[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:54

Lous schreef:
M_hartje_M schreef:
Hoe ziet het eruit als je de fork eruit haalt en bloot op de rug legt?

Dat heb ik nog niet gedaan. Zondag maar even proberen en foto's maken.

Dat had ik dus ook nooit gedaan omdat ik ook altijd dacht dat mijn pommel breed genoeg was. Toen ik hem eruit haalde bleek die dus echt te smal te zijn...

Ik hoop dat dat bij jou niet het geval is want breder dan dit kun je dus blijkbaar niet meer gaan?

Hoewel ik eigenlijk denk dat hij nog te breed is als je zelf aangeeft dat hij inzakt. Dus dan zou je gewoon een smallere fork moeten hebben en dan zou het schuiven moeten stoppen :j

Lous

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:02

Ik ga zondag eens rustig kijken.
De Mattes singel valt iig af. Veel te prijzig nieuw. :=
Maar nu ik weet dat je ook anatomisch gevormde westernsingels hebt ga ik daar ook maar eens even naar kijken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:04

Lous schreef:
Het lijkt op wol maar is het niet volgens mij. Denk dat het hetzelfde spul is wat onder mijn Arizona zit.

Dat is van het fleece achtige spul. :j

Heb ook een PC singel, maar dan met echt bont die je ook apart kan wassen. Hoorde alleen wel laatst dat ze haast niet meer te krijgen zijn en zijn ook stervensduur, maar tot nu toe iedere cent waard. :j

Had hier voor die tijd ook zo'n fleece achtige singel, maar ook een zadel wat behoorlijk liep te schuiven. En een paar jaar terug liep ik op Horse Event en daar staat Arthur's Westernstore ook en zag die singel hangen en was gelijk verliefd. Maar eigenlijk is daarna het schuiven een stuk minder geworden. _/-\o_

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:28

[***] schreef:
Vraagje : de standaard (cheyenne) pad van Barefoot is ook die wat je voor de Stella moet hebben he? Of moet dat een ander model zijn?

Dat is hetzelfde model, Sabine :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:29

Ok, merci. Nu hopen dat die 2e handse er nog is.. eentje extra kan nooit kwaad, zeker niet als we veel gaan rijden vanaf nu :Y) :))

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:39

Padjes zijn altijd leuk :D
Wat heb je op het oog ?
Iets met een leuk kleurtje ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:41

Gewoon zo'n standaard barefoot pad, een bruine.
Had een blauwe (of is dat zwart? :+) bij de Stella en dat is best een leuk ding, dus met een bruine erbij kan ik afwisselen. En denk dat dat bruin ook wel leuk staat bij [***] :D

Weet niet of er nog andere opties zijn? Heb nog een hkm maar die is het toch net niet heb ik het idee..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:51

Ik heb ook een bruine ... en een paarse en een roze :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 01:01

Maar dat zijn er geen officiële van Barefoot, toch? Of mis ik ergens wat? :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 01:11

Nee, die gekleurde niet, dat klopt :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 07:02

Lous als je toevallig een kleiner maatje westernsingel zoekt die anatomisch gevormd is, er staat een hele mooie op de bokt markt van 22 inch..Die is van mij geweest en dat is een super mooie leren van American Flex(zijn nieuw nogal prijzig)..

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 08:20

*D Heb je die roze zelf gemaakt Shirley? Of is die ergens te koop? *\o/*

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 08:56

Ik kom als trouwe meeelezee nog even binnen vallen met een vraagje. Kun je met een boomloos of flexzadel ook endurance of TREC rijden of is dit (vooral in de hogere klasse) niet aan te raden. Ik heb nog geen zadel door mijn eeuwige twijfel. Maar ik wil niet over een jaar of twee weer op zoek moeten naar een zadel en wil het eigelijk wel direct goed doen. Zijn hier mensen die ook boomloos of flex rijden in de hogere klasse?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:27

Kunnen jullie eigenlijk van de grond af opstappen met jullie boomloze zadels? Ik stap altijd met een krukje op en ik durf het eigenlijk niet te proberen omdat pony nog niet zoveel gewend is, maar lijkt me toch wel handig om te weten, mocht ik er bijvoorbeeld een keer af vallen buiten of zo.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:33

draaakje schreef:
*D Heb je die roze zelf gemaakt Shirley? Of is die ergens te koop? *\o/*

Nee, hoor, zo creatief ben ik niet :D
De budgetpads waren er in het roze, maar die worden niet meer geproduceerd.

dorientjuh schreef:
Kunnen jullie eigenlijk van de grond af opstappen met jullie boomloze zadels? Ik stap altijd met een krukje op en ik durf het eigenlijk niet te proberen omdat pony nog niet zoveel gewend is, maar lijkt me toch wel handig om te weten, mocht ik er bijvoorbeeld een keer af vallen buiten of zo.

Ik niet in elk geval :o
Buiten zijn ook altijd wel opstapjes te vinden: kilometerpaaltjes, hekken, argeloos voorbijlopende wandelaars ;)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:33

Met krukje opstappen is te allen beter!

Beter voor de rug en het zadel

Als ik buiten ben en ik moet afstappen en weer terug erop probeer ik altijd een stukje te vinden waarbij ik net ietsje hoger sta. Dan heb ik wel een kleine pony dus dat scheelt!

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:34

Ja, in geval van nood kom ik er buiten ook op en moet dan behoorlijk klimmen ivm de hoogte van paard in combi met zadel maar het zadel blijft liggen. Ik singel wel flink aan, voor de zekerheid.....

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:56

Ik stap ook altijd op met krukje, als ik dat niet doe heb ik altijd het gevoel dat mijn zadel scheef ligt, ookal is dat niet zo maar dat rijdt wel heel vervelend :+

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:07

dorientjuh schreef:

Ik niet. En mijn paard is nog steeds een ontzettende dribbel bij het opstijgen, dus een krukje is niet heel handig. Ik heb zelf een opstaphulp gemaakt die ik ook altijd meeneem op buitenrit. Die van Buitenzinnig was iets te klein, dus ben ik zelf maar aan de knutsel gegaan. Ik had hier al eens foto's ervan geplaatst.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=117&t=1737828&p=88049625#p88049625

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:19

Creatief! :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:20

Bij schuivende zadels is het vaak vooral een kwestie van heel goed opletten dat je het zadel niet (ook al is het maar een pietsje) te ver naar voren legt, en een (volledig) elastische singel kan een super verschil maken :j

Ik zou als ik jou was eens zoeken naar een western FRA Supersingel ofzo :j

Of misschien is het singeltje bij mijn kassakoopjes wel wat om te proberen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:47

Sussanne schreef:
Ik kom als trouwe meeelezee nog even binnen vallen met een vraagje. Kun je met een boomloos of flexzadel ook endurance of TREC rijden of is dit (vooral in de hogere klasse) niet aan te raden. Ik heb nog geen zadel door mijn eeuwige twijfel. Maar ik wil niet over een jaar of twee weer op zoek moeten naar een zadel en wil het eigelijk wel direct goed doen. Zijn hier mensen die ook boomloos of flex rijden in de hogere klasse?

Kan je helaas niet helpen hiermee toen ik ging trainen voor endurance had ik een equiflex (semi-boomloos) op mijn fjord liggen wegens te breed (te dik toen) en daardoor last van mijn heupen met barefoot Arizona.

dorientjuh schreef:

Eigenlijk nog niet geprobeerd met dit zadel nog en eigenlijk als het niet nodig is doe ik het ook niet.

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:09

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:18

TanteFlavie schreef:
Hebben jullie deze mail ook gevonden in jullie mailbox?
http://www.daanauctions.com/NL/Auction/ ... kys-Keet#6

Het doet me toch wel wat.... Ik heb véél aan haar uitleg gehad, was er ook klant...

Ach... dus toch stoppen ze ermee. Ja, doet me toch ook wat idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:21

Ik was bijna eigenaar van een barefoot zadel.. Tot ik erachter kwam dat maat 2 toch wel héél veel zadel is voor m'n kleine pony. Baal als een stekker nu, maar anders wordt het zo'n 'zadel, waar ga je met die pony naartoe' :+

Wel besloten om definitief te zoeken naar een boomloos zadel, ben het gedoe met die bomen en kussens zat.. Dus ik blijf wel actief meelezen hier :')
M_hartje_M: wil je laten weten hoe het zadel bevalt? Ben wel erg benieuwd ernaar :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-02-14 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt