[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:52

@kitty, ik heb net hetzelfde testzadel gehad, heerlijk...was meteen verkocht!
Heb het vandaag terug gebracht en een roma standaard met bruin vetleer besteld en westernsingelophangsysteem :7
Heb mijn keuze beugels en riemen al mee, die hang ik gedurende de volgende weken boven mijn bed (grapje :+ )
En dan nog een pad met zwarte wol, ben vergeten te vragen of het echte wol is...dat hoop ik heel erg want ik hou niet van synthetisch op de rug. Weet iemand dat?

Afbeelding

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:32

pmarena schreef:
O mooi juist wel hoor, kleurt goed bij al die zwarte "meuk" er onder :P

Ik heb het zadel "kaal" gekocht, zonder alle meuk :P

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:42

Mijn zadel komt vandaag binnen! Het is nog even afwachten wanneer we hem kunnen gebruiken, maar het lijkt er goed uit te zien met mijn pony. Probeer hier ff zo kort mogelijk een update te geven:

Da is geweest, bevangen werd niet uitgesloten. Spuit Fentanyl gehad, zelf moest ik metacam geven. Eerste nacht in stal met stenen uitloop gestaan: dit heeft hem geen goed gedaan. Een wandeling deed hem goed, dus met graasmasker de wei op gedaan. Maandag liep hij heen heel stuk beter, zelfs nog op eigen initiatief pittig gedraafd. Vandaag zag hij er nog weer beter uit, die rare plekken worden zichtbaar minder.
Afbeelding

Vandaag of morgen zou ik terug gebeld worden door de DA omdat zij dit nog nooit gezien had..

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:54

Wubwub schreef:
Gaaf zadel Kitty, en idd als het je kleur niet is gewoon lekker een heerlijk schaapje er op :j
Krijg je ze binnenkort binnen? Ben echt heel benieuwd of het past op de ghost! :D

De levering van de seatsaver is ietjes uitgesteld. Gevalletje, paste niet meer in 1 van de 3 dozen :o
Maar zodra ik heb binnen heb ga ik de seatsaver passen en eventueel kijken wat er nodig is om hem passend te krijgen ;)

Kwetal

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:01

Mindful - het is zware echte wol

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:41

Kitty_ schreef:
Wubwub schreef:
Gaaf zadel Kitty, en idd als het je kleur niet is gewoon lekker een heerlijk schaapje er op :j
Krijg je ze binnenkort binnen? Ben echt heel benieuwd of het past op de ghost! :D

De levering van de seatsaver is ietjes uitgesteld. Gevalletje, paste niet meer in 1 van de 3 dozen :o
Maar zodra ik heb binnen heb ga ik de seatsaver passen en eventueel kijken wat er nodig is om hem passend te krijgen ;)

Oké toppie! Dan wacht ik het (on)geduldig af :')

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:07

Kwetal schreef:
Mindful - het is zware echte wol

*\o/* Top!!!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:06

Mooi dat je foto van je zadel post kitty , ik heb m andersom besteld . Zwarte mrt bruine wrong en pommel ...
Kan niet wachten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:00

pmarena schreef:
Je kan de London op bestelling in het bruin laten maken :j

In principe doen ze tegenwoordig vrij veel op bestelling, qua kleine aanpassingen zoals een ander kleurtje, een fork i.p.v. een pommel of andersom, klittenband cantle.....dat soort dingen. Maar elke bestelling schuift wel achteraan de al gemaakte productieplanning voor de komende 3 maanden dus je hebt wel met een levertijd te maken.

En omdat er speciaal iemand dat ene zadel moet maken (1 speciaal zadel maken kost meer moeite dan een productielijn van tientallen dezelfde zadels) komt er een toeslag op de prijs van meestal 150 euro.

Zo kan je dus bvb. een bruine London maat 0 laten maken, met of zonder velcro cantle, met pommelmaat naar keuze voor de normale prijs van de London + 150 euro :)

oke, thanks, goed om te weten! :)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:04

Zinzi_jewel schreef:
Mooi dat je foto van je zadel post kitty , ik heb m andersom besteld . Zwarte mrt bruine wrong en pommel ...
Kan niet wachten

Wanneer heb jij je bestelling geplaatst?
Spannend idd, ben ook heel erg benieuwd :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:05

Ik heb hem binnen! 9 juli besteld.. Hoop hem snel te kunnen uitproberen..

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:07

Marocje schreef:
Ik heb hem binnen! 9 juli besteld.. Hoop hem snel te kunnen uitproberen..

Fijn zeg, dat is amper 1 maand wachten!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:35

Heb nu 2x in mijn Iberica gezeten en hij zit heerlijk. Het goedkope singeltje doet alleen duidelijk zijn werk niet goed, hebben jullie aanraders? (budget tot €50 maar liever nog minder)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:38

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:43

Vorige week pas , mindfull

Heb even een ander vraagje ..
Heb een pad erbij besteld met de standaard onderzijde , maar nu rijst de vraag of wollen onderkant toch niet beter is ?
Graag hoor ik voors en tegens ...

Ooit wil ik wel zo,n mooie Kifra pad als die er zijn voor de quilty , en daar zit sowieso wol onder toch ?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:43

Wubwub schreef:
Ik kan deze van harte aanbevelen, nu nog flinke korting ook: http://www.bokt.nl/markt/ad/361307/fra- ... 50-korting

En anders heb ik er nog een liggen (dressuursingel) die voor weinig weg mag. Zie onderschrift :j

Bedankt, de FRA ben ik een beetje huiverig van omdat ik nu een rechte heb en die moet ik echt aansnoeren. Is een beetje zielig zo. Heb 80cm nu en die gaat maar net over de stoten in het begin, dus die van jou gaat niet passen helaas.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:46

Mijn spookje op mijn spookje :D

Afbeelding

Een 6 jarige kan gelukkig ook rijden op de Roma. Ze had geen last van de wrongen. Ze heeft zelfs vandaag voor het eerst wat langer los gegaloppeerd *\o/*

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:50

Geweldig plaatje Jenny!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:53

Azmay schreef:
Wubwub schreef:
Ik kan deze van harte aanbevelen, nu nog flinke korting ook: http://www.bokt.nl/markt/ad/361307/fra- ... 50-korting

En anders heb ik er nog een liggen (dressuursingel) die voor weinig weg mag. Zie onderschrift :j

Bedankt, de FRA ben ik een beetje huiverig van omdat ik nu een rechte heb en die moet ik echt aansnoeren. Is een beetje zielig zo. Heb 80cm nu en die gaat maar net over de stoten in het begin, dus die van jou gaat niet passen helaas.

Wat zoek je precies ?
Heb nog diverse singels liggen .
Recht en anatomisch gevormd ..
Van 60,70,80 en zelfs 90 cm
Wel alle leder

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:21

Zinzi_jewel schreef:

Heb een pad erbij besteld met de standaard onderzijde , maar nu rijst de vraag of wollen onderkant toch niet beter is ?

Ooit wil ik wel zo,n mooie Kifra pad als die er zijn voor de quilty , en daar zit sowieso wol onder toch ?

Ik heb voor de wollen gekozen omdat ik geen synthetisch wil. Ik rij met vilten pads normaal en wol is de beste warmte regelaar.
Het enige nadeel wat ik kan bedenken is schuiven van het zadel, met de vilten pad had ik geen probleem om op te stappen dus heb ik voor wol gekozen.
Jouw bestelling is heel recent dan worden ze mss gelijk gemaakt :D

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:48

Wubwub schreef:

Zijn deze singels echt fijn? Gaat dat niet uitrekken op een gegeven moment? Zijn ze ook geschikt voor een gevoelig huidje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:37

Atent schreef:
Wubwub schreef:

Zijn deze singels echt fijn? Gaat dat niet uitrekken op een gegeven moment? Zijn ze ook geschikt voor een gevoelig huidje?

Ik ben geen echte flinke kenner maar heb er zelf een tijdje een gehad en was er echt super enthousiast over. Toen gebruikt bij een arabiertje met gevoelig huidje en schuurt helemaal niet ondanks dat ze behoorlijk stug/ruw aanvoelen. Door het elastische bleef alles ook veel beter op z'n plek liggen.

Snap de werking zelf niet helemaal omdat ik ook dacht dat het te veel zou rekken en daardoor misschien niet goed aangesingeld zou zijn of dat het schuurplekken zou geven maar alles behalve dus. :)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:52

Zinzi_jewel schreef:

De Kifra pads hebben een schapenvacht onderzijde. Afgelopen zondag heb ik een rit van 32 km gemaakt met de Kifra pad, was heel erg fijn, ben er zelf enorm blij mee ! _/-\o_ Onder de Quilty past vind ikzelf het Kifra western model nog het mooiste :o

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:03

Wik je tzt nog modellen maken die mooier staan onder specifieke modellen of dat niet?

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:19

Ooh, gaaf Kitty, je eigen Ghost! Tof!
En ik vind het juist mooi, zwart met bruin. Maar dat had je vást al verwacht ;)

Ik heb aan mijn ghost nu een simpele Thorowgood Aeroform dressuursingel. Die bevalt heel fijn, blijft mooi en zadel blijft zeker op mijn fjordenman echt goed vast liggen.
Op mijn écht ronde hafje zou ik liever nét wat meer speling hebben in het singelen, dus zojuist een westip elastische singel tweedehands gekocht, die moet ik nog uitproberen.
Echt leren singels heb ik hier juist geen goede ervaringen mee, daar krijgt mijn fjord direct okselwondjes van, wat hij van neopreen en andere niet-leren singels nog nooit heeft gekregen.

Qua pad vind ik echt wol aan de onderkant inderdaad zelf ook prettig voor warmeopbouw en -afvoer.
Ik heb zelf een grandeurpad met wollen onderkant die ik graag gebruik bij lange ritten, en mijn ghostpad met ribbels die tot nu toe toch ook heel prima bevalt.

Hier vandaag mijn nieuwe vliegenrijdeken binnengekregen. Dat past dus echt bijzónder mooi onder de ghost zeg! De zitting kan precies door de zadeluitsparing, exact de goede plek ook.
Hoe het echt gaat met rijden moet ik nog even afwachten, maar de pasvorm is echt keurig, dus ik verwacht dat dat goed gaat komen! Erg blij mee! :D

Afbeelding