Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meiske1577

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:44

Na het competition hoofdstel een paar keer geleend te hebben ben ik toch ook wel om. Wat zijn jullie ervaringen met bestellen bij Horseware?

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:56

Ik heb uiteindelijk toch mijn maat full omgeruild voor een maat cob. Het was niet dat de full niet paste, maar dat ik geen gaatjes overhad op de neusriem / bakstukken en aangezien ik toch heb gelezen dat het leer soepeler wordt en wat uitrekt durfde ik het toch niet aan. Dus nu een cob en dat zit erg netjes, op beide paarden. Ik heb alleen voor de bruine een grotere frontriem gekocht, want die was voor haar te klein.
Heb er gisteren voor het eerst meegereden en paardje was merkbaar rustiger met haar hoofd.

Tot zover tevreden!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:46

Oshaa schreef:
Na vele pagina's in dit topic te hebben gelezen heb ook ik besloten om een rambo micklem multi bridle aan te schaffen. Ik heb twee paardjes, eentje waar recreatief mee wordt gereden en eentje die ik in de lente ga inrijden. Ik hoop natuurlijk dat ik in het begin 1 multi bridle voor beide kan gebruiken.

Sinds twee dagen heb ik de multi bridle, maat full / standard horse. Ik weet alleen niet helemaal zeker of het nou goed zit. Bij paardje 1 is die vrij groot, al kan de neusriem en alles nog wel strakker, bij paardje twee kan de keelriem net dicht, al heb ik het idee dat bij beide de keelriem niet zit waar die zou moeten zitten. Ook sluit de neusriem bij beide niet netjes aan, maar dit kan natuurlijk ook komen omdat het leer nog wat stug is. Ik ga de bridle voornamelijk als bitloos hoofdstel gebruiken.

Wat vinden jullie?

Paardje 1 (ik heb nu het idee dat die misschien te hoog zit, al loopt die wel netjes onder het jukbeen)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Paardje 2

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Volgens mij mag hij wel twee gaten lager, en volgens mij zit je frontriem binnenste buiten

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:52

Len_ny schreef:
Dat zou misschien wel kunnen, maar helemaal zeker weet ik het ook niet. Wat mij wel opviel tijdens het schoonmaken de laatste keer is dat de metalen pinnen van de gespen aan de bakstukken verbogen zijn. Nu heeft mijn paard nog wel eens rare puberstreken aan de longe (bijvoorbeeld in galop plotseling de andere kant op en zo), maar ik had eigenlijk niet verwacht, dat dit zo'n impact zou hebben op die gespen. Ik kan ze nog wel gebruiken hoor, maar bij zo een prijs had ik toch eigenlijk iets meer verwacht. Nog iemand van jullie met dezelfde ervaring?

Ja bij die van mij is een gesp verbogen aan een kant.

Ik gebruikte dit hoofdstel bij me vorige paardje, gewoon omdat ik het een mooi hoofdstel vond.
Nu bij me nieuwe paardje heb ik er echt profijt van ,ze loop gewoon fijner met dit hoofdstel.
En tot nu toe had ik het probleem dat een mond hoek kapot ging, ze is wat sterk aan een kant en ik probeerde daar niet te veel te doen maar toch zat ik er blijkbaar te veel aan. nu Bit clips er aan en het lijkt eindelijk goed te gaan.
Super blij met het hoofdstel, alleen ging van de week het passantje van de neusriem kapot.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:24

Omdat ik ook bitloos rijd wil ik graag een Rambo Micklem Multi Bridle gaan halen, alleen welke maat is me een beetje onduidelijk. Sommige mensen zeggen een maat groter dan normaal nemen, andere zeggen weer een maat kleiner. Ponylief is 1.47, connemara en heeft van harrys horse hoofdstellen full, harrys horse halsters weer cob van leren halsters weer cob. Enorme twijfelkont dus :+

Wat vinden jullie? Of wat voor maat zouden jullie nemen?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:28

FelineNanet schreef:
Omdat ik ook bitloos rijd wil ik graag een Rambo Micklem Multi Bridle gaan halen, alleen welke maat is me een beetje onduidelijk. Sommige mensen zeggen een maat groter dan normaal nemen, andere zeggen weer een maat kleiner. Ponylief is 1.47, connemara en heeft van harrys horse hoofdstellen full, harrys horse halsters weer cob van leren halsters weer cob. Enorme twijfelkont dus :+

Wat vinden jullie? Of wat voor maat zouden jullie nemen?

De maatvoering is niet makkelijk bij dit hoofdstel. Ik vind ze zelf (ik heb er ook een voor mijn eigen paard) eerder klein dan groot vallen, maar moet dan wel zeggen dat hoe kleiner, hoe mooier het hoofdstel bij de neus valt.
Mijn advies is toch - als dat kan - beide maten bestellen, beide passen en diegene houden die het mooiste past en de andere terug sturen.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:35

Mag je ze na het passen terugsturen? Stel ik bestel bij Agradi, dan mag hij volgens mij niet meer terug als hij aan je paard is geweest. Of heeft iemand misschien een andere shop/website?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:50

FelineNanet schreef:
Mag je ze na het passen terugsturen? Stel ik bestel bij Agradi, dan mag hij volgens mij niet meer terug als hij aan je paard is geweest. Of heeft iemand misschien een andere shop/website?

Bij ons mag je ze gewoon passen en retourneren. Als je er maar niet mee gereden hebt. We hebben ze nog in de aanbieding ook :)

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:51

Ik heb mijne bij de Paardendrogist besteld. Had eerst een standard horse / full, maar die zat toch niet helemaal. Het paste wel, maar ik had geen extra gaatjes meer over bij de neusriem bijvoorbeeld. Ik heb gelezen dat als het leer soepeler word, het ook 'ruimer' wordt. Dus terug gestuurd en een maatje kleiner ontvangen. Super service, kreeg de nieuwe de volgende dag al :).

Bij de Paardendrogist mogen ze terug als je ze alleen past - je mag er niet meerijden.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:05

Ik heb iemand gevonden waar je kan testrijden met het hoofdstel! Ik heb gezien dat er meer luxe uitvoeringen zijn nu... met stiksels enzo... ben benieuwd of het wat is voor men paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:07

Ik heb de multi, nog altijd heel tevreden van, maar mijn ringetjes en gespen beginnen groenige verkleuringen te hebben. Hoe krijg je die er af en heeft nog iemand er ervaring mee?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:22

Kay_Kim schreef:
Ik heb iemand gevonden waar je kan testrijden met het hoofdstel! Ik heb gezien dat er meer luxe uitvoeringen zijn nu... met stiksels enzo... ben benieuwd of het wat is voor men paard

Waar zijn die luxere uitvoeringen te koop

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 09:47

Ik heb deze bij equilotus op de facebookpagina zien staan... zij verkoopt ook wow zadels maar ook trainingsmateriaal en deze hoofdstellen verdeeld zij dus ook... ik weet niet of ze al beschikbaar zijn maar k vind ze er wel wat mooier uitzien!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 09:52

Ik ga gelijk kijkdn

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:26

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:16

Ik ga er eentje testen bij equilotus zodra men paardje verhuisd is en wat gewend is aan haar nieuwe plekje :-) maar ben ook nog aan t twijfelen welke ik neem want de multi is wel handig om te longeren...

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:11

Oh die nieuwe zijn ook ERG mooi! Vooral die met dat stiksel :-)

Voor degenen waarbij de neusriem misschien beetje schuurt.. mijn kinbontjes passen er perfect onder. Had er zelf nooit bij stilgestaan, tot iemand me vroeg of ik wat kon maken tegen de schuurplekjes.. ze had ergens een foto gezien van zo'n bontje onder de neusriem.. :-)
Ik heb er zelf een uitgetest, en die blijft super goed liggen. :D :D

AfbeeldingAfbeelding

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:08

Die zit best mooi Dabo :)

Ik heb er zelf een schapenbontje met klittenband omheen zitten. Dat werkt ook goed.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:34

Horseware schreef:

Ik heb er zelf een schapenbontje met klittenband omheen zitten. Dat werkt ook goed.

Ook handig. Zijn die niet te lang..?

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:47

Kinbontje had ik al eens eerder aangegeven. :) Bij mijn paard heb ik die van BR.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 11:22

Gass schreef:
Kinbontje had ik al eens eerder aangegeven. :) Bij mijn paard heb ik die van BR.

aahhh was JIJ dat! :D Bruin kinbontje? die foto kreeg ik opgestuurd idd :D :D

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 11:34

Dabo schreef:
Horseware schreef:

Ook handig. Zijn die niet te lang..?

Nee eerder iets te kort (volgens mij is het officieel een kinketting beschermer)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 11:46

Ik mag, als ik weer kan rijden, een micklem uitproberen van een weidemaatje.
Ben vooral benieuwd naar de sidepull versie, want dan kan ik mijn hoofdstel als kaptoom, met bit, en bitloo gebruiken.

Hoe is de ervaring algemeen genomen met de sidepull versie?

Is de tabacco kleur helemaal niet meer te krijgen??alleen nog dat chocoladebruin??

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 22:16

Anoniem schreef:
Ik mag, als ik weer kan rijden, een micklem uitproberen van een weidemaatje.
Ben vooral benieuwd naar de sidepull versie, want dan kan ik mijn hoofdstel als kaptoom, met bit, en bitloo gebruiken.

Hoe is de ervaring algemeen genomen met de sidepull versie?

Is de tabacco kleur helemaal niet meer te krijgen??alleen nog dat chocoladebruin??

Afbeelding
Ik gebruik hem als sidepull, erg tevreden over! Ik wil er wel graag clip teugeltjes bij, want anders is het net wat krap op het ringetje, maar verder, top!

-----
Wel vind ik hem wat stug.. Zijn er mensen met tips om hem zachter te krijgen? Nachtje in de olie, of is dat niet goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 22:39

Leuke foto.
Heb vandaag even de fullmaat gepast en die zit goed dus die ga ik binnenkort testen.