Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karla_1999 schreef:.
Maar nu vraag ik me dus af welke maat ik moet hebben. Ik denk zelf dat ik gewoon maar paard moet hebben, maar ben bang dat deze ook te groot is. Maar als ik dan op zoek ga naar een cob, is hij misschien weer veel te klein
Ik weet het dus echt niet meer, heeft iemand een idee of een maat paard gaat op passen op een paardje met maat grote cob/kleine full?
Raamzicht schreef:Karla_1999 schreef:.
Maar nu vraag ik me dus af welke maat ik moet hebben. Ik denk zelf dat ik gewoon maar paard moet hebben, maar ben bang dat deze ook te groot is. Maar als ik dan op zoek ga naar een cob, is hij misschien weer veel te klein
Ik weet het dus echt niet meer, heeft iemand een idee of een maat paard gaat op passen op een paardje met maat grote cob/kleine full?
Als ik zo naar je paard kijk zou ik zeker maat paard nemen..
Raamzicht schreef:In het begin las ik ook veel dat hij wat klein viel, alleen de laatste tijd hoor ik ook van veel mensen dat hij juist groot viel. Vandaar dat ik erg aan het twijfelen was.Hij valt niet groot maar klein. Heb zelf een pony met hoofd tussen cob en full maat in en full is echt beter. Helemaal met flinke kaaklijn. Dat is mijn ervaring iig. En als je terugkeest zie je wslk dat meer mensen vinden dat hij kleiner uitvalt?
Edit maar was er niet een winkel waar je een testweek kon nemen? Misschien wat voor jou? Of twee maten bestellen 1 terugsturen kan ook op veel plekken.
Akecheta schreef:Voor Karla_1999
Hier twee voorbeeld foto's, allebei maat full bij twee hele verschillende paarden.
Irish Cob, 1,40 hoog ongeveer. Er zitten nog twee gaatjes boven het bakstuk, is dus niet helemaal op de kleinste stand. Neusriem heeft nog twee gaatjes ruimte. Toen het hoofdstel nieuw was, was de neusriem te strak en heb ik er een gaatje bij moeten maken. Nu kan ie dus op het tweede (originele) gaatje.
[ [url=m/mBXn2S.png]Afbeelding[/url] ]
1,63 hoog ongeveer. Er zitten nog twee gaatjes onderaan het bakstuk. Neusriem heeft hier ook nog twee gaatjes ruimte.
(niet de meest intelligente foto van mijn paard)
[ [url=m/UeVoik.jpg]Afbeelding[/url] ]