Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FelineNanet

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:20

Ik heb het hoofdstel zelf niet, maar denk eraan om het te kopen. Om pony te laten wennen dat ze gewoon kan werken met een bit (maar bitloos rijdend) en ook om later dan te kunnen afwisselen naar rijden met bit.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:26

FelineNanet schreef:
Misschien een stomme vraag, maar is het mogelijk om bitloos op dit hoofdstel te rijden terwijl het paard wel een bit in heeft?

Met een Multi moet dat geen probleem zijn, dan heb je wel twee teugels nodig.
1 Aan het bit en eentje aan het bitloze deel.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:29

Kan gewoon hoor . Je maakt je teugel dan vast aan de D ringen van de neusriem .
Maakt niet uit of t competitie of multi is

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:38

Ik heb niet al die 216 pagina's doorgelezen :') maar ik heb de multi ook en hij bevalt me heel goed :)

pooh19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:15

heb je t hoofdstel nog in t zwart? de multi bridle

pooh19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:35

hoe valt het hoofdstel qua maat, valt full bijvoorbeeld groot of klein, ik wil een multi bridle bestellen maar ik heb een groot paard met een klein hoofdje. vandaar de vraag

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:41

Ik heb de hoofdstellen niet te koop, Of had je het niet tegen mij :+
Ik vind ze best groot vallen, ik heb wel de full en mijn paard heeft ook een heel klein hoofdje, maar ik heb nu haast alles op het kleinst staan. Ik denk dat een cob dan ook wel past, want het leer is bij mij ook behoorlijk opgerekt. Je moet wel een aantal keren goed invetten, dan raakt hij goed soepel, eerst was hij bij mij best stug.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:41

De multibridle is er in het zwart. Kwa maat vind ik t lastig om aan te geven. Ik heb twee tinkers. Eentje van 1,63 en de ander van 1,40. Ze hebben beide maat full. In de lengte is het hoofstel ruim verstelbaar, de ruimte van de neus en keelriem zorgde ervoor dat ik een full nodig had, ook voor de kleine tinker.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:17

Ik vind hem best groot vallen. Mijn pony heeft normaal een kleine cob of een grote pony. Uit voorzorg toch een pony genomen, maar hij valt heel groot! Keelriem is daarentegen weer erg krap.

Pony moet wel erg wennen aan de nieuwe combinatie. Nieuw hoofdstel en nieuw bit. :+ bitloos vind ik hem geweldig. Ook het ringetje voorop om te longeren vind ik rete handig. (ook met kinders die op de pony willen rijden, pony kan daarbij niet los)

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:26

Ik kom me nu toch maar eens melden. Toen ik mijn paard nog niet had, had ik de kans om een namaak van de multi te kopen. dit heb ik gedaan op de gok dat het paste (een maat full die lang uit zou vallen). In het begin leek het te passen. Maar nadat het wat soepeler werd en begon uit te rekken, paste het overduidelijk niet meer :n .

Ik ben dus nu rustig aan het kijken voor een echte rambo, maar ik wil natuurlijk niet meer dezelfde fout maken. Ik ben dus nu op zoek naar de juiste maat voor mijn paardje (jong tuigpaard). Ze heeft een normaal halster in maar full, deze zit verder goed (misschien heel ietsjes ruim, maar zeker niet storend.). Ze heeft nog een halster in maar cob, deze zit aan de strakke kant, maar het past goed (deze gebruik ik voor het "trainen" aan de hand, dus is het wel fijn dat hij ietsjes strakker zit dan een normaal stalhalster).

Maar nu vraag ik me dus af welke maat ik moet hebben. Ik denk zelf dat ik gewoon maar paard moet hebben, maar ben bang dat deze ook te groot is. Maar als ik dan op zoek ga naar een cob, is hij misschien weer veel te klein :\

Ik weet het dus echt niet meer, heeft iemand een idee of een maat paard gaat op passen op een paardje met maat grote cob/kleine full?

Misschien voor een idee van de vorm van haar hoofd, dit is haar met haar normale halster (de full. Dit is een halster 3x verstelbaar van HH)

Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:59

Op de horseware en bucas for sales op buy Facebook staat een bruine multi te koop voor als mensen er nog 1 zoeken :)

pooh19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:21

mijn paard heeft maat cob van halster maar bij hoofdstellen ligt het eraan hoe ze vallen. soms full soms Cob. heel erg lastig dit

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:03

Heeft je paard een cobhalster vanwege de dikte van de neus (zoals bij mijn irish cob?) of vanwege de lengte van haar hoofd?
Een cobmaat paste in de lengte wel bij mijn irish cob, maar neus en kaakriem waren te klein.
De fullmaat past in de lengte ook bij mijn irish cob, en de neus en kaakriem ook.

Heb jij een paard met een klein maar ook smal hoofd, dan zou je denk ik voor de cob kunnen gaan. De full is echter heel ruim verstelbaar kwa lengte en neus en kaakriemen, dus ik vermoed dat die ook gewoon gaat passen.
Het wordt toch een kwestie van uitproberen denk ik.

BelleNaturel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:33

Ik denk erover na dit hoofdstel aan te schaffen. Maar ik twijfel tussen de competition en de multi.
Maar weet iemand waarom je met de competition niet bitloos (met sidepull) kan rijden? In principe kan dat toch gewoon, de ringen waaraan je de teugels bevestigt zijn hetzelfde lijkt mij?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:01

Meer mensen waarvan het paard het niks vindt? Die van mij heeft er nu 2 x mee gelopen en doet enorm vervelend met haar hoofd. Ik heb een zwarte Competition xl

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:42

BelleNaturel schreef:
Ik denk erover na dit hoofdstel aan te schaffen. Maar ik twijfel tussen de competition en de multi.
Maar weet iemand waarom je met de competition niet bitloos (met sidepull) kan rijden? In principe kan dat toch gewoon, de ringen waaraan je de teugels bevestigt zijn hetzelfde lijkt mij?

Ik heb er wel bitloos mee gereden hoor, met de competition dus. Gaat prima! :)

Billy schreef:
Meer mensen waarvan het paard het niks vindt? Die van mij heeft er nu 2 x mee gelopen en doet enorm vervelend met haar hoofd. Ik heb een zwarte Competition xl
Oh wat apart.. zit hij wel goed? niet te strak/los/hoog/laag...?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:48

Ja volgens mij wel. Staat ergens een foto een paar pagina's terug. Ga mo weer met gewone hoofdstel rijden als het dan beter is gaat hij eruit en hou ik het bij de gewone

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:10

Rijd je met bit en bitclips Billy?
Mijn paard vond de bitclips echt heel erg vervelend. Vervolgens bitclips eraf gehaald en toen was t prima.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:19

Inderdaad, mijne vindt met de bitclips ook erg vervelend, wellicht kun je het nog verbeteren door die eraf te halen?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:32

Geen bitclips , dat vind ik sowieso niks.
Bit is gewoon haar eigen bit

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:14

Billy schreef:
Geen bitclips , dat vind ik sowieso niks.
Bit is gewoon haar eigen bit

Heb jij die Micklem Competion?

Mocht je hem weg doen houd ik mij graag aanbevolen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:19

Ja klopt een Xl hij is 2x gebruikt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:27

Billy schreef:

Ik heb die van mij ermee beleerd omdat dat handig was met combi neus- en bitinwerkingsmogelijkheden.
Maar die ging daarna ook fijner lopen op een hoofdstel met een gewone hoge neusriem zonder sperriem.
Ik gebruik de Rambo nu nog om te longeren op het ringetje op de neus.

BeFearless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:51

Billy schreef:

Mijn paard reageerde de eerste keren ook niet fijn op het hoofdstel, maar na een paar dagen ging het al beter en inmiddels loopt ze er heerlijk op. Persoonlijk denk ik dat ze er even aan moest wennen. (Ik reed zonder bitclips)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:01

Ik heb 2x met haar moeten vechten omdat ze enorm met haar hoofd in verzet was. Da's niet mijn manier van rijden...