Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xTamaarJamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:46

Oei vervelend voor je paard Roos :-( doe je nog steeds de paarden van Erna ?

Ik heb toevallig vorige week nog maar is een mailtje gestuurd , maar ze kon me nog geen indicatie geven wel dacht ze dat het niet lang meer zou gaan duren.
Maar zoiezo na hun vakantie tot 11 augustus.
Dan heb ik er 7 maanden opzitten ... Maar daarna als het goed is een heerlijk zadel :-)

callass

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:53

Ja wel rot ging zo goed aantal leuke belangrijke wedstrijden maar oke de operatie belangrijker kan straks gewoom weer verder waar we gebleven waren.

De paarden van erna doe ik gelukkig niet meer...

Duurt inderdaad nog wel langer als dat ze eerste instantie zeggen. Maar dan heb je ook wat straks

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:03

xTamaarJamai schreef:
Oei vervelend voor je paard Roos :-( doe je nog steeds de paarden van Erna ?

Ik heb toevallig vorige week nog maar is een mailtje gestuurd , maar ze kon me nog geen indicatie geven wel dacht ze dat het niet lang meer zou gaan duren.
Maar zoiezo na hun vakantie tot 11 augustus.
Dan heb ik er 7 maanden opzitten ... Maar daarna als het goed is een heerlijk zadel :-)

Jeetje 7 maanden is dan best wel lang naja wel tijd om te sparen dan.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 22:50

Hoe vaak poetsen jullie je arno brandt zadel? Toen jullie net hadden en hoe vaak nu.?

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 07:51

Eerste drie weken elke dag, zoals opgedragen door Arno. Daarna nog een poos de zweetbladen gedaan ivm het schuren van mijn laarzen en daardoor het vervagen van de kleur. Nu poets ik hem alleen als ik tijd heb. Heel weinig dus :o :))

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:12

PartoutZ schreef:
Eerste drie weken elke dag, zoals opgedragen door Arno. Daarna nog een poos de zweetbladen gedaan ivm het schuren van mijn laarzen en daardoor het vervagen van de kleur. Nu poets ik hem alleen als ik tijd heb. Heel weinig dus :o :))

Oke dankje

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:30

Imala204 schreef:
Hihi Mikkie, zo te zien ben je helemaal van slag door je nieuwe zadel := ;) Kan me wel voorstellen hoe happy je bent, had ik toen ook. :j (( en ben er nog steeds heel happy mee! )

Hij was die dag ook bij ons voor meerdere zadelcontroles (rondje zuid Limburg :D ) Zadel van Eefke is weer mooi bijgevuld (hoefde maar een beetje)

Ja hoor, volledig van slag ben ik zelf. :-) Zo erg dat ik niet eens meer normaal een berichtje kan posten. :) Heb er nu 3 dagen van de 3 maanden opzitten, dus dat schiet al op.
Het valt me nu met het leenzadel (en ook met proefrijden zaterdag) op dat ik mijn benen veel beter kan laten hangen. Op zich heel fijn, maar wel echt even wennen. In verhouding lijkt het zitvlak breder dan bij mijn vorige zadel, waardoor mijn benen echt hangen ipv om het zadel heen gevormd "zitten".

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:44

Eind augustus staat er voor ons een afspraak gepland :). Gister even gebeld. Kreeg een hele vriendelijke vrouw aan de lijn. Anders had het nog eerder gekund, maar door vakantie ertussen wordt het iets later.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:20

Ik heb me zadel nu ook binnen zit echt super fijn. En me paardje loopt stukken beter Door zou geen andere meer willen. Ook al weer afspraak staan voor sep dat weer even langs komt om tekijken enzo en dan krijg ik okk me nieuwe singel want die had ik nog niet bij gekregen. Maar me zadel bevalt me nu al. Dus kan nog even goed in rijden voor dat we weer wedstrijd hebben. En die heb ik ook ergens in sep

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:45

valerie2012 wanneer had jij je zadel aan laten meten of besteld ?

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:46

Heb je nog een tegoedbon of koming gekregen voor het lange wachten ik wacht al vanaf Feb maart

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:34

dan moet iedereen wel een tegoedbon krijgen... bijna iedereen moet zolang wachten

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:38

iemand die ik ken heeft wel.een tegemoet koming gehad

xTamaarJamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:46

Ben benieuwd dan ! Ik al vanaf begin Januari... Vind het wel een vreemd verhaal ! Lijkt me toch dat degene die het langst wachten al eerste hun zadel krijgen ! Maar goed ...

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:29

Ja dat leek me eigenlijk ook wel
kan nu al niet meer wachten laat staan als je al vanaf januari wacht

wat voor een zadel heb je genomen ?

xTamaarJamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:47

Een Sb voor op mn haffie ! En jij ?

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:20

Ik da ht het ook maar ik heb een combi van 2 verschillende zadels. degene met de diepste zit en heb ik een andere lepel erop. alles is i het zwart met rundleer en achter op de lepel heb ik lak genomen

xTamaarJamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:29

Oja ! Ik heb ook een laklepel , extra zachte zit en extra zachte kniewrongen en tevens de dikste kniewrongen :-) ben benieuwd hoor.. Had aardig wat geduld maar ben nu wel klaar met het wachten haha

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:33

Ja ik ook en hij heeft vakantie tot 11 aug

DaniiM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:32

Zijn hier toevallig mensen uit België die een zadel bij hem hebben besteld ?
Vraagt hij veel om tot België te komen ?
Na een groot deel van dit topic te lezen heb ik enorm veel zin gekregen een zadel bij hem te bestellen ! Was sowieso al van plan een nieuw zadel te kopen en dan kun je toch niet beter zijn denk ik als een op maat gemaakt zadel dat volledig naar jou wensen word samen gesteld.

Foto's en prijzen zijn altijd welkom ! Zo krijg ik al een idee van wat ik ong ga kwijt zijn.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:08

Ik woon in Hasselt, limburg en hij is bij mij geweest, had ook geen vervoers kosten gevraagd waneer je een zadel bij hem besteld.

DaniiM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:36

En hij vraagt ook niets voor het aanmeten ?

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 08:27

Citaat:
Ja hoor, volledig van slag ben ik zelf. Zo erg dat ik niet eens meer normaal een berichtje kan posten. Heb er nu 3 dagen van de 3 maanden opzitten, dus dat schiet al op.
Het valt me nu met het leenzadel (en ook met proefrijden zaterdag) op dat ik mijn benen veel beter kan laten hangen. Op zich heel fijn, maar wel echt even wennen. In verhouding lijkt het zitvlak breder dan bij mijn vorige zadel, waardoor mijn benen echt hangen ipv om het zadel heen gevormd "zitten"

_O- maar zo denken, iedere dag kom je weer dichter bij je zadel ;)
Maar kan me de spanning wel voorstellen, ik telde toen ook de dagen af. Mijn houding en zit verbeterde ook al meteen met het nieuwe zadel. Zat meteen rechter en benen lagen ook beter en trok mijn benen niet meer op waardoor ik de beugels niet meer verlies. Ben er echt heel happy mee.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:06

DaniiM schreef:
En hij vraagt ook niets voor het aanmeten ?

Aanmeten kost niks, foto heb in helaas niet want ik wacht er nog op maar je kan wel op zijn site kijken.
Ik ben voor me zadel 1825 kwijt

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 11:42

Bij mij komt Arno ook weer binnenkort. Ik heb al een aantal jaar een AB zadel op mijn oude tinker met zwaar doorgezakte rug (hij is 28). Inmiddels is hij half met pensioen en heb ik een 3 jarige die ik aan het inrijden ben. Ik ben dit met het AB zadel aan het doen maar het zadel wipt nogal in de draf. Tja oud paard met doorgezakte rug of jong paard met een mooie rechte rug. Logisch natuurlijk.

Ik heb mijn zadel nogal extreem aan laten passen toendertijd. Hij moest er een compleet nieuw model voor laten ontwerpen in Engeland. Ik heb namelijk dwerggroei en hele korte benen maar wel een groot paard. Ik wilde een dressuurzadel met hele korte zweetbladen, maar wel zo dat het netjes oogt op mijn paard. Niet dat je een Pinokkio zadel gevoel krijgt. En dat is hem super gelukt!

Nu moet dit zadel aangepast worden op mijn 3 jarige. Best even spannend.....ik hoop dat het zadel aan te passen is. En gelijk ook even kijken wat voor opties er dan voor mijn oude ruin overblijven. Wil toch nog wel af en toe rondje met hem stappen in de polder voor zo lang dat nog kan en gaat. Voor hem heb ik al 8 jaar een kieffer prysho liggen. Was eigenlijk voor mijn bijrijdster toendertijd omdat die wel een normale lengte heeft. Ik kom dus nauwelijks met mijn voeten onder het zweetblad uit. Dus ik doe nu eigenlijk beide paarden met mijn AB rijden.

Maar ja om nou nog een nieuwe AB aan te schaffen terwijl je al een goede hebt liggen is ook weer zo wat hihi. Dus eventjes kijken wat voor idee hij heeft.