zadel?
want daar kan zowel een dressuur als een vzh singel onder
en dan is er een 110cm vzh voorgevormd/banaan met elastiek aan beide zijden
voorgevormd , ongeveer zelfde ligging als banaan (singel/singelstoot verschil)
gesp lekker hoog / paard heeft er dan iig achter het been geen last van
elastiek beide zijden dus voor het paard en niet (alleen) voor de ruiter
niet te strak aansingellen , gewoon zoals normaal , vlakke hand moet er tussen kunnen
ze zijn er iets kleiner/korter , uit ervaring zelfde kwaliteit echter , nog duurder![]()
en deze is al 129,95
weet niet hoe je paard er uitziet , heb je evt foto van de zijkant
zodat ik kan (proberen) in te schatten of de "afwijking" voldoende is ..
weet niet hoe t in de rest van nederlnd is , maar vind t maar kkkkkoud..
"vroeguh"hadden ze nog een smily met een sjaal om
maar die zie ik niet meer...
pmarena schreef:Hopen maar dat die eerste indruk doorzet a_b
Zulke recensies heb ik nodig op de website, hihi. Niemand plaatst een recensie op de artikelen....![]()
Ik zet mijn geld op de banaansingel
Safiera schreef:Ik heb niet helemaal gevolgd wat jullie over de verschillende banaansingels schreven hier een paar pagina's terug. Heb teruggelezen, maar een antwoord op de volgende vraag nog niet gevonden:
Welk merk banaansingel (of sterk anatomische singel) raden jullie aan? Wat is een beetje te doen qua prijs/kwaliteit?
Wij hebben de banaansingel van Agradi, maar die vind ik a. niet krom genoeg, en b. gaan de singelstoten bij het flapje bovenaan toch er naast zitten op de huid zeg maar. Verder is het elastiek erg fijn in de singel, en is hij wasbaar, wat ik ook op prijs stel. Ook betaalbaar, trouwens
Ollytje schreef:ik ben even nieuwschierig welke types BF een hogere Cantle hebben buiten de Lexington om...
Het mooiste vind ik de drytex Cheyenne maar volgens mij hebben deze nog steeds een lage Cantle.
(ben gewend aan de BF Lexington maar gezien deze niet lekker op de fjorden ligt zoek ik een zadeltje met een beetje opgesloten zit die beter geschikt is voor fjordjes.
Mijn 1ste zadel was een Cheyenne maar voelde me zelf wel een stuk zekerder in de Lexington.... Zou de London wat zijn? de barrydale valt voor ons af...
heb ook wat info gelezen over de dijwrongen, is dat een eventuele optie ?(iemand ervaring mee?)
pmarena schreef:Ollytje schreef:ik ben even nieuwschierig welke types BF een hogere Cantle hebben buiten de Lexington om...
Het mooiste vind ik de drytex Cheyenne maar volgens mij hebben deze nog steeds een lage Cantle.
(ben gewend aan de BF Lexington maar gezien deze niet lekker op de fjorden ligt zoek ik een zadeltje met een beetje opgesloten zit die beter geschikt is voor fjordjes.
Mijn 1ste zadel was een Cheyenne maar voelde me zelf wel een stuk zekerder in de Lexington.... Zou de London wat zijn? de barrydale valt voor ons af...
heb ook wat info gelezen over de dijwrongen, is dat een eventuele optie ?(iemand ervaring mee?)
Op zich hebben alle Barefoots een even hoge cantle...op de Missoula Nut en Virginia Rose na, die hebben een lagere.
Die van de Lexington lijkt misschien hoger omdat de hele achterkant dikker VPS heeft maar de cantles op zich moeten allemaal hetzelfde zijn hoor.
De allereerste Barefoots (toen was alleen de Cheyenne er nog maar) hadden lagere cantles, totdat de Nevada kwam, die kreeg een hele fijne hoge cantle. Die is wat later ook op de Cheyennes gekomen. Alle modellen die na de Nevada en Cheyenne er nog bij zijn gekomen, zijn van begin af aan met een hoge cantle geleverd
Dijwrong-seatsaver is ideaalGeen bredere zit zoals bij kniewrongen, en je dijbeen wordt echt heel goed gestabiliseerd, veel steun bij klimmem, dalen en springen...en je wordt er niet meer afgekatapulteert bij een noodstop of geintje van paardlief
anne_bento schreef:Ik heb nu ook die van Agradi liggen. Ik vind hem best fijn maar heb hetzelfde probleem, dat de singelstoten van het flapje glijven en op de huid komen te zitten.
Heb wel verder gekeken maar ik vind ze nog aardig duur! Heb hele mooie voorbij zien komen van leer, met elastiek en een goede kromming erin, maar dan zit je zo op € 130. Dat vind ik dan toch minder grappig eerlijk gezegd, vond die van Barefoot al duur!
pmarena schreef:Dat zou heel erg tof zijn, gebruikers-ervaringen en kwaliteits-omschrijvingen (positief of negatief) zijn heel erg fijn voor andere bezoekers van de website
D: ik heb jaren geleden zo'n boogje gehad, was wel goed te doen hoor en zet het zadel in de voorkant meer in een punt, dus wat dat betreft werkt het wel. Voor mijn paardje prikte hij echter teveel in de zijkanten van de schoft dus ik ben hem niet "echt" gaan gebruiken.