[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:48

Bij de AH dan....al zachtjes aan bijna 20 jaar geleden, kocht ik een netje mandarijnen en daarop stond: pellen en in partjes verdelen :')

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:55

Of op etenswaar in plastic, dat je dat er af moet halen voor je het in de oven zet... (heb een vriendin die tijdens haar eerste ei-met-ham-bakken, vergat om de folie tussen de plakjes vandaan te halen :oo _O- )

*edit: de gemiddelde mandarijn stop je meestal in 1x in je snavel 8-)

pmarena

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 13:28

Van dat ei daar had mijn schoonzusje ook nog een mooie, die ging als tiener eens een keer een ei voor iemand bakken. Boter in de pan. Ei in de pan. En toen: :? "Hij doettut niet" :?

Vergeten gas aan te zetten _O-

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:26

:oo :o? _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:35

Ken je die mop van die mensen die een nieuw gasformuis met elektrische oven hadden gekocht en meteen actief werden en een taart gingen bakken...

'Hij stinkt wel hè'...
'Dat is nieuwigheid'...
'Het lijkt wel of ie nu al aanbrand'...
'Ja hij stinkt nu wel heel erg...'

Enfin uiteindelijk bleken de gebruikspapieren nog onderin de oven te liggen....ondertussen al behoorlijk zwart geblakerd 8-)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:37

Toch voortaan eerst de handleiding lezen eer je de oven aansteekt??? Misschien??? |o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:54

In de handleiding stond niet dat ze onderin de oven ook nog papieren hadden ge/ver-stopt :)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 17:13

Ben ik weer. :) Ik weet niet helemaal of ik de vraag hier kan stellen, maar het is boomloos-zadel-gerelateerd, dus niet geschoten is altijd mis.
Ik moet een nieuwe singel hebben voor mijn Barefoot Cherokee, en ik wil graag de topfit anatomisch gevormde dressuursingel aanschaffen.
Momenteel heb ik een volledig elastische singel van 75 cm eronder, maar ik twijfel of die toch niet wat te kort is, en ik voor een 80 cm moet gaan.

Dit is hoe we nu rondrijden:

Afbeelding

Wat denken jullie, zitten de gespen te laag of niet? Strakker dan dit kan ik hem in principe wel aansingelen (want volledig elastisch), maar dat wil ik hem niet aandoen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 17:36

Ik vind de 75 niet "misstaan" ietsie hoger zou mogen, maar zeker niet noodzaak. Wanneer je paard sneller wat dikker word dan nu, dan zou 80 misschien beter zijn.
Wanneer die vooral slanker moet(zo ziet het er op de foto absoluut niet uit) dan zou ik wel op 75 blijven.
Is het trouwens niet zo dat wanneer je er op zit je nog moet nasingelen? Dit ziet er nog uit als een vrij nieuw zadel plus dekje, wanneer dat wat inzakt komt het allemaal ook al iets lager te zitten, dus singel hoger.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 17:38

Persoonlijk zie ik niet graag een gesp in het bewegende deel, dus van mij zou hij iets hoger mogen uitkomen.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 18:01

Ik zou op basis van deze foto ook een langere singel nemen. Het gedeelte met de gespen zit nu precies boven de elleboog en dat velletje beweegt :D

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 18:38

Bedankt!
Ik denk dat ik inderdaad voor de 80 ga. De foto is van april/mei, en meneer is inmiddels wel wat aangekomen. (Weideseizoen hè ;) )

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 18:52

Als paard aankomt zou ik voor 85 misschien zelfs wel gaan, want eerlijk 5 cm scheelt niet veel gaatjes in hoogte. Wel zo dat wanneer de singel zelf verder doorloopt het wel een stuk hoger zit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:02

Je moet wel uitkijken dat ie niet té hoog komt en boven op een gevoelige spier komt te liggen.

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:50

Nala schreef:
DubbelDun schreef:
Heeft iemand enig idee wat een 2e hands Burioni (engels) pad voor boomloos mét inlages nog waard is ??

Zelfde vraag, maar dan zonder inlages :Y)

Beetje domme vraag misschien; maar onder welke zadels past deze? Passen ze ook onder een barefoot? En passen er heavy duty inlages in?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:56

Ik denk dat 5 cm aan weerszijden net wat teveel van het goede is voor hem. Ik bestel m op 80, en als dat echt nog te kort blijkt, kan ik ruilen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 22:17

Svadilfari1,

Afbeelding

Afbeelding

Die van mij ziet er zo uit. Er zitten en kunnen geen losse inlages in, maar de hele pad heeft een dikkere foam structuur.
Ik heb nu een tweedehands ghost pad en een nieuwe speciaal voor mijn model zadel onderweg, en als die bevallen mag deze pad een nieuwe eigenaar zoeken.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 08:17

Nala, ik heb het me al eerder afgevraagd. Wat voor "kenteken" heeft je paard om z'n nek hangen?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 08:17

Duhelo schreef:
Inlages bijsnijden? De kifra valt (imo ) enorm groot, dus zolang er inlages onder de kussens van het zadel komen is dat ok.

Nog bedankt voor alles reacties! Uiteindelijk met pijn en moeite gelukt maar klitteband kan niet meer dicht. Dus zal de inlagen bijsnijden. Al hoop ik dat dat bij de heavy duty niet hoeft want dat zou de afrondende randen te niet doen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:03

Svadilfari1 schreef:
Beetje domme vraag misschien; maar onder welke zadels past deze? Passen ze ook onder een barefoot? En passen er heavy duty inlages in?

Ik heb geen idee of ze onder een Barefoot passen (daar heb je er ook heel veel van), maar de ad met de maten staan op Markt

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:15

Tancreda4 schreef:
Duhelo schreef:
Inlages bijsnijden? De kifra valt (imo ) enorm groot, dus zolang er inlages onder de kussens van het zadel komen is dat ok.

Nog bedankt voor alles reacties! Uiteindelijk met pijn en moeite gelukt maar klitteband kan niet meer dicht. Dus zal de inlagen bijsnijden. Al hoop ik dat dat bij de heavy duty niet hoeft want dat zou de afrondende randen te niet doen.

Even met een scherp stanleymesje er zelf een afronding in maken. (of met een fijne vijl kan je de scherpe randjes er ook wat afhalen.)

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:32

Nala en Dubbeldun dank jullie wel voor de reacties! Off topic ; Dat blauw staat prachtig op je paard Nala

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:57

De HD inlages zijn vrij compact van formaat vergeleken met andere inlages dus die korter moeten maken zal niet snel voorkomen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:18

tjaakje schreef:
Nala, ik heb het me al eerder afgevraagd. Wat voor "kenteken" heeft je paard om z'n nek hangen?

Dat is een zogenaamde "Reiterplakette", die heb je nodig om in bepaalde Duitse "Bundesländer", zoals Nordrhein-Westfalen waar Nala staat, buiten te mogen rijden. Met het geld dat ze ervoor krijgen (zo'n 30 Euro ieder jaar) onderhouden ze de ruiterpaden (die hier helaas niet echt veel zijn, maarja).

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:41

Hoe deed je dat tijdens Corona? Want toen mochten de mensen niet op en neer tussen de landen????