Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Oshaa schreef:Na vele pagina's in dit topic te hebben gelezen heb ook ik besloten om een rambo micklem multi bridle aan te schaffen. Ik heb twee paardjes, eentje waar recreatief mee wordt gereden en eentje die ik in de lente ga inrijden. Ik hoop natuurlijk dat ik in het begin 1 multi bridle voor beide kan gebruiken.
Sinds twee dagen heb ik de multi bridle, maat full / standard horse. Ik weet alleen niet helemaal zeker of het nou goed zit. Bij paardje 1 is die vrij groot, al kan de neusriem en alles nog wel strakker, bij paardje twee kan de keelriem net dicht, al heb ik het idee dat bij beide de keelriem niet zit waar die zou moeten zitten. Ook sluit de neusriem bij beide niet netjes aan, maar dit kan natuurlijk ook komen omdat het leer nog wat stug is. Ik ga de bridle voornamelijk als bitloos hoofdstel gebruiken.
Wat vinden jullie?
Paardje 1 (ik heb nu het idee dat die misschien te hoog zit, al loopt die wel netjes onder het jukbeen)
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Paardje 2
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Len_ny schreef:Dat zou misschien wel kunnen, maar helemaal zeker weet ik het ook niet. Wat mij wel opviel tijdens het schoonmaken de laatste keer is dat de metalen pinnen van de gespen aan de bakstukken verbogen zijn. Nu heeft mijn paard nog wel eens rare puberstreken aan de longe (bijvoorbeeld in galop plotseling de andere kant op en zo), maar ik had eigenlijk niet verwacht, dat dit zo'n impact zou hebben op die gespen. Ik kan ze nog wel gebruiken hoor, maar bij zo een prijs had ik toch eigenlijk iets meer verwacht. Nog iemand van jullie met dezelfde ervaring?
FelineNanet schreef:Omdat ik ook bitloos rijd wil ik graag een Rambo Micklem Multi Bridle gaan halen, alleen welke maat is me een beetje onduidelijk. Sommige mensen zeggen een maat groter dan normaal nemen, andere zeggen weer een maat kleiner. Ponylief is 1.47, connemara en heeft van harrys horse hoofdstellen full, harrys horse halsters weer cob van leren halsters weer cob. Enorme twijfelkont dus![]()
Wat vinden jullie? Of wat voor maat zouden jullie nemen?
FelineNanet schreef:Mag je ze na het passen terugsturen? Stel ik bestel bij Agradi, dan mag hij volgens mij niet meer terug als hij aan je paard is geweest. Of heeft iemand misschien een andere shop/website?
Anoniem schreef:Ik mag, als ik weer kan rijden, een micklem uitproberen van een weidemaatje.
Ben vooral benieuwd naar de sidepull versie, want dan kan ik mijn hoofdstel als kaptoom, met bit, en bitloo gebruiken.
Hoe is de ervaring algemeen genomen met de sidepull versie?
Is de tabacco kleur helemaal niet meer te krijgen??alleen nog dat chocoladebruin??