voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:36

Ik heb net gemaild naar jullie aangezien ik een zakelijke vraag heb ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:07

nickyu schreef:
@duhelo - singel net achter de elleboog zijn paarden in de regel niet zo blij mee idd
ene reageert daarop de ander niet , zou idd best kunnen dat ze daar dus op reageert
we hebben hier verschilende merken in verschillende prijsklasses gehad , we houden de pfiff , goedkoop alternatief
voor mensen die het nog niet weten of dit wel de oplossing is
voor de lederen versie geeindigd met de busse , de duurdere waren niet beter en goedkopere daar kon
je vlgns klanten na 10x olieeen nog de buurman mee doodslaan zo hard
de busse is iig verkrijgbaar t/m 75cm per 5cm op/aflopend , dacht de pfiff tot 70

duhelo even voor de zekerheid , de zachte inlages heb je aan paard zijde? hoelang heb je de hkm al? inlages nog goed?

okee na ongeveer 10 schrijffoutjes verwijderen vertrouw ik er op dat het nu leesbaar is
de zuster is er net dus ik ga weer achter de comp vandaan
bij zakelijke vragen en je wilt snel antwoord kan je het beste mailen ,
ben niet vaak en zeker niet regelmatig achter de comp
meestal reageerd er dan iemand anders , maar dan krijg je iig "snel" antwoord

Mijn kentaur is ook 75, dus ik zou echt een 85 oid nodig hebben. (of een alternatief van singel, helaas typisch paard met ronde buik, singelplaats ver naar voor, en zadelplaats naar achter. eigenlijk, om goed te zijn, ligt mijn zadel met banaansingel nog te ver over de schouder. mss kan ik straks of morgen eens foto's maken.
de zachte inlages(die bij de HKM pad zaten) inderdaad aan de kant van het paard, de wat hardere (maar nog altijd zacht) inlages (die van bij de dukspad, zijn ook iets kleiner dan de hkm-inlages) aan de kant van het zadel.
bij mijn ziens zijn de inlages nog goed. ze zijn nog altijd even dik en veerkrachtig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:35

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:33

aan de gelukkige BF gebruikers en verdelers, even een vraagje :):

Ik wilde graag wat informatie vergaren..
Ik heb een op maat gemaakt westernzadel voor m'n paard, hij heeft een hoge schoft en korte rug. Ik ben superblij met mijn zadel, maar dat ding weegt ook loodzwaar.. Daarom dacht ik om een Barefoot als tweede zadel aan te schaffen, om wat pistewerk te doen en afwisselend te gebruiken op buitenritten met mijn westernzadel. Omdat mijn eerste zadel genoeg geld heeft gekost dacht ik aan de Stella Drytex, omdat die toch goed geprijst is (en niet de Cheyenne ook owv de kniewrongen). Maak ik hiermee een goede keuze? Ik wil vooral een zadel dat echt niet groot is in omvang en zeker niet te lang of teveel weegt. De prijs is ook van belang, als het niet de Stella wordt wil ik eventueel nog een tweedehands London, Cherokee of Lexington aanschaffen (afhankelijk van jullie bevindingen), maar daarom zoek ik dus naar jullie reacties qua verschil met Stella en eventuele andere BF's . Oh ja, nog om te vermelden, ik wil echt bij BF blijven omdat mijn paard daar in het verleden ook goed op reageerde.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:12

Amouroke ; Ik quote mezelf even :)

nientje78 schreef:
Wij zaten wel aardig recht in de lexington,het is idd wel zo dat je naar voren word geduwd.
Bij ons kantelde en wipte het zadel niet,hij lag mooi strak op onze fjord.
Bij ons liet ze ook merken dat ze beperkt was in haar bewegingen ,dit was ook bij de london en de barrydale zo.
Op een breed paard zit je in de lexington idd wat smaller,dat vonden we wel fijn,zo heb je wat meer contact met het paard.

Overigens hebben wij dit zadel alleen als testzadel gehad.
Wij zijn uiteindelijk toch weer terug gegaan naar de cheyenne model en hebben nu een stella aangeschaft.
Gelukkig zitten wij hier niet al te breed op en het pard loopt weer als een tierelier :D

nientje78 schreef:
Hier een drytex stella,
heerlijk zadel met wrong,willen niks anders meer :D

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:25

Ok Bedankt Nientje! Wat ik me nog wel afvraag..krijg je in dat Drytex geen zweetkont? Lijkt me niet echt ademend materiaal namelijk... :). Ik heb ergens nog gelezen dat het ontzettend kraakt, of valt dat wel mee?

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:39

Wij vinden de stella juist ontzettend zacht zitten :j

Ik heb na mijn zwangerschap BI overgehouden.
We waren op zoek naar een zadel waar ik goed in zat en mee overweg kon.
Ik dacht in al die zadels die we getest hebben wel een goeie zit te hebben gevonden.
Maar na een kwartier rijden (ik mag nog niet langer) kwam ik er wel elke keer met nog napijn er vanaf.
De stella was het eerste zadel waar ik zonder pijn vanaf kwam na een kwartier.
Dus ja....dit zadel gaat voorlopig echt niet meer weg :D

Voor mijn zwangerschap hadden we trouwens het oude model cheyenne, dus we zijn gewoon bij het oude gebleven alleen dan in een nieuw jasje :)

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:05

Kan je stellen dat de cherokee de lederen versie is van de Stella? Of zit daar alsnog veel verschil op?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:22

@pmarena: ik zie op je site dit staan:
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/meer- ... rmers.html
zou dit ook min of meer bruikbaar zijn bij een trekpaard, en in welke mate beschermt het?
(paard gaat wekelijks mee op de trailer, en springt ook regelmatig. andere beschermingen passen nooit of zijn veel te duur)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 06:25

Amouroke: nee zo kun je dat niet stellen eigenlijk, sowieso al niet omdat de Cherokee er VEEL eerder was dan de Stella :P

Wel kun je zeggen dat de Stella (tijdelijk leverbare Special) tussen de Cheyenne en Cherokee in zit.
Ik vind de Stella echt de Barefoot met de meest gunstige prijs-kwaliteitsverhouding, een Barefoot met wrongen voor een zeer interessant prijsje, vanwege het kunstleder :j

Duhelo: die gelletjes passen eigenlijk altijd, omdat het helemaal flexibel en elastisch is. Het zijn echt vieze flapperige velletjes, zoals je vroeger van die kleefspinnen of kleefhandjes had die je op de muur kunt gooien en naar beneden kunt laten lopen, zoiets lijkt het een beetje....ken je dat? :)

Maar je gebruikt ze dus onder andere beschermers of bandages als een extra schokdempende / drukverdelende laag.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:17

pmarena: ik stelde het zo simpel omdat ik puur op uiterlijke details keek :). De cherokee is er al veel langer, maar heeft die in basisuitrusting veel verschil dan?
Nog een simpelere vraag van me :): als je een nieuwe stella koopt kost dat ding 400 euro, wat als je een zgan cherokee vindt voor hetzelfde geld? Ik zoek wel wat steun in een zadel omdat mijn paard nogal eens ondeugend kan zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:25

Wat is eigenlijk de (rug)lengte van de stella?
Mijn Ghost testzadel is inmiddels weer terug (te lang, schoof naar achteren in grotere bewegingen) en ik wil wat barefoots gaan testen. Tot nu toe kom ik bij de cherokee en cheyenne uit omdat die het kortst zijn qua ruglengte, maar de stella zou ook een goeie optie voor ons kunnen zijn :j Alleen staan van de Stella geen maten in de tabel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:34

Qua maten die er toe doen, moet je een Stella zien als een Cheyenne :)

Ze staan niet in de tabel omdat ze niet tot de normale collectie behoren en slechts tijdelijk leverbaar zijn, het is echt een Special die alleen op aanvraag in partijtjes gemaakt wordt.

Ik ben niet van plan ze nogmaals te bestellen dus wat mij betreft is op echt op.

Het grote verschil met een Cherokee is natuurlijk vooral dat die van leder is waardoor die sowieso al een stuk duurder wordt, en de singelstoten hebben een V-systeem, en de wrongen hebben het air-pump systeem. Het is allemaal dus net wat luxer op de Cherokee :)
De wrongen onder de kniestukken zijn ook iets anders van vorm.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 12-06-12 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:35

Ik heb trouwens nog een Stella limiteer te koop. De zwarte versie met swarovski kristallen... Dus mocht iemand interesse hebben...

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:40

pmarena:

waarom zou je ze niet opnieuw bestellen? als het zadel goed is waarom dan niet door blijven verkopen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:45

Omdat er voor mij te weinig vraag naar is.

Ik snap ook niet waarom het niet storm loopt op dit model gezien de super goede prijs-/kwaliteitsverhouding, maar als ik te lang met een te grote voorraad blijf zitten dan is het pech voor de klanten hoor, eigen schuld, dikke bult, moeten ze ze maar kopen :P

De ellende is dat je van specials een groter aantal van dezelfde maat en kleur tegelijk moet kopen en dat is voor mij alleen interessant als de doorlooptijd snel genoeg is.

Als ik maandenlang enkele dozen hou staan dan wordt ik ze heel erg zat, mijn voorraadruimte en budget (om de voorraad op peil te houden) zijn ook niet onbeperkt, en spullen die te lang blijven staan zijn gewoon niet handig. Op die plek en met dat deel van het budget hou ik dan liever de veel beter verkopende artikelen nog wat ruimer op voorraad :)

Net zoals met de Budget Arizona, heb ik toen laten maken om wat klanten een buitenkansje te gunnen: voor weinig geld een heel fijn zadeltje...maar ook daarvan liepen de eerste paar goed en de laatste 5 stuks ofzo raak je maar niet kwijt :n

Èrg irritant is dat als die dozen steeds maar in de weg blijven staan -O-

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:50

Pmarena: de oudere limited edition (die ik dus heb) zat daar al VPS in? (die zwarte Swarovski dus)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:57

Ja hoor, de kunstlederen zadeltjes zijn nooit zonder VPS geleverd :)

Trouwens, had jij de Stella nu wel eens met een banaansingel gebruikt...?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:58

Ja op Kato. Scheelde al een stuk in het schuiven maar nooit helemaal goed opgelost daarmee.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:06

anne_bento schreef:
Ik heb mijn banaansingel al binnen, ben erg benieuwd maar kan morgen pas testen!
Nieuwe pad is ook besteld, die komt volgende week.

Ik heb de banaansingel getest, en het scheeld wel iets. Je zag duidelijk dat de singel niet het zadel naar voren trok.
Het zadel schoof zelf nog wel naar voren waardoor de singel weer raar kwam te liggen. Ik denk toch dat mijn dekje er niet aan meewerkt, die heb ik dan ook te koop gezet.
Krijg waarschijnlijk donderdag of vrijdag de barefoot pad binnen, ben erg benieuwd hoe dat gaat. Hoop stiekem dat de combi barefoot pad met de barefoot singel gaat werken omdat ik de singel zo fijn vind, maar anders de nieuwe pad met de banaansingel.
Zodra alles compleet is zal ik een nieuwe serie fotos maken met de resultaten, ook handig voor mensen die misschien tegen hetzelfde probleem aanlopen :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:21

ik heb gisteren de boomloze pad binnengekregen van agradi (voor onder mijn startrekk imitatie westernzadeltje dat ik hem ga gebruiken)
ik vind hem er erg goed uitzien kwa kwaliteit, natuurlijk niet vergelijkbaar met grandeur, maar de prijs is minder als de helft ook.
nepbont van onder (die overduidelijk nep is, maargoed), mooie stevige inlages, en de stof van het dekje is te vergelijken met een goed stevig gewoon zadeldek.
Mijn zadel heeft een soort van kussens, maar die zijn erg zacht, ik twijfel of ik de originele inlages gebruik, of mijn dubbeldikke grandeurs, denk dat ik voor de laatste ga.

@pmarena: beschermen die gel dingetjes ook tegen tikken van buitenaf (vervoer in trailer etc?)
en heb jij mss een oplossign voor mijn singelprobleem
(dik paard, singelplaats ver naar voor, grote schouderpartij, en huidige singel zit met het breedste deel in de elleboog, paard begint haar singelnijd redelijk erger te maken (van vroeger eens maaien met voorbeen en draaien, naar nu gerichter te maaien naar mij, happen naar mij (ze bijt niet), mij proberen weg te drukken, en na het net aansingelen zakt ze soms door haar voorbenen, of stapt ze met een sprong vooruit aan) dus er is ergens iets mis.
dit doet ze trouwens ook wel met mijn westernzadel (met zachte, enorm lange singel en traploos aansingelen)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:24

Gewoon de zwarte Grandeur-achtige pad...? Dat is een prima dingetje inderdaad :j

Qua singel: met singelplaats ver naar voren moet je natuurlijk al snel een banaansingel, en dan wel 1 die zo lang is dat de brede stukken niet achter de ellebogen gaat irriteren, maar dat zal wel niet meevallen om te vinden zeker...?

Foija

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:59

jammer eigenlijk dat de stella er niet was toen ik de cheyenne kocht voor mn dochter anders was dit vast iets voor haar geweest. ze mist soms nog de steun van de wrongen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:26

pmarena schreef:
Gewoon de zwarte Grandeur-achtige pad...? Dat is een prima dingetje inderdaad :j

Qua singel: met singelplaats ver naar voren moet je natuurlijk al snel een banaansingel, en dan wel 1 die zo lang is dat de brede stukken niet achter de ellebogen gaat irriteren, maar dat zal wel niet meevallen om te vinden zeker...?

75 was de langste dat ik vond idd ...

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:07

cynthiar schreef:
Is er ook al wat bekend over die ride on pad met lamvel van barefoot?

Ja ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, en komen er dan ook net als bij christ inlages in?